חדשות הארץמבזקים

14 שנה להתנתקות: "האירוע עדיין משפיע על החברה הישראלית"

"14 שנים להתנתקות , האירוע עדיין משפיע על החברה הישראלית, הן מצידה השמאלי של המפה הפוליטית שמכירה בגושי ההתיישבות והן מהצד הימני פוליטי שמונע לא פעם מהחשש של התנתקות שנייה. תפקידנו לזכור ולהזכיר שאנחנו עם אחד על אף המחלוקות" אומרים בבמרכז מורשת קטיף וצפון השומרון.

בשבוע הקרוב יציינו 14 שנים להתנתקות. במרכז מורשת קטיף וצפון השומרון ביישוב ניצן עורכים שורה של אירועים בהם יציינו את העקירה הכאב והצמיחה מחדש. הרב קובי בורשטיין שפונה מביתו מנווה דקלים ומשמש מנהל התוכן במרכז מסביר את תפקידו של המרכז כגוף ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה ואת תפיסתו לגבי ההתנתקות והשפעתה על הציבור הישראלי גם בימים אלה: "14 שנים אחרי, הפצע מסרב להגליד לא רק ברמה האישית אלא גם ציבורית. נדמה שרוב מפלגות השמאל מסכימות היום שלכל הפחות יישארו ביו"ש גושי התיישבות, כלומר הימנעות מעקירה מוחלטת ומהצד השני הפוליטי מפלגות רבות מדברות בחשש שאם לא יזכו לתמיכה תתרחש התנתקות שנייה וזה נוגע בעצבים הרגישים של רבים".

ראש הממשלה דאז אריאל שרון חותם על צווי ההתנתקות. צילום: לע"מ

הרב בורשטיין מספר על תפיסת המרכז ותפקידו "לצד החובה לספר על מפעל התיישבות מפואר, על בנייה יש מאין, על ערבות הדדית וחברה מלוכדת, אנחנו מדברים על השבר הגדול והבחירה שלא להתרסק לרסיסים. אנשי הגוש שפונו בחרו לא להתנתק מעם ישראל ובחרו בדרכים של צמיחה, הן בישובים חדשים, הן בגרעינים תורניים והן בשיח עם הצד השני של המפה הפוליטית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בתי היישוב קטיף לאחר ההריסה – אוגוסט 2005. צילום: מיכאל יעקובסון

Back to top button