איראןמבזקים

איראן: "פיתחנו תותחי לייזר בעלי עוצמה גבוהה, אנו מובילים בתחום"

הרפובליקה האיסלאמית של איראן טוענת כי השיגה את היכולת לייצר ולפרוס תותחים חדשים שפועלים באמצעות לייזר בעלי עוצמה גבוהה, כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".

על פי הדיווח סגן שר הביטחון וראש תעשיות האלקטרוניקה (SAIran) באיראן, אמיר שחרוך שחרם אמר כי "נכנסו לשימוש בצבא איראן שתי מערכות ארטילריה באמצעות לייזר שיכולות להגביר את עוצמת האש, הניידות והדיוק. אנו משתמשים במערכת שמשלבת תותחים ורדארים כדי שתוכל לעקוב אחרי המטרה ולפגוע בדיוק רב" ציין.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

"המערכת היא בייצור מקומי ובבדיקות שערכנו לה התוצאות היו טובות מאוד. בעולם למשל, מקובל שעל כלי טיס יהיה מכ"ם על מנת שיוכלו להיות מזוהים. הרכיב הזה מאפשר לרדאר לזהות את כלי הטיס בקלות, אך מדובר ברכיב שהוא פגיע מאוד ללייזר בעלי עוצמה גבוהה ואנו עם הטכנולוגיה שפיתחנו מסוגלים להשמיד אותם" אמר שחרם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

עוד הוסיף כי "מערכות לייזר אלה משמשות במיוחד באזורים אסטרטגיים במדינה. כיום טכנולוגיית הלייזר הנמצאת בעולם נשלטת ומתפתחת על ידי מומחי הצבא שלנו".

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

אז לפני שאתם מוחאים כפיים לאיראנים על הטכנולוגיה החדישה שהיא "מובילה בעולם", נספר לכם שבסוף שנת 2014 חיל הים האמריקני חשף כבר את הנשק החדש שטרם נראה קודם לכן – מערכת נשק לייזר שהותקנה על ספינת המלחמה האמריקנית USS פונס.

חיל הים של ארצות הברית היה מעורב בפיתוח נשק לייזר חדש שעלותו כ -40 מיליון דולר. על פי דובר חיל הים כל ירייה עולה דולר וזו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בנשק לייזר כזה.

"מערכת נשק הלייזר, המכונה LaWS אינה מדע בדיוני וגם לא עניין ניסיוני", סיפרו אז בשנת 2014 בחיל הים האמריקני, "הנשק הותקן על ספינת USS פונס וכעת הוא מוכן לבצע ירי על יעדים שהצבא יחליט שנכון להשתמש בו. זה מדויק יותר מכדור" אמר קפטן וולס והוסיף "זה לא כלי נשק כמו האחרים במובנים מסוימים הוא טוב הרבה יותר. אנו מדברים על כלי נשק עם יכולות מגוונות מאוד שניתן להשתמש בו כנגד יעדים מגוונים".

"היתרון מתחיל בזה ששום נשק אחר לא מתקרב אפילו למה שהוא מסוגל. הירי מתבצע במהירות האור, זה מהיר פי 50 אלף מרקטה בליסטית בין יבשתית. המערכת זורקת כמות אדירה של פוטונים לעבר המטרה" אומר סא"ל קייל יוז, קצין תפעול מערכת נשק הלייזר בצבא ארה"ב, "אנחנו לא צריכים לדאוג בגלל הרוח או הטווח. אנו יכולים לכוון אל האובייקט וזה פוגע בהירות האור, כל כך קל וחזק להפליא".

עם התקנת המערכת הציג חיל הים האמריקני את יכולות המערכת בסרטון וידאו שהעלה לרשת יוטיוב.

2 תגובות

  1. תסיר כל דאגה מליבך, ישראל מתקדמת 10 צעדים לפני איראן. לישראל יש נשק שלאיראן גם עוד 40 שנה לא יהיה.

  2. יאללה, מה קורה עם המדענים הישראלים?, אני מקווה שעובדים ברצינות על נשק הלייזר, שמא לא נישאר מאחור בנושא חשוב זה

Back to top button