לבנוןמבזקים

חיזבאללה פרסם את תוצאות התחקיר: "הרחפנים נשאו חומרי נפץ"

חיזבאללה פרסם הלילה (שלישי) את תוצאות התחקיר שערך בעקבות התפוצצות הרחפן בשכונת הדאחייה בביירות ביום שבת האחרון. בהודעה נכתב, "מומחי ההתנגדות האיסלאמית בדקו את הרחפן הראשון שהתרסק בפרברים הדרומיים ונמצא כי הוא סגור באופן הרמטי ומקצועי והכיל בתוכו חמש וחצי ק"ג חומר נפץ מסוג C4. בהתבסס על נתונים אלה שנמצאו לאחר פירוק הרחפן וניתוח תוכנו, אנו מאשרים כי מטרת הרחפן הראשון לא הייתה לשם סיור, אלא נועדה לבצע הפצצה, בדיוק כפי שעשה הרחפן השני".

"לכן, אנו מאשרים כי הפרבר הותקף במוצאי שבת – ראשון על ידי שני רחפנים ממולכדים, כאשר אחד מהם התרסק והשני התפוצץ. אנו מפרסמים את הנתונים החדשים הללו בפני הלבנוניים וציבור התושבים בפרברים הדרומיים". נכתב בהודעת חיזבאללה.

בנוסף, פורסם הלילה ברשתות החברתיות סרטון בו נראה תיעוד של הרחפן לפני שהופל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

בתחילה נטען כי מדובר ברחפנים ישראליים אך עד מהרבה התברר כי מדובר ברחפנים הנמצאים בידי חיזבאללה מתוצרת איראנית. גורמים בלבנון משערים כי ישראל השתלטה באופן טכנולוגי על הרחפנים במהלך ניסוי שערך חיזבאללה במקום. בין היתר ככל הנראה הניסוי כלל בדיקה של נשיאת חימוש.

מנגד עלו גם טענות כי לא היה מדובר בניסוי אלא בכוונה לשלוח את הרחפנים הממולכדים לתקוף בישראל. בדיוק אותו איום שהיה בסוריה מצד כוח קודס והמליציות השיעיות שישראל סיכלה.

תגובה אחת

Back to top button