חדשות הארץמבזקים

"כואב לראות את ההורים והילדים שנמצאים בחוסר ודאות"

ח"כ מיקי חיימוביץ, ליהיא לפיד ומטה המיוחדים של כחול לבן הגיעו הערב (שני) להפגנת המשפחות של החינוך המיוחד המוחות על ההפקרות במשרד החינוך: "המשפחות חסרות אונים מול משרד החינוך – נחוקק את חוק המשפחות המיוחדות".

ח"כ מיקי חיימוביץ מסרה כי "כואב לראות את ההורים והילדים בחינוך המיוחד שנמצאים בחוסר ודאות לקראת פתיחת שנת הלימודים. מגיע להם לפתוח את השנה בדיוק כמו שאר הילדים, מגיע להם לדעת שיש על מי לסמוך ושילדיהם יתחילו את השנה בביטחון ובשקט. לצערי בממשלת נתניהו שדואג רק לנתניהו, אם אין מחאה- אין זכויות. ממשלת כחול לבן תחזיר את החינוך לראש סדר העדיפויות ונחוקק את חוק זכויות המשפחות המיוחדות".

ליהיא לפיד מסרה כי "פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים, ומשרד החינוך שוב לא נערך לגידול כמות הילדים שזקוקים למסגרות של החינוך המיוחד. יש בלאגן גדול, ההורים והילדים בחוסר ודאות, בלחץ ובמצוקה. אין שיבוצים, ההורים לא יודעים אם הבן שלהם קיבל מקום בכיתה קטנה, בבית ספר מיוחד, איפה יתחיל את השנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיבלתי בשבועות האחרונים עשרות פניות של הורים בחוסר ודאות שלא יודעים מה לעשות, יש מחסור של מסגרות ומקומות. ילדים נוסעים שעה וחצי כל כיוון כי אין להם מסגרת מתאימה.

דווקא הילדים האלה, עם המשפחות המיוחדות שהחיים גם ככה לא קלים להם, עומדים חסרי אונים מול משרד החינוך שאמור לתת להם מענה. זה מכעיס ומעציב״.

כחול לבן מתחייבת: נחוקק את חוק זכויות המשפחות המיוחדות – בחוק זה תכיר המדינה לראשונה באחריותה כלפי משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
בנוסף נבטיח מענה הולם לילדים עם מוגבלות במערכת החינוך, בעיקר בתחומי הפרא-רפואי ללא הבדל בין סוגי ומיקום מסגרות החינוך, כך שילד עם מוגבלות הלומד בחינוך המשלב יקבל את אותם המענים לו הוא זקוק.

צילום: אבישי פינקלשטיין
צילום: אבישי פינקלשטיין
צילום: אבישי פינקלשטיין

תגובה אחת

Back to top button