חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"קאסם סולימאני הוביל את הפיגוע ופיקד עליו, אנו ערוכים לכל אפשרות"

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, התייחס היום (ראשון) לסיכול הפיגוע של כוח קודס האיראני בסוריה ואמר "הלילה סיכל צה״ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע. כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה."

צה"ל תקף מספר יעדי טרור בכפר עקרבה, דרום מזרחית לדמשק. היעדים שימשו את כוח קדס האיראני לתכנון והפעלת מתווה פיגוע הרחפנים החמושים, שסוכל הלילה וכוון לעבר שטח ישראל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בהערכת מצב שקיים: "הפיגוע שסיכלנו הלילה הוא פיגוע איראני מאדמת סוריה כנגד מדינת ישראל. הוא היה אמור לכלול התקפה של מספר רחפני נפץ כנגד מספר מטרות בארץ. מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו היה קאסם סולימאני באופן אישי, מימן, אימן והכשיר פעילים שיעים שהיו אמורים לבצע אותו. אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות ונעשה את זה בצורה הטובה ביותר האפשרית".

מפרטי סיכול הפיגוע עולים פרטים נוספים כפי שהסביר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. הפיגוע שתוכנן, כלל הטסת מספר רחפנים אשר כל אחד מהם נושא מספר קילוגרמים של חומר נפץ במטרה להתפוצץ על מטרות ישראליות בצפון הארץ.

תא"ל מנליס מסביר כי "מדובר בקבוצות פעילים במיליציות שיעיות – פעילי טרור שכוח קודס מביא אותם לסוריה, מאמן ומממן אותם. הציוד של החוליה נוחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה בדמשק יחד עם מספר פעילים איראניים שמביאים אותו ומתאספים בכפר עקרבה, אל מתחם מגודר עם ש.ג – מבנה שהוא רכוש של כוח קודס. זה מבנה בבעלותם שבו מתגוררים הפעילים. שם תוכנן הפיגוע ושאר הפעילות. בנוסף, יש במקום גם מחסן בו מחזיקים את המטענים – כל זה, בתוך כפר אזרחי בסוריה."

המעקב והסיכול

דובר צה"ל אומר כי זוהתה חולייה של ארבעה מפעילים אשר אותרו באזור ערנה – בחזית רמת הגולן הסורית. הם זוהו בשלב שניסו לממש את הפיגוע או חלק ממנו. "זהו מאמץ מודיעיני ברמה גבוהה – אנחנו מוצאים נ"צ של מחסן בבית, חוליה ספציפית ולמעשה מצליחים לשבש את היכולת לממש את הפיגוע כבר ביום חמישי" מספר תא"ל מנליס ומוסיף, "אמש, מתקבלת החלטה לתקוף מתוך הבנה שהמודיעין שלנו מבוסס ויציב וישנה הבנה שהפיגוע היה אמור להתקיים בשעות שאחרי התקיפה", ציין.

דובר צה"ל ממשיך כי "למעשה יש פעילות של כוח קודס על אדמת סוריה – סוריה מאפשרת את הפעילות הזאת משטחה ומעלימה עין, אנחנו אפילו מזהים תיאום ושיתוף מידע של כוח קודס. אנחנו במקביל ממשיכים בהיערכות למגוון תרחישים – התקפיים והגנתיים. אנחנו גם בקשר עם ראשי הרשויות בצפון – ואין הנחיות מיוחדות לתושבים", אמר בסיום דובר צה"ל.

Back to top button