מבזקיםרצועת עזה

לילה מתוח: מי עומד מאחורי סדרת הפיצוצים ברצועת עזה?

בעזה התעוררו היום (רביעי) לבוקר חדש לאחר לילה מתוח במיוחד שעבר על הרצועה עם סדרת פיצוצים שהתרחשה במערב העיר. האירוע הראשון החל בדיווחים על פיצוץ עז שהרעיד את כיכר אל-דדוח באזור תל אל-הווא ממערב לעיר עזה.

עם הפרסום ברשתות החברתיות על הפיצוץ העז החלו לזרום דיווחים רבים כי מדובר בחיסול ממוקד של ישראל על ידי כלי טיס בלתי מאויש, לעבר אופנוע ועליו שני רוכבים, פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי שנהרגו מעוצמת הפיצוץ. זמן קצר לאחר מכן נטען כי לא מדובר בפיצוץ מהאוויר אלא במטען חבלה שהוצמד לאופנוע או נמצא בסמוך אליו שגרם לפיצוץ, וגם טענה זו יוחסה לישראל ולפיה כוח מיוחד שפעל במקום ביצע זאת. מאוחר יותר אף פורסם כי מדובר באירוע פנימי שמטען חבלה שנשאו השניים התפוצץ בטעות ובהמשך אף נטען כי מדובר בהתאבדות. לפי שעה טרם ברורות הנסיבות.

בישראל החלו כלי תקשורת לפרסם על פי דיווחים פלסטינים וצה"ל מיהר להכחיש את הדיווחים והודיע באופן רשמי כי אין לו קשר לאירוע. שני שוטרים פלסטינים נהרגו באירוע אשר זוהו כ- סלמה מג'יד אל-נדים ו- עלאא זיאד אל-גרבלי שניהם בני 32. באירוע גם נפצעו שני צעירים ואישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זמן קצר לאחר מכן משרד הפנים הפלסטיני בעזה אישר את הדיווח על מותם של שני השוטרים ומסר בהודעה רשמית כי "שני שוטרים נהרגו בפיצוץ סמוך למחסום משטרתי בצומת אל-דדוח דרומית לעיר עזה".

דקות ספורות לאחר מכן, התקבל דיווח על פיצוץ נוסף שנשמע גם כן במערב העיר, אך הפעם סמוך לתחנת המשטרה ברחוב אל-רשיד ליד מסגד שייח' עג'לין. כוחות רבים זרמו למקום ושם נמצא כי אירע פיצוץ ברכב בו נמצא שוטר נוסף שזוהה כ- וואל מוסה מוחמד ח'ליפה בן 45 שנהרג בפיצוץ.

צילום: מקורות בעזה / רשתות חברתיות
צילום: מקורות בעזה / רשתות חברתיות
צילום: מקורות בעזה / רשתות חברתיות

אז התקבלו דיווחים על פיצוץ שלישי אך עד מהרה התברר כי מדובר בדיווח שווא.

סדרת הפיצוצים הביאה למבול של דיווחים ברשתות החברתיות, השערות והערכות בנוגע למבצעים כשהחשוד העיקרי – ישראל. בעקבות השמועות פרסם המשרד לבטחון הפנים בעזה הודעה רשמית בה פנה לפעילי הרשתות החברתיות ובעלי אתרי החדשות שלא לפרסם דיווחים שאינם מאומתים או שלא נמסרו על ידי גורמים רשמיים.

זמן קצר לאחר האירועים פרסם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה הודעה ובה מסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים בשני הפיצוצים והבטיח כי שירותי הביטחון יגיעו למבצעים וימצו איתם את הדין.

"עזה אינה חוששת מהרגע" נכתב בהצהרה שמסר הנייה, "עברנו את הדברים הגדולים והמסוכנים ביותר. העם הפלסטיני שלנו תמיד נהג לשלם מחיר על הגאווה וההגנה וכמה מהאנשים האלה עלו היום לאללה. אנו מרחמים על הקדושים שלנו, בני המשטרה האמיצים שהקריבו את חייהם הטהורים למען ביטחון המולדת וביטחונם של האזרחים. אנו מבטיחים כי עניין הפיצוצים הללו תחת שליטה ולא יוכלו לערער את יציבות עמנו. כרגע הדברים אינם ברורים ואנו קוראים להפגין קור רוח במיוחד כשאנו עומדים מול שירותי ביטחון חזקים המסוגלים לנתח את הנסיבות ולהתמודד עם האירועים בחוכמה יחד עם גורמי צבא ומודיעין אחרים. ולכן עלינו לרסן את השמועות ולהמתין בסבלנות. אנו בטוחים כי נגיע לכל הגורמים המעורבים בהפצצות הללו".

עוד הוסיף הנייה בהצהרה לתקשורת כי "לעזה ואנשיה ניסיון רב בהתמודדות עם מצבי חירום ובקביעת כללי התנהגות פנימית. באומץ, ללא רגש וללא היסוס. זה לא האירוע הראשון בעזה ואנו נדרשים לעמוד מאחורי שירותי הביטחון שלנו ולתמוך בהם על מנת להשיב את הסדר והמצב הביטחוני. אנו מחוייבים לאחריות לאומית ולהסתמך על מקורות רשמיים באמצעות המשרד לביטחון הפנים בלבד."

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה

משרד הפנים הוציא לאחר מספר שעות הודעה לעיתונות ובה מסר כי הרקע לאירועים פלילי – "פיצוצים שכוונו כנגד מחסומים של המשטרה שגרמו למותם של שלושה אנשי משטרה", נכתב בהודעה.

"בעודנו מבכים את מות הקדושים של אנשי המשטרה, אנו שולחים החלמה מהירה לפצועים. ראשית, שירותי הביטחון הצליחו לשים את אצבעותיהם על הפרטים הראשוניים של הפשע הנורא הזה ומבצעיו וממשיכים בחקירה כדי לחשוף את כל נסיבותיו, ועל כך נודיע בהמשך. אנו מבטיחים לאנשינו יציבות של המצב הביטחוני ברצועת עזה ומאשרים כי ההפצצות החשודות הללו – מטרתן ליצור סכסוכים פנימיים, אך אנו מבודדים את האירועים הללו והם לא ישפיעו על המצב." ציינו במשרד לבטחון הפנים.

בהמשך ההודעה של המשרד גם ישראל הוזכרה אך לא כמי שעומדת מאחורי האירועים, "לא נאשר לאף אחד לפגוע בביטחונם של אזרחי הרצועה, וכל הניסיונות האלה ייכשלו. אנו נכה ביד ברזל את כל מי שינסה לעשות זאת בכל דרך. הכיבוש הציוני וסוכניו פועלים כל העת כדי לקעקע את מצב הביטחון והיציבות בעזה, והם משתמשים בשיטות שונות. שירותי הביטחון שלנו סיכלו תוכניות רבות ועדיין מהווים מכשול בפני כל הניסיונות האלה. אנו קוראים כל המגזרים והפלגים בעם שלנו לגנות את המעשה הפחדני הזה ולעמוד מאוחדים אל מול הפורעים האלה המבקשים לעורר כאוס ולפגוע בבני העם. אנו מודים לאנשינו על שיתוף הפעולה בעבודתם לחשיפת העבריינים העומדים מאחורי האירועים. אנו קוראים לתקשורת ופעילי הרשתות החברתיות שלא להזדרז להעביר חדשות שאינם ממקורות רשמיים. מי שעוסק בהפצת שמועות ובחדשות כוזבות הוא שותף לניסיונות לערער את היציבות הביטחונית", נמסר בהודעה.

דובר חמאס בעזה , פאוזי ברהום התייחס אף הוא לאירוע ואמר כי "האירועים החשודים שהתרחשו בעזה משרתים רק את הכיבוש הישראלי, אך הביטחון בעזה בלתי ניתן לשבירה. ההפצצות בעזה מכוונות כנגד היציבות הביטחונית וביטחון אזרחינו שהם מבחינתנו קו אדום והמשרד לבטחון הפנים לא יאפשר לחבל בביטחונה של עזה."

פאוזי ברהום, דובר תנועת ההתנגדות האסלאמית "חמאס"

בג'יהאד האסלאמי מסרו בהודעה לתקשורת, "אנו מגנים בחריפות את ההפצצות הפליליות שכוונו למחסומי המשטרה. תנועת הג'יהאד האיסלאמי מביעים צער עמוק בפני משחות הקדושים ועומדים לצידם בשעה קשה זו. מדובר במעשה פלילי, בוגדני ופחדני שמופנה אל כל העם הפלסטיני תחת טענות כוזבות ושקריות שמשרתות את האויב הציוני. אנו עומדים יחד עם המשטרה ושירותי הביטחון מול כל ניסיונות זדוניים לפגוע בחזית הפנימית שלנו. אנשינו עומדים מאוחדים והגנה על ביטחוננו ולא נאשר לאף אחד לפגוע ביציבות הפנימית", נמסר בהודעה.

חמאס והג'יהאד האסלאמי

הבוקר כבר דווח כי חמאס פתח בגל מעצרים כנגד פעילים המזוהים עם דאע"ש שעל פי החשד הם אלה שביצעו את הפיצוצים הלילה מהם נהרגו שלושה אנשי משטרה – פעילי חמאס.

3 תגובות

  1. למערכת האתר:
    מודעות הפרסום שאתם מעלים בימים האחרונים חוסמות יותר מחצי דף והקריאה הופכת לסיוט. אנא טפלו בזה, כדי שנוכל להמשיך ליהנות מהתכנים שלכם ללא הפרעה. תודה.

Back to top button