בריאותמבזקים

דרמה בתחנה: הנוסעים החלו בהחייאה, המאבטחים הביאו דפיברילטור

הערב (רביעי) אירעה דרמה של ממש בתחנת רכבת ת"א סבידור מרכז – חייו של נוסע שלקה באירוע לב ניצלו בזכות תושייתם של צוות התחנה ומאבטחיה, נוסעים שהיו בתחנה עם הכשרה רפואית, והימצאות מכשיר הדפיברילטור בהישג יד.

הנוסע, כבן 60, התמוטט לפתע, ככל הנראה עקב אירוע לב. רועי בן דוד, מאבטח שהיה בסריקה שגרתית זיהה את האירוע ומיהר לעדכן את ראש משמרת האבטחה סרגי סקיבה, שהזעיק כוחות הצלה ועדכן את צוות התחנה בראשות מנהל התחנה אבי שיפר ומנהל המשמרת רן בנישתי.

לאחר שנוסעים בעלי הכשרה רפואית החלו בהחייאה, מיהרו ראש המשמרת סרגיי סקיבה, ורן בנישתי מנהל המשמרת להביא לעזרתם את מכשיר הדפיברילטור (מפעם), המסדיר הפרעות קצב באמצעות מכת חשמל. צוותי הצלה הגיעו כעבור מספר דקות והמשיכו בפעולות ההחייאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בזכות הטיפול המהיר וזמינות הדפיברולטור, חזר קצב הלב של הנוסע, והוא ופונה בדחיפות לביה"ח על ידי מד"א, לאחר שמצבו התייצב. כך על פי הודעת מד"א.

הדפיברלטור. צילום: דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל הציבה את מכשירי הדפיברילטור בכל אחת מ-69 תחנות הנוסעים, ובכל המתחמים התפעוליים של הרכבת, לצד ערכות רפואה, וזו אינה הפעם הראשונה שחייהם של נוסעים ועובדים ניצלו בזכות כך.

"אנו שמחים שזכינו, בזכות צוות התחנה והאבטחה לסייע בהצלת חייו של הנוסע, יחד עם נוסעינו שכללו גם אנשי מקצוע רפואיים", מציינים ברכבת ישראל, "היום קיבלנו עוד הוכחה לחשיבות הרבה של מענה זריז במקרה של אירוע רפואי. מאבטחי הרכבת, צוותי התחנות והפקחים מוסמכים כדרך קבע במתן עזרה ראשונה והחייאה, וזה מוכיח את זה עצמו. אנו מאחלים לנוסע רפואה שלמה."

צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל

Back to top button