צרכנות

מה חשוב לדעת לפני שקונים מתקן מים

מתקן מים מספק מים נקיים ובריאים לצריכה קבועה בבית ובמשרד וחוסך את הצורך לרכוש ולהיסחב עם בקבוקי מים כבדים. מדובר ברכישה שבהחלט מקלה על השגרה ומשפרת את אורח החיים, וגם אמורה לשמש אתכם במשך תקופה ארוכה. כמו בכל רכישה של מכשיר חשמלי, גם כאן כדאי לדעת מספר דברים על מנת לבצע רכישה מושכלת ואיכותית, שמתאימה לצרכים האובייקטיביים של כלל האוכלוסייה ולרצונות הסובייקטיביים שלכם.

תווי תקן של מכון התקנים

מתקני מים שנמכרים לשימוש של קהל הצרכנים חייבים לשאת מספר תווי תקן של מכון התקנים הישראלי. ביניהם ניתן למצוא את תו תקן 1505, שעוסק ביעילות הסינון והטיהור של המים ובבטיחות חשמלית, את תו תקן 5452, שעוסק באיכות מי השתייה ואת תקן 900, שעוסק בבטיחות מוצרים חשמליים. בנוסף כדאי לציין את תקן Energy Star, שעוסק בצריכה יעילה של חשמל ואת תו ירוק, שעוסק בידידותיות לסביבה ובשמירה על איכות הסביבה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיטת ודרגת הסינון

מתקני מים שונים משתמשים בשיטות סינון ובמטהרי מים שונים, וכל מתקן מציע דרגה שונה של סינון. כדאי לבחור מתקן שגם מסנן את המים מחומרים ומרכיבים זרים, כולל שימוש במספר מסננים שונים, ולבסוף גם מחטה ומטהר אותם, ובכך הופך אותם לבריאים יותר, בעלי טעם טוב יותר ונטולי ריחות לוואי בלתי נעימים.

תחזוקה ואחריות

יש לוודא רכישת מתקן מים שמגיע עם אחריות מלאה, וכדאי לוודא שהחברה אמינה ואכן תספק מענה לתקלות השונות שעלולות להופיע במרוצת הזמן. כמובן שיש חשיבות גם לתוקף האחריות. דבר חשוב נוסף שיש לוודא הוא שניתן להאריך את תקופת האחריות בתשלום. בנוסף, כל מתקן מצריך תחזוקה עצמאית כמו החלפה של סנן או נורת UV מדי מספר חודשים בשביל להמשיך לבצע עבודה איכותית. כדאי לבדוק מהי העלות של ביצוע התחזוקה ושל רכישת חלקי החילוף ומהי התדירות בה תצטרכו לבצע את פעולות התחזוקה.

תפעול המכשיר ונוחות השימוש

מתקני מים נבדלים בשיטת התפעול שלהם. לעיתים מדובר בשיטה אנלוגית ולעיתים מדובר בשיטה דיגיטלית. כדאי להעניק עדיפות לשיטה הדיגיטלית ולרכוש מתקן שהתפעול שלו קל ופשוט – למבוגרים ולילדים כאחד. באופן כללי, קל יותר לתפעל מכשיר עם כמות מינימאלית של כפתורים ועם תצוגה ברורה וקריאה.

גודל ועיצוב המכשיר

כל מכשיר במטבח מהווה חלק מהמראה ומהעיצוב הכללי שלו. כדאי לרכוש מכשיר שהעיצוב שלו מוצא חן בעיניכם ומתכתב עם הסגנון העיצובי של המטבח, לרבות עם הצבעים והגוונים השולטים בו. גם לגודל המכשיר יש חשיבות, וכדאי לרכוש מתקן מים קומפקטי ובעל גודל מינימאלי, ובכך לחסוך במקום על השיש.

פונקציות מיוחדות

מתקני מים יכולים לכלול אופציות תפעוליות ספציפיות להם. אם אתם זקוקים לפונקציה מסוימת – כדאי לבדוק שהיא קיימת. בין הפונקציות השונות ניתן לציין מזיגה בלחיצה ארוכה, מנגנון הגנה לילדים, מנגנון ויסות טמפרטורה, אפשרות חיסכון באנרגיה, הגדרת שעות עבודה, מתג לסגירת המים החמים – ועוד.

אורך חיי המכשיר

אמנם קשה לדעת כמה זמן יחזיק המתקן, והרי הדבר תלוי גם בתחזוקה שלו, אך בכל זאת כדאי לברר עם החברה כמה זמן הוא אמור להחזיק בעבודה רציפה. אורך חיי המכשיר הוא פרמטר חשוב בביצוע רכישה משתלמת, ובמיוחד כאשר משקללים אותו ביחד עם פרמטרים נוספים כגון מחיר המכשיר, עלות ההתקנה וטיב האחריות.

טיפ לסיום – ביצוע ההתקנה

מומלץ שאת ההתקנה יבצע מתקין מקצועי מטעם החברה, וחבל לחסוך בכך מבחינה כלכלית. כך תוכלו לוודא שההתקנה בוצעה כראוי ושהאחריות תקפה. לא מומלץ לרכוש מכשיר מחברה שלא מאפשרת התקנה מקצועית מטעמה.

Back to top button