טכנולוגיהמבזקים

נתניהו: "היום הזה הוא יום מרגש ואני רואה את השינוי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בטקס הנחת אבן הפינה של מרכז הפיתוח העולמי של חברת ״מובילאיי״ בירושלים. בטקס השתתפו גם שר הכלכלה אלי כהן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומייסד ומנכ״ל ״מובילאיי״ פרופ׳ אמנון שעשוע.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "היום הזה הוא יום מרגש. לא הייתי פה כמה חודשים ואני רואה את השינוי, את הצמיחה, את המנופים, את הדחפורים, ובעיקר אני רואה את המוחות ואת הלבבות שישנם.

זה יום גדול, כבר נאמר במקורותינו, לא צטטה מדויקת: "כי מציון תצא תוכנה". מציון יוצאת תוכנה גדולה, ולכן זה יום גדול, קודם כל לירושלים. זה שינוי גדול מאוד. בזכות המפעל הזה ומפעלים דומים, ירושלים עכשיו מטפסת במהירות כאחת מהערים שהטכנולוגיה מתפתחת בה בקצב הגבוה ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זה דבר שתמיד שאפנו אליו, אבל אמרנו שיש חלוקה – תל אביב היא העתיד וירושלים העבר. זה עבר. ירושלים היא גם העתיד, והעתיד מתרחש ממש כאן, במקום הזה, בצורה מאוד דינמית ותוססת. יש פה שינוי גדול מאוד בירושלים."

"אני רואה בהרחבת הקמפוס הזה כסימן לבאות, ותהיינה עוד חברות שתתלווינה, גם כספקי משנה וגם כאלו שייצרו טכנולוגיה משלהם" אמר ראש הממשלה והוסיף כי "זה דבר גדול מאוד  וזה גם יום גדול למדינת ישראל, משום שאנחנו במהפכה גדולה. המהפכה משנה את הכלכלה העולמית בקצב ודרמטיות שלא הכרנו מאז שאנחנו עוקבים אחרי תולדות הכלכלה.

אם אתם הולכים לעשר החברות הגדולות לפני עשור ומשווים אותן לעשר החברות הגדולות היום – חצי מהן נמחקו, כי הן היו חברות אנרגיה, והיום האנרגיה היא האנרגיה של המוח האנושי, מה שאנחנו קוראים באנגלית Products of the mind,  מוצרי המוח. אין ספק שאלה שווים יותר ומביאים לידי ביטוי גם את היכולות המיוחדות של ישראל, ולכן אנחנו מובילים את מדינת ישראל לקדמת המהפכה הכלכלית העולמית בתעשיות שמשלבות אינטליגנציה מלאכותית, מאגרי נתונים גדולים וקישוריות."

נתניהו ציין כי "שלושת הדברים האלה יוצרים לנו תעשיות חדשות – תעשיית הסייבר, שהיא מובילה עולמית, תעשיית הבריאות הדיגיטלית ותעשיית המזון. כולם צריכים מזון, כולם צריכים ביטחון, כולם רוצים בריאות וכולם גם רוצים לנוע ממקום למקום. המהפכה התחבורתית, מה שאנחנו קוראים לו התחבורה החכמה, זה דבר שהוא חשוב מאוד למדינת ישראל, בגלל הערך הכלכלי שלו ובגלל הרצון שלנו להביא לכך שאנשים ייסעו ולא ימותו ולא ייפצעו, וגם יעשו את זה בצורה היעילה ביותר, וכמובן שאנחנו לפני שינוי גדול שישפיע על העולם. אין שום היגיון בדרך שבה אנחנו מתניידים עכשיו. העובדה שאנחנו קונים מפלצת מתכתית כזאת ש-95% מהזמן יושבת אצלנו בגאראז', וכשאנחנו עולים עליה ונוסעים בה אנחנו מסתכנים גם בגוף ובנפש, ואת הדברים האלה אפשר לתקן ולייעל, ואנחנו לפני המהפכה הזאת."

עוד אמר ראש הממשלה כי "מה שאנחנו יכולים לתרום למדינת ישראל בעצמנו, לירושלים ולעולם, זה לפשט מאוד את הביורוקרטיה שתאפשר לנו לנצל את הגאוניות שנמצאת פה, כדי שהיא תוביל את העולם בתחבורה החדשה. זאת הכוונה שלנו. עשינו כבר צעדים חשובים, אבל העיקר לפנינו, ואני מאמין שאנחנו הולכים להצליח. לשם כך אנחנו צריכים שישראל תהיה מעצמה מובילה בסייבר, וכך קרה. ואני אומר לכם היום שישראל תהיה מעצמה מובילה בתחבורה אוטונומית. זה מתהווה ואנחנו מחוייבים שזה יימשך."

ראש הממשלה נתניהו אף התייחס לאיומים הנשמעים מצפון ואמר, "אנחנו עסוקים כאן בבנייה, ובעוד אנחנו בונים את העתיד, יש מי שרוצה להרוס את כל מה שאנחנו בונים ולקחת אותנו לעבר אפל. שמעתי את הדברים של נסראללה. אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה ששואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר, היזהרו במעשיכם.״

צילום: חיים צח/לע״מ
צילום: חיים צח/לע״מ
צילום: חיים צח/לע״מ
צילום: חיים צח/לע״מ

9 תגובות

  1. כל החברה הזו זה יוזמה פרטית של שני חברים ואחר כך מכרו אותה.
    מה הקשר אדוני המושחת אליך?כלם ההייטק הוא נחלת צפונבונים כמו שאתם לועגים להם, רובם, דרך אגב , מצביעים דמאלט,שכידוע , בעיניך ובעיני הימין הם עוכרי ישראל, שצריך לשלוח אותם לעזה.

  2. אני לא בחרתי בו אבל נבלותזו עובדא כשהוא בראשות ממשלה אז מה רציתם שלא יבוא כנראה שמאלנים מטומטמים

  3. עים יהגידו שהזכות ביבי נתניהו המדינה כמה כל תומכיו ישבחו אותו כאילו שזאת האמת

  4. על כל דבר חיוב הוא לוקח קרדיט על הגב של אותה חברה כאילו שהיה לו חלק בביצוע והכל למען היחצנות של עצמו.

  5. למדיניות הליברלית של הימין .אלו התוצאות.בתקופה קדומה מדור המיסדים של פרץ .לקחו 80 אחוז מיסים.משקיעים יהודים מחו"ל יצאו בשן ועין.אין ספק שפרץ יעשה את מה שהבטיח לקנות דירה יהיה כמו לקנות רכב. יוטלו כל כך הרבה מיסים.כך שמחיר הרכב יהיה בגובה של דירה ממוצעת

Back to top button