חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

2 הרוגים בעימותים בגבול עזה, חמאס והג'יהאד האסלאמי מאיימים

במהלך אחר הצהריים (שישי) התקיימו הפרות סדר אלימות במהלכן התקהלו כ-6,200 מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים. לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם לנוהל פתיחה באש.

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת. כוחות צה"ל זיהו מספר חשודים שחצו את גדר המערכת בצפון ובדרום רצועת עזה וחזרו מיד לשטח הרצועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שניים מן החשודים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה לשטח ישראל, נעצרו על-ידי לוחמי צה"ל ללא נשק והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

במקביל מדווח משרד הבריאות בעזה על שני הרוגים ו-76 פצועים אשר מתוכם 46 שנפצעו מירי חי. על פי הדיווחים ברשתות החברתיות הערביות, ההרוגים הם עלי סמי אל-אשקר בן 17 ו- חלד איאד אל-רבעי, בן 14 משכונת סג'עייה.

עלי סמי אל-אשקר
חלד איאד אל-רבעי
צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

ארגון הטרור חמאס איים בעקבות האירועים בגבול רצועת עזה ואמר כי ישראל תישא בהשלכות לפגיעה במפגינים. "הכיבוש שפך דמם של מפגינים שלווים בצעדות השיבה ועליו לשאת בכל ההשלכות. הוא פגע במפגינים השלווים שלנו במכוון והטרור של האויב לא נפסק. יש להכריז על מדינת ישראל כמדינת טרור ומנהיגיה כפושעי מלחמה. לא נפסיק במאבק של עמנו לזכותו לחיות חופשי, לשוב לאדמתו ולמקומות הקדושים" נמסר בהצהרת חמאס.

חבר הלשכה המדינית של תנועת הג'יהאד האיסלאמי, חאלד אל-בטש אמר כי "ההמונים הפלסטינים שיצאו היום לצעדות השיבה במזרח רצועת עזה, מוכחים שהניסיונות לחבל ולגרום לכאוס בזירה הפנימית בעזה לא צלחו. ההתנגדות הפלסטינית ושירותי הביטחון סיכלו תוכנית ליצור כאוס ביטחוני בעזה. צעדות השיבה ימשכו עד להשגת מטרותינו".

בג'יהאד האסלאמי התייחסו לדיווחים על ההרוגים ואמרו כי "הג'יהאד האיסלאמי: "אנו מטילים אחריות מלאה על האויב לתוקפנות ולפגיעה בדמם של אנשים חפים מפשע במהלך צעדות השיבה ושבירת המצור".

5 תגובות

  1. אהבתי שהם הכינו את הכבש (ההרוג) ושמו עליו עלי מאכל. עכשיו נותר להכניס לתנור 180 מעלות לשעה ו45 דקות בתאבון.

  2. די רבק התושבים בעזה מה זאומרים להם החמאס תעשו בלגן בגדר אלק החמאס מסיט את האזרחים לעשות בלגן ומאיימים בנקמה למה מי זה החמאס הגיאד די הבומבה תבוא להם בסוף איפוק איפוק די תורידו את ההנהגת החמאס הגיאד די כבר

  3. מספיק די עים הרג ורצח חיבים שלום
    חיבים לחיות כמו גברים עים כבוד
    ערבים ויהודים גם (בעזה )
    הבעיה זה השלטון בישראל ברשות
    מ'ר בנימין נתניהו שלא רוצה שלום
    רוצה רק אלימות ופשע זה לא טוב.

Back to top button