חדשות הארץמבזקים

"ישראל צריכה לשלם מחיר על התוקפנות שלה"

משטר האייתוללות באיראן התייחס לתקיפת ישראל בסוריה כנגד כוח קודס האיראני והמליציות השיעיות לפני יומיים ואמר, "אנחנו תומכים בכל תגובה של חיזבאללה או אחת ממדינות האזור לתוקפנות הישראלית. ישראל צריכה לשלם מחיר על התוקפנות שלה".

באיראן ובחיזבאללה נערכים לתגובה משמעותית נגד ישראל בעקבות התקיפה בסוריה, בה נהרגו 28 מאנשי חיזבאללה, כוח קודס והמליציות השיעיות. אין ספק, גם לגורמי הביטחון בישראל כי תגיע תגובה אך השאלה באיזה אופן ובאיזו עוצמה. בישראל מעריכים כי התגובה תהיה כנראה כנגד מטרות צבאיות ולא כנגד העורף הישראלי וייתכן שתהיה בכל זאת תגובה מתונה יחסית שלא תגרור את האזור כולו למלחמה.

מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני חטף מכה קשה עם סיכול הפיגוע שמימן ותכנן במשך תקופה ואתמול הוא התייחס לראשונה ואמר: "פעולה מטורפת זו תהיה נשימתה האחרונה של ישראל"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

יש לציין כי לאחר התקיפה בסוריה, ישראל באופן חריג מאוד, שלא כפי שנהגה בעבר לאחר פעולות שכאלה, מיהרה לקחת אחריות ולהוציא הודעה רשמית.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס לתקיפה באופן רשמי ואף איים כי כל מדינה שתאפשר תקיפות כנגד ישראל משטחה תישא בתוצאות. גם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס לתקיפה בהערכת מצב שקיים בעוצבת הבשן וציין כי "מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו היה קאסם סולימאני באופן אישי, מימן, אימן והכשיר פעילים שיעים שהיו אמורים לבצע אותו. אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות ונעשה את זה בצורה הטובה ביותר האפשרית".

צילום: חיים צח, לע״מ
צילום: חיים צח, לע״מ

 

אתמול נורו לעבר שדרות שלוש רקטות מרצועת עזה על ידי הג'יהאד האסלאמי, ארגון טרור הממומן ופועל בהכוונה ישירה של האיראנים. שתי רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ממש מעל העיר שדרות בשעה שהתקיימה הופעה גדולה בה נכחו אלפי בני אדם שנאלצו לעזוב את המקום במהרה תוך כדי שהם צופים ביירוטים מעל ראשם. רקטה נוספת נחתה על אחד הכבישים בעוטף עזה ושריד של טיל מיירט פגע במבנה שלמרבה המזל לא היה מאוכלס.

צילום: אלי נ
צילום: אלי נ

סיכול הפיגוע מבהיר באופן חד משמעי לכל ארגוני הטרור הפועלים כנגד מדינת ישראל ולאויבנו כשבראשם – איראן, כי ישראל נחושה בכל דרך ובכל מחיר למנוע התבססות צבאית איראנית במדינות השכנות כמו שהיא עושה בסוריה, בעיראק, בתימן ואף כאן ברצועת עזה על ידי מימון ארגוני טרור שפועלים תחת חסותה ומקבלים ממנה את הפקודות לפעול בשעת הצורך.

באיראן ובחיזבאללה מבינים כי לישראל יש יכולת עליונה מבחינה מודיעינית וכי היא מצליחה כל פעם מחדש להפתיע ולהקדים אותם מספר צעדים לפני שהם מצליחים לפעול על מנת לפגוע בה. ישראל ללא ספק היא אחת ממעצמות העולם בכל מה שקשור למידע המודיעיני שהיא מסוגלת לייצר, גופי הביטחון של ישראל – המוסד, אגף הביטחון בצה"ל וביניהם יחידה 8200, שב"כ ויחידות רבות נוספות מובילות בתחום ומספקות מידע רב שמסייע לא רק לישראל אלא למדינות רבות אחרות לסכל אירועי טרור.

אגף המודיעין. צילום: דובר צה"ל

רק בחודש שעבר פורסם כי ישראל מנעה בשלוש השנים האחרונות עשרות פיגועי טרור שתוכננו על ידי דאע"ש ואיראן ב-20 מדינות שונות. על פי הדיווח, הפיגועים נמנעו לאחר שהמוסד ואמ"ן העבירו מידע על אותם פיגועים לגורמי הביון של אותן מדינות.

אגף המודיעין. צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, מפקד עוצבת ״בשן״, תא״ל עמית פישר, עדכן אמש את ראשי הרשויות בצפון בתמונת המצב המבצעית: "העורף מצוי במצב שגרה ואנו פועלים לשמר זאת. צה"ל הגביר את רמת מוכנותו, בהגנה ובהתקפה. מופעלים מאמצים מודיעיניים ומבצעיים רבים ע״מ להמשיך ולשמור על ביטחון התושבים. יש לנו אחריות משותפת".

בצה"ל כאמור נמצאים בדריכות עליונה ועוקבים אחר הנעשה בשטח. יתכן שנראה בימים הקרובים המשך של הירי הרקטי וניסיונות חדירה מרצועת עזה.

‏מפקד עוצבת ״בשן״, תא״ל עמית פישר. צילום: דובר צה"ל

4 תגובות

  1. אני סופר ישראלי, יהודי, ציוני אוהב את עם ישראל. ואני אפתיע אותך – אני גם ימני איש ליכוד שנמאס לו מהמושחתיהו.

  2. נתניהו הוא איום קיומי על ישראל. הוא זה שיביא עלינו את האסון. פרסום תקיפה כזו היא רק נזק. זה היה נשאר חסוי אם לא היינו שבועות בודדים לפני בחירות. ככה זה כשראש ממשלה חושב רק על הישרדותו הפוליטית כדי להתחמק ממשפט ואיך אמרה אשתו "ושהמדינה תישרף"

Back to top button