חדשות הארץמבזקים

מייסד "טלגראס": "הותקפתי קשות במעצר באוקראינה"

גלי סילבר, אשתו של מייסד "טלגראס" עמוס דב סילבר שנעצר באומן לאחר שנמלט ממשטרת אוקראינה טרם הסגרתו לישראל, טוענת היום (שבת) כי עמוס הוכה באופן קשה ונגרמו לו חבלות במעצר באוקראינה. לדבריה השירות החשאי באוקראינה היכו אותו כנקמה לאחר שנמלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה בקייב.

מייסד "טלגראס" עמוס דב סילבר

אורי קורב, עורך דינו של סילבר אמר: "עמוס סילבר הוא אדם מוסרי, אידיאולוג שלקח על עצמו משימה לעזור לחלשים ולאנשים שזקוקים לסם מסוג מריחואנה, יש לו אידיאולוגיה ומשנה סדורה בעניין הזה – ההגדרה שלו כ"ראש ארגון פשיעה" היא כמעט מופרכת וכשהוא יגיע לישראל הוא ילחם על חפותו ויטען את טענותיו בעניין הזה".

עוד הוסיף עו"ד קורב כי "יש להניח שעם הגעתו לישראל תבוצע חקירה וכנגד שותפיו על פי הנטען, ארגון "טלגראס" ומין הסתם גם נגדו יוגש כתב אישום. לעמוס סילבר יש תשובות גם לגבי מה הוא עשה וגם לגבי למה הוא עשה והדברים יתבררו בבית המשפט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סילבר כזכור אותר בעיר אומן שבאוקראינה לאחר שנמלט בדרכו להסגרה לישראל. הוא תכנן, ככל הנראה להגיע למדינה שכנה ומשם להמשיך למקום מגוריו בארצות הברית. במקביל למעצרו, נעצרו עוד שלושה קציני משטרה אוקראיניים שעל פי החשד סייעו לו להימלט.

היום בצהריים סילבר יצר קשר עם עורך דינו וסיפר כי שוטרים תקפו אותו במכות נמרצות במעצר וגרמו לו לחבלות של ממש. הוא סיפר כי הוא מדמם וזקוק לעזרה.

בישראל מבקשים להעמידו אותו לדין בגין חשד לניהול ארגון פשיעה שמכר סמים בהיקפים גדולים, זאת כאמור באמצעות פלטפורמת "טלגראס" שייסד והפכה למקור הגדול ביותר כיום בישראל לרכישת סמים.

מנגד, יש רבים בישראל שרואים בסילבר דמות אחרת לגמרי, כמי שאפילו הציל את חייהם.

הערב יצאה לאוקראינה משלחת של שוטרי משטרת ישראל מאגף החקירות והמודיעין על מנת לתאם את המשך הפעילות ואת הליך ההסגרה לישראל.

Back to top button