מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל בכוננות שיא בצפון: שינוע תותחים וסגירת המרחב האווירי

המתיחות בגזרה הצפונית נמשכת לקראת תגובה אפשרית של ארגון הטרור חיזבאללה על חיסול אנשיו בתקיפה בסוריה והתקיפה המיוחסת לישראל של הרחפנים ברובע הדאחייה בביירות, בירת לבנון בשבוע שעבר.

תותחים שונעו במהלך היום (שבת) לאזור הגבול הצפוני ובנוסף ניתנה הוראה על סגירת המרחב האווירי מעל קריית שמונה עד ל-8 בספטמבר. כחלק מההיערכות לקראת הסלמה אגף המבצעים במטכ"ל הורה בסוף השבוע על עוצר יציאות ללוחמים בגבול הצפון ואף גויסו חיילי מילואים ליחידות השריון והארטילריה ולמערך ההגנה האווירי ויחידות נוספות. נפרסו סוללות 'כיפות ברזל' ברחבי הארץ לשם הגנה על העורף ועל מתקנים אסטרטגיים. העמדות הצבאיות לאורך הגבול פונו וניתנה הוראה לשמור מרחק של עד 5 ק"מ מהגבול לתנועה אזרחית וצבאית שאיננה מבצעית.

מקורבים לחיזבאללה פרסמו בימים האחרונים תמונות מגבול הצפון, כאלה בהן נראות בובות בכלי רכב צבאיים ותמונות בהן הם נראים חוצים את הגבול ומתרברבים כי צה"ל חושש מחיזבאללה ונמלט מהאזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שם דגל חיזבאללה בשטח ישראל מעבר לגבול ישראל-לבנון.

הלחימה הפסיכולוגית, כפי שכבר פרסמנו בימים האחרונים, נמשכת כל העת עם הפצת תמונות ברשתות החברתיות וסרטוני תעמולה של חיזבאללה.

לגורמי הביטחון ביישובי הצפון הסמוכים לגבול הועברו הנחיות ולפיהן יש לשמור על שגרת חיים לצד הגברת הכוננות ועיבוי צוותי האבטחה מחשש לחדירה. הכוננות הועלתה גם בחיל האוויר ובמיוחד בבסיסי חיל האוויר בצפון הארץ ובחיל הים.

אתמול (שישי) סייר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בעוצבת "ברעם" ועוצבת "חירם" בפיקוד הצפון. בסיור השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר ומפקדי הכוחות בגזרה. לאחר מכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

שלשום (חמישי) נפגש מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, עם ראשי רשויות בגזרה הצפונית. בפגישה השתתפו מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה איציק בר, וקציני עורף והגנה מרחבית בפיקוד הצפון.

במפגש הציג מפקד הפיקוד לראשי הרשויות את עיקרי הערכת המצב והיערכות הכוחות למול השמירה על השגרה בעורף האזרחי.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם אמר, "אני מלא הערכה לראשי הרשויות על השותפות, על השיח וגם על התגובות השקולות שמצביעות על מנהיגות אזרחית חזקה. קיום חיים ושגרה אזרחית לא סותרת את העובדה שצריכים להיערך גם לחירום ולהיות מחוברים למפקדים והיחידות במרחב. אני מדגיש שאתרי תיירות, פארקים ואירועים נמצאים בשגרה מלאה. אנחנו נערכים לכל האפשרויות ואם נידרש, נגיב ולכן אני לא יכול שלא להכניס את ראשי הרשויות לתוך העניין".

צילום: דובר צה"ל

בצה"ל לוקחים את איומי חיזבאללה ברצינות ונערכים ללחימה. גורמים בצבא הדגישו כי צה"ל ערוך לכל תגובה אם חיזבאללה ינסה להגיב ועושה כל מאמץ לסכל זאת.

"אנחנו פועלים כל הזמן, בעיקר מודיעינית בכדי להקדים את אויבנו לפני ביצוע המזימות שהם מתכננים, כפי שראינו בשבוע שעבר בסוריה עם ניסיון כזה להוציא תקיפה של רחפני נפץ כנגד יעדים ישראליים. גם הפעם אנחנו פועלים בכדי לא לתת לצד השני שום הישג ולסכל תקיפה עוד בטרם היא יוצאת אל הפועל." אמר גורם צבאי לחדשות MivzakLive והוסיף, "אנו יודעים על כוונותיהם של אויבנו ואגף המודיעין בצה"ל מחזיק בידיו מידע רב. אם אויבנו חושבים שהתוכניות שלהם נסתרות מענינו, הם טועים. רק לפני יומיים חשף צה"ל את פרויקט תוכנית הטילים המדויקים ואנשי המפתח העומדים מאחוריו. אנו יודעים אף הרבה יותר".

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "נסראללה מבין כי אם יגיב ישראל עשויה להגיב בחוסר פרופורציה עד כדי מלחמה שתיגבה ממנו מחיר כבד ביותר. מצבו הכלכלי של הארגון מהגרועים שידע וכך גם רוח הלחימה לאחר שספג אבידות רבות בלחימה בסוריה. הוא מבין את זה ולכן לא ממהר להגיב. אך אם יגיב הוא יחזיר את לבנון עשרות שנים אחורה. לישראל תהיה הזדמנות לחסל לחלוטין את פרויקט הטילים ולהשמיד מאגרי נשק שצבר עם השנים".

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

"כוחות צה"ל התאמנו לפני חודשים בצפון, מדובר בתרגיל הגדול ביותר שקיים צה"ל שנתיים האחרונות" מסביר הגורם הצבאי, "אנו ערוכים ומוכנים לכל אפשרות ואני מציע לאויבנו לשקול היטב את צעדיהם".

ארגון חיזבאללה הודיע לפני זמן קצר במפתיע כי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה צפוי לנאום הערב בשעה 20:00 בעקבות ההתפתחויות האחרונות.

כאמור, לפני כחודשיים (יוני) קיים צה"ל תרגיל רחב היקף בבקעה ובצפון הארץ ובו תרגלו כוחות צה"ל מזרועות שונות תרחישים המדמים לחימה בשטח לבנון. התרגיל, שתוכנן מראש, אימן את הכוחות ללחימה רב-זרועית בשדה קרב אורבני, מול אויב נעלם, המחופר בתת-קרקע ומצויד בנשק מתקדם.

תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל

4 תגובות

  1. שמו בובות ברבי עם אישור בחזייה מהפצ"ר שהן לא חמושות…זה מה שאנחנו..בובות מבוהלות.

Back to top button