חדשות הארץמבזקים

נפגעי הפיגוע נעם ונחום נביס – אחים מאלעזר, המחבל מבית לחם

הותר לפרסום כי שני הפצועים בפיגוע הדריסה בצומת אלעזר בגוש עציון הם האחים נעם בת ה-19 ונחום בן ה-17 ממשפחת נביס, תושבי היישוב אלעזר. מחקירת הפיגוע עולה כי הפלסטיני, תושב בית לחם נהג ברכב גנוב עם לוחיות זיהוי צהובות. הוא זיהה את האחים עומדים בתחנת האוטובוס וביצע פניה חדה לעברם, פגע בהם והתהפך.

ברכב מאחורי המחבל, נסע רכב משטרתי מסווה. שוטר ממרחב חברון שהיה בדרכו לביתו לאחר שסיים משמרת, הבחין ברכב שנוסע במהירות לעבר תחנת אוטובוס ופוגע בשני צעירים שעמדו בתחנה. השוטר מזהה שהמחבל מנסה לצאת מהרכב, אז הוא ביצע ירי לעברו ונטרל אותו.

עוד מתברר כי המחבל הוא עלאא הרימי, בן 26 מזוהה עם פת"ח והג'יהאד האסלאמי. היה כלוא בעבר בגין טרור עממי בין השנים 2014-2015. מוכר למשטרה כמשתמש בסמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המחבל עלאא הרימי
המחבל עלאא הרימי
צילום: רשתות חברתיות
צילום: יוסף חיים ישראל, תיעוד מבצעי מד"א

ד״ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, עדכן על מצבו של נחום שנפצע קשה בפיגוע: "קיבלנו פצוע אחד, זה נער כבן 19 שלפי הדיווח של מד"א נדרס בגוש עציון והיה מחוסר הכרה. הוא בא ליחידת הטראומה מונשם ומורדם. בהערכה ראשונית מתברר שעיקר החבלה היא חבלת ראש. אחרי הערכה ראשונית שכללה C.T הוא נלקח בדחיפות לחדר ניתוח על ידי צוות של נוירו-כירורגיה – ד"ר מוסקוביץ ואני מקווה שבזה יסתיים הטיפול הכירורגי שלו בקרוב. הוא לא יצא מכלל סכנה אבל אני מקווה מאוד להחלמה טובה. כרגע הוא מנותח ויש לו דימום מוחי קשה".

מוקדם יותר עדכן מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין על מצבה של נעם בת ה-19 שנפצעה בפיגוע: "הגיעה אלינו לפני כ-40 דקות בחורה צעירה כבת 20 שנפגעה בפיגוע דריסה, היא הגיעה אלינו במצב כללי טוב, בהכרה מלאה עם פגיעות כמו שאנחנו רואים בדרך כלל של דריסה, בעיקר פגיעות של שפשופים ופגיעת גפיים. מצבה קל עד בינוני היא תזדקק לאשפוז ולטיפולים, אבל מצבה בסך הכל טוב".

Back to top button