מבזקיםפוליטי / מדיני

"חשש להבטחת טובת הנאה במטרה להשפיע על מהלך הבחירות"

התנועה לאיכות השלטון שלחה אתמול (חמישי) בערב מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת "זהות" משה פייגלין, בדרישה כי יבטלו את ההסכם שנחתם ובו מתחייב רה"מ למנות את יו"ר "זהות" לתפקיד שר אם יסיר את מועמדותו בבחירות הקרובות. כמו כן פנתה התנועה ליועמ"ש בדרישה כי יבחן את ההסכם ואת חוקיותו בשל החשש לקיומן של עבירות פליליות.

הרקע למכתב:

בתנועה לאיכות השלטון הסבירו כי "מפרסומים בתקשורת עולה כי במסגרת הסכם פוליטי שגובש בין יו"ר מפלגת "זהות" משה פייגלין, לבין רה"מ נתניהו, הובטח למר פייגלין תפקיד של שר בממשלת ישראל ה-35, בתמורה לפרישתו מתפקידו הנוכחי ו/או מהתמודדותו הפוליטית מול רה"מ בבחירות הקרובות לכנסת. מתוך העתק ההסכם שהועבר לידינו עולה כי בתמורה לפרישתה של מפלגת זהות מן המירוץ לכנסת (ולרבות התחייבות מפורשת כי כל מתמודדי רשימת זהות יגישו התפטרותם), וכן התחייבות מפלגת זהות להקדיש כל מרצה לקידום הצבעה למפלגת הליכוד, ימונה לאחר הבחירות יו"ר זהות לשר בממשלה כן ימונה פייגלין לוועדת השרים לענייני חקיקה, וכן לקבינט המדיני בטחוני. הסכמים פוליטיים בין רשימות אינם נדירים ואין בהם פסול מבחינת עצמם, אך לא כן מצב הדברים בשעה שאנו עוסקים בהבטחת משרה ציבורית בכירה בשכר גבוה בתמורה למתן הסכמה פוליטית של ישות ציבורית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הליכוד

במכתב ששלחה התנועה לאיכות השלטון נכתב: "מההסכם עולה תמונה מחשידה של הבטחת טובת הנאה בדמות משרת שר, וזאת במטרה ברורה להשגת הסכמתו הפוליטית של פייגלין ומפלגת זהות כולה להסיר את התמודדותם ולהשפיע בכך על מהלך הבחירות הטבעי. אופיו הפסול של הסכם פוליטי זה מקבל משנה תוקף בשל המועד בו נוסח. בית המשפט כבר קבע בעבר כי הסכם פוליטי הנערך בטרם מועד קיומן של הבחירות – תוקפו מוטל בספק אם עלול היה להשפיע על תוצאות הבחירות. אף בנושא זה קיימת הנחיית יועמ"ש שדנה בדיוק במקרה שכזה: "יש להבהיר כי לא ניתן להבטיח במסגרת הסכם פוליטי ובכלל, כי אדם מסוים ימונה להיות עובד ציבור, וזאת בין אם ההבטחה נוקבת בשם המשרה, בין אם מדובר בתיבה כללית שעוסקת "בתפקיד בשכר", "תפקיד ביצועי", תפקיד ניהולי" וכיוצא בזאת".

בשל כך התנועה קוראת ליו"ר מפלגת "זהות" ולרה"מ למשוך ידם מההסכם שנחתם ושנועד להטות את הליך הבחירות, ומכל שימוש פסול במשאבים ציבוריים, ובייחוד מהבטחת משרת שר על כל יוקרתה ושכרה הממומן מקופת הציבור, וזאת בהתאם לכללי הצדק, להלכה הפסוקה ולהנחיות היועמ"ש. בנוף אנו פונים אל היועמ"ש בקריאה כי יפתח מיד בבחינת חוקיותו וכשירותו של הסכם זה, לרבות נקיטה בהליכים המתבקשים על פי הדין, בשל האפשרות לקיומן של עבירות פליליות בחתימה על ההסכם."

תגובה אחת

  1. אל אפכם וחמתכם נתניהו ישאר ראש הממשלה! יש מספיק אנשים חזקים שעובדים מאחורי הקלעים לדאוג שביבי המלך ישאר המלך שלנו!!! רק הליכוד רק מחל!

Back to top button