מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ': "הדברים נכתבו מכאב גדול שהתפרץ בצעקה, מצר על כך"

השר בצלאל סמוטריץ' נשא הערב (שני) נאום בהשקת קמפיין ימינה ואמר כי "היום אנחנו יוצאים לדרך אחראית – דרך שכולה מסירות להצלחת העם והמדינה.", לדבריו, "רשימת "ימינה" התאחדה כדי לעמוד באתגרים הגדולים העומדים לפתחה של מדינת ישראל: בבטחון – בהתיישבות – בתחבורה – בזהות היהודית – בכלכלה וברווחה."

בהמשך הנאום אמר השר סמוטריץ' (הנאום המלא):

"אנחנו נושאים יחד את הדגלים המשותפים של מרכיבי הרשימה המאוחדת לבלימת ממשלת שמאל ולאיזון מערכת המשפט.
גם שלטון הימין הנוכחי לא עשה מספיק כדי להחזיר את שלטון השופטים והיועצים המשפטיים לגודלו המקורי – "ימינה" תעשה הכל כדי שהאיזון הזה לא יסתיים בדיבורים. באנו לעשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הציבור בישראל רוצה "ימינה" – הוא רוצה לבחור ימין ולקבל ימין. הוא רוצה לבחור ימין כדי לקבל מערכת משפט מאוזנת, הוא רוצה ימין כדי לא להיתרפס ולהרגיש נחותים ביחס לתועמלנים מהשמאל בתקשורת. הוא רוצה ימין כי הוא גאה בזהות היהודית ובמורשת שלו – והוא לא מוכן להתבייש בה ולהחביא אותה במרחב הציבורי.

הוא רוצה ימין בביטחון, ימין בחינוך, ימין בהתיישבות, ימין בכלכלה, ימין בחברה, וימין במשילות.

ברשימה המאוחדת שלנו מאמינים בחוסנו של עם ישראל – עם הנצח, ומכירים שהחזון של העם היהודי שהחזיק במסורת, בתורה וביהדות לאורך הדורות והנדודים – הביא אותנו לכונן כאן בציון, עם גדול ברוח וגם בחומר שמאיר לעולם.

חזון נביאי הנחמה ישעיהו, יחזקאל, וההשתוקקות של חז"ל לאורך השנים, קוראים לנו לשוב אל הארץ, לשוב אל המקור – להיאחז בהם ולהעמיק שורשים.

מתוך כך, אנחנו מחויבים לכל חלקי העם בכל מקום – גם בתפוצות. אנחנו מחויבים להתיישבות בכל חלקי הארץ – בנגב, בגליל, במישור החוף, בירושלים וביהודה ושומרון.

בעזרתכם ובעזרת השם, נוביל מדיניות שיודעת לנצל את הזמן היקר הזה שידידה של מדינת ישראל הנשיא דונאלד טראמפ יושב בבית הלבן. העם האמריקני עומד לימיננו ומצפה שנוביל ונחזק את אחיזתנו בארץ ונהיה ראש חץ שילמד את העולם כיצד גודעים את הטרור. ישראל יכולה להיות סמל לחתירה לאמת ולשלום.

ננצל את התקופה הזו להסדרת ההתיישבות, לחיזוק הריבונות ביהודה ושומרון, ולשיפור זכויות האזרח הבסיסיות של החלוצים ביהודה ושומרון. לא רק נצהיר ונערוך ביקורים, אלא נפעיל את כל הכוח שתביאו לנו כדי שזה יקרה.

נהיה גדולים מספיק כדי לשרת את כל העם, מכל האזורים ומכל המגזרים בתחבורה ובחינוך. נפתח את התחבורה הציבורית שכולנו זקוקים לה. נפתח את השוק, נתיר חסמים ובירוקרטיה שהאזרח והאזרחית משלמים את המחיר עליהם. נתייחס לפניות האזרחים, כן, גם בטלפון האישי ובטוויטר – לא נשב במגדל השן אלא נעלה אל העם. כן, נעלה. כי אנחנו חלק ממנו. ננסה לעמוד על המצוקות של החברה הישראלית ולתת להן פתרונות מתוך איכפתיות, שליחות ואהבה גדולה.

אני כבר התחלתי ליישם.

כשצריך נהיה מנומסים וכשצריך נהיה חריפים. אנחנו לא שחקנים בהצגה. אנחנו שחקני נשמה ועסוקים בנושאים שהם בנפשינו. יש לנו לב. אנחנו קשובים באמצעותו לרחשי הלב של המון העם ואנחנו גם מדברים ממנו לפעמים. כשמדברים מהלב ומכאב זה גם נשמע ככה.

חברות וחברים יקרים,

סמוטריץ' הוא לא חנה בבלי. נדמה לי שאת זה כבר כולם יודעים.

הדברים שנכתבו אתמול, נכתבו מכאב גדול שהתפרץ בצעקה.

החלטת בית המשפט המונעת מאלפים לצרוך תרבות על פי אמונתם בזה ליהדות ולכל מי שמאמין בערכי היהדות.

זו החלטה שמנסה לכפות עלי ועל עוד מאות אלפי אזרחים במדינה חינוך מחדש על פי עולם ערכים "נאור וליברלי", במרכאות כפולות ומכופלות, שרומס בהתנשאות ובגסות את האמונה שלנו ואת הבחירה שלנו לחיות לאור התורה וההלכה.

אני שחקן של מהות, של אמת, ונכון, לעיתים אני אומר את האמת שלי בהתבטאויות חריפות וקשות המשקפות את העובדה שאני לא משחק משחקים של פוליטיקה וכשכואב לי, כן אני צועק.

ומתוך הכאב האמיתי נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מיצר. מותר שתהיה ביקורת, אבל היא צריכה להיות עניינית ומכובדת ולא לגלוש לפסים אישיים ואת זה אני בהחלט מקבל. זה צריך לחול גם על שרי הליכוד שתוקפים אותי אישית ובצורה לא מכובדת, אותי ואת חברי מפלגתי.

נתניהו הוא מנהיג הימין. הוא ראש ממשלה טוב ואנחנו מגבים אותו לא פעם ולא פעמיים, גם כשזה לא פופולרי. אנחנו מגבים אותו מול הרדיפה המשפטית המפלה שהוא עובר, אנחנו מגבים אותו מול המתקפות הצבועות מהשמאל. פשוט כי זו האמת. פשוט כי אנחנו אנשים ענייניים. וכן, כשצריך לבקר אותו אנחנו גם מבקרים, ואף אחד, אבל אף אחד, בשום איום, לא ישתיק את הביקורת הזו. הציונות הדתית היא שותפה של הליכוד והיא תמשיך להיות כזו, ככל שהליכוד יחפוץ בכך, אבל היא לא אסקופה נדרסת ולא ניתן שיפעילו נגדה סטנדרטים אחרים מאלה שמופעלים מול השותפים האחרים.

בימים אלה אני לומד לעומק את משרד התחבורה, אנחנו בוחנים תוכניות, שוקלים את הפעלת התחבורה השיתופית, פורסים מפות ותוכניות לתחבורה ציבורית כמו שראוי שיהיה ב-2019, אנחנו עומדים על צרכי ציבור הנוסעים ומקדמים פריסה של רשת כבישים, רכבות, רכבות תחתית, תשתיות ים ותעופה, ועוד ועוד. אנחנו מחברים את זה לכלכלת מאקרו ולהשפעה על החוסן האזרחי, על היציאה והחזרה לעבודה, על הזמן עם המשפחה, על איכות החיים ועל חיזוק הפריפריה.

בעוד קצת יותר מחודש – בעזרת השם ובעזרתכם נוכל להתחיל ולממש. כדי שזה יקרה כל מי שמזדהה עם הדרך הזו צריך לגייס עוד ועוד חברים ובני משפחה לדרך הגדולה שעוד לפנינו.

לסיום, בנימה אישית: בראש ובראשונה אני מבקש להודות למאות ואלפי האזרחים – דתיים, חרדים ומסורתיים – ששלחו לי אין ספור הודעות חיזוק וסיפרו לי עד כמה אני מדבר מגרונם. כשפרסמתי את מספר הטלפון האישי שלי לפניות אזרחים ציפיתי לקבל תלונות והצעות בתחום התחבורה, ואני אכן מקבל עשרות רבות כאלה בכל יום. ובכל זאת אני שמח שאתם משתמשים בזה גם כדי לחזק, לעודד ולהביע את הערכתכם. תודה גם לאלה שלא חסכו ממני ביקורת, צודקת, על הסגנון. קיבלתי ואמשיך לקבל את זה באהבה. "נאמנים פצעי אוהב".

תודה לרב רפי, לאיילת ולנפתלי – שותפיי לדרך. לפני שבועיים גילינו כולנו אחריות – ויתרנו התגמשנו והקשבנו לקולו של הציבור – שאני סמוך ובטוח שעכשיו תורו להראות בקלפי את תמיכתו בחיבור האחראי הזה."

Back to top button