חדשות הארץמבזקים

שני רצים התמוטטו בפארק הירקון בתל אביב, בן 24 במצב קשה

שני גברים בני 24 ו-38 התמוטטו הבוקר (שישי) במהלך פעילות גופנית בפארק הירקון בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים איכילוב כשהם סובלים ממכות חום כאשר הצעיר בן ה-24 במצב קשה והשני במצב בינוני.

פראמדיקית מד"א יערית אורן סיפרה: "מדובר במירוץ חצי מרתון שהתקיים בפארק הירקון, עוד בדרכנו למקום נערכנו לקראת הפצוע וקיררנו מראש את הניידת. כשהגענו למקום ראינו גבר בן 24 עם סימני מכת חום קשים כשהוא בהכרה מעורפלת ומטפלים בו עם תרופה ובשקית קרח אחת בודדת. מיד העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור ונוזלים ופינינו אותו במהירות לבי"ח איכילוב. תוך כדי הטיפול הרפואי סיפרו לנו שגבר נוסף התמוטט במקום והזנקנו למקום צוות נוסף של מד"א."

פראמדיק מד"א דוד טרכטנברג שטיפל בנפגע השני סיפר: "כשהגענו לנקודת הזינוק של המירוץ ראינו מרחוק מספר רצים שסוחבים אלינו ללא ליווי רפואי גבר מעורפל הכרה, הם סיפרו לנו שהוא התמוטט במהלך הריצה והם הביאו אותו אלינו על מנת שנטפל בו. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ כשבמקביל הנחתי אותם להביא ממקום סמוך בדחיפות שקיות קרח רבות. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל מתן נוזלים ובתוך דקות ספורות התחלנו את הפינוי הדחוף לבית החולים תוך קירור הנפגע עם שקיות הקרח כשמצבו יציב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות מד"א

9 תגובות

  1. בחורף זה לא היה קורה,,,קצת יותר אחריות למארגנים, ואכן כל גוף מגיב אחרת…

  2. גם אני השתתפתי במירוץ, היה חם אך לא נורא, המירוץ התחיל ב-6:00 כך שהיה די בסדר, כנראה לא שתה מספיק ואולי גם לא התאמן מספיק

  3. בקפריסין גם חם בשביל ריצה שיחכו לספטמבר או לרביעי סתןמים אז תתחיל ירידה הדרגתית

  4. על מנ אתה מדבר עומס חום בינוני בלבד אפשר לחשוב 40 מעלות היופ כולה 33 בשפלה זה לא עומס חום כבד פשוט התיבשו כי נם לא שתו

  5. בעומסי חום כאלה אין לערוך מרתון.תמיד חוזרים על אותה טעות.מתי כבר ילמדו?

Back to top button