מבזקיםמשפטי/פלילי

תביעה: הגננת עברה אירוע מוחי קשה – חברת הביטוח הפסיקה לשלם

"הציניות של חברות הביטוח מגיעה לשיאים חדשים", טוען עו"ד רפאל אלמוג, בנוגע לתביעה אותה הגיש נגד חברת 'מגדל' על שהפסיקה לשלם תגמולי אובדן כושר עבודה לגננת בת 60 שעברה אירוע מוחי קשה שבעקבותיו הפכה לנכה ומוגבלת.

נכותה הצמיתה של הגננת הוכרה ע"י המוסד לביטוח לאומי בשיעור מצטבר של 58%, ואובדן כושר עבודתה התמידי הוכר בשיעור של 65%.

גם מומחה לרפואה תעסוקתית קבע כי הגננת לא יכולה לשוב לעבודתה האינטנסיבית, המצריכה פעילות פיזית ומנטאלית רבה, הרמה ונשיאה של ילדים במשקל של 12 ק"ג – וערנות מרבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חרף כך, בחברת 'מגדל' סירבו להמשיך לשלם לגננת את התגמולים על אובדן כושר עבודתה, ואלה הופסקו לחלוטין החל מ-2012 – כשנה לאחר קרות האירוע. בעקבות כך, על פי התביעה, התדרדר מצבה הכלכלי של האישה בצורה משמעותית.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

לאחר הגשת התביעה, מינה בית המשפט מומחה רפואי מטעמו, אשר קבע כי בשל מצבה הבריאותי איבדה האישה 50% מכושר עבודתה, ואין היא מסוגלת לעבוד יותר בתחום עיסוקה והשכלתה.

לאור זאת, ועל מנת שהתביעה תתיישב עם קביעות מומחה בית המשפט ומצבה העדכני של התובעת, ביקש עוה"ד אלמוג לתקן את כתב התביעה, ולדרוש מ'מגדל' תשלום חלקי על אובדן כושר עבודתה לאורך השנים, וזאת על פי תנאי הפוליסה אותה רכשה.

אך גם לבקשה זו סירבה 'מגדל' בטענה כי מדובר בהרחבת חזית – וכי דרישה זו לתגמול חלקי לא נכללה בתביעה המקורית של האישה.

כבוד השופטת אורלי מור-אל מביהמ"ש השלום בתל אביב הסכימה עם עוה"ד אלמוג, קיבלה את בקשתו להגשת כתב תביעה מתוקן, וקבעה כי דרישתה של האישה לתגמול חלקי נמצאת בגדר התביעה אותה הגישה.

Back to top button