חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר"

ישראל פועלת בנחישות ונחרצות כנגד ההתבססות האיראנית באזור, ניסיונות חיזבאללה לשפר את דיוק הטילים שברשותו ובלימת הגרעין האיראני. לשם השגת שלושת היעדים האלה פועלים במשותף, הדרג המדיני בזירה הדיפלומטית, הדרג הצבאי ושירותי הביטחון ובראשם המוסד.

גורם ביטחוני בכיר הסביר היום כי "ישראל פעלה בשבועות ובימים האחרונים במטרה למנוע איומים ממשיים. כל מה שביצענו לאחרונה היה מתוכנן ומדויק והשגנו את התוצאות בדיוק כפי שרצינו. אנו פועלים בזירות רבות ויש פעולות מסוימות שאנו מבצעים שאיש לא יודע עליהן דבר."

אותו גורם ציין כי "כל מה שמתרחש לאחרונה הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר שאנו מנהלים בדרכים שונות. פעלנו בדיוק מירבי ונמשיך לפעול על מנת להשיג את היעדים שקבענו כולל בהתמודדות של תגובות אפשריות מצד האויבים. אין ספק כי אם לא היינו פועלים כפי שפעלנו היינו היום במציאות אחרת לגמרי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עשן מהבסיס הצבאי באביבים. צילום: מצב ביטחון גלובלי
צילום: עלי שועייב / טוויטר
צילום: עלי שועייב / טוויטר

הגורם ציין כי "אתמול לאחר התקיפה של חיזבאללה בצפון והתגובה שלנו בכ-100 פגזים לעבר שטל לבנון, פנה ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי לשלוש מדינות: מצרים, צרפת וארצות הברית בבקשה לפסיק את האש. בישראל ענו בתגובה כי "שקט יענה בשקט". המסר שהועבר אלינו כי "מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים".

בתוך כך, ערוץ "אל מנאר" של חיזבאללה מדווח כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה יישא דברים הערב בשעה 20:00 וחצי והוא צפוי להתייחס לתקיפת טילי הנ"ט על הבסיס הצבאי באביבים ותוצאות התקיפה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראלה. צילום: רשת אל-מנאר

לפני זמן קצר, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירוע אמש ואמר: "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל – בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדוייקים".

Back to top button