לבנוןמבזקים

נסראללה מאיים: התקיפה הבאה – מספר יעדים במקומות שונים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שלישי) נאום לרגל יום העשוראא (היום העשירי בחודש מוחרם, החודש הראשון בלוח השנה המוסלמי) פרברים הדרומיים של ביירות ובו התייחס למתיחות הגוברת עם ישראל בשבועות האחרונים.

בנאומו הודה תחילה נסראללה לאנשים העוסקים בענייני הביטחון שפעלו לדבריו בצורה טובה ביותר בתקופה מתוחה זו מול ישראל. "אין לאומה שלנו ולעם הפלסטיני ברירה, אלא באמצעות ההתנגדות" הדגיש נסראללה והוסיף, "אנו מחוייבים לעם הפלסטיני ולמטרתו ואנו יודעים שתפקיד זה עולה לנו ביוקר."

נסראללה הבהיר כי ההתנגדות תמיד תעמוד ותתמוך בעם הפלסטיני, "אנחנו עם העם הפלסטיני, עם גיבוריו בגדה המערבית ובעזה, עם אסיריו בבתי הכלא של הכיבוש ועם כל הפלסטינים גם בלבנון. אנחנו מחויבים לזכויותיו הטבעיות והלגיטימיות של העם הפלסטיני ואנחנו נעמוד לצידו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה אף התייחס בנאומו לסנקציות החריפות שהוטלו על ארגונו ועל אישים מרכזיים ובכירים בארגון ואמר כי "הסנקציות האמריקאיות כנגד ציר ההתנגדות והרפובליקה האסלאמית של איראן אינן מוצדקות. הסנקציות הן תוקפנות שמפעיל הממשל האמריקני באמצעות לחץ כלכלי. הסנקציות של ארצות הברית הוטלו לאחר שארה"ב והיישות הציונית נכשלו במלחמתם נגד ההתנגדות בלבנון ובפלסטין וכישלונה המדיני של אמריקה במלחמות שניהלה מולנו באמצעות תומכיה, ע"י קבוצות טרור".

"אם העוול שלפי עמנו ואנשינו יימשך אנחנו חייבים לנהוג אחרת כדי להגן על הממשלה, על הלבנונים ועל מוסדות המדינה כנגד יישום ההחלטות האמריקניות" ציין נסראללה והוסיף, "הניסיון לשנות את הכללים רק מחזק את כוח ההרתעה שמגן על ארצנו" וזאת גם אפשר לראות לפי התנהגותו של הצבא הבלתי מנוצח (צה"ל) שהפך לצבא הוליוודי ופחדני."

"צבא הוליווד היקר," הוסיף נסראללה בפנייה ישירה לצה"ל, "אנחנו ננצל את החוויה הזאת בכדי לומר לך, שבפעם הבאה התקיפה תהיה על יותר מיעד אחד ועל יותר ממקום אחד" הוא ציין כי "כוח ההתנגדות אילץ את האויב הישראלי לראשונה ליצור חגורת ביטחון בעומק פלסטין, 7 ק"מ הגבול תוך כדי פינוי כל עמדותיו."

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

נסראללה אף הודיע כי המשוואה השתנתה ולכל תוקפנות מצד ישראל תבוא תגובה, "התנגדות המוג'אהדין בלבנון שינתה בימים האחרונים את התנהלותה כך שכדאי לאויב לדעת שכל תוקפנות מצידה, זו תגיב במענה הולם ומידי. אנחנו נגן על ריבונותה של לבנון ונעניק לה ביטחון וכבוד. אין יותר קווים אדומים," אמר נסראללה והוסיף, "זה בהחלט נגמר!".

נסראללה התייחס בנאומו להאשמות של ישראל כי חיזבאללה הפרה את החלטת האו"ם 1701 ואמר כי "לבנון וחיזבאללה מכבדות את החלטה 1701 וכל זאת בידיעה כי ישראל היא זו שלא מכבדת אותה ומפרה אותה כל הזמן. מי שחושב שמלחמה הבאה שתתרחש תביא סוף לציר ההתנגדות, אנחנו אומרים לו שהמלחמה הזאת תהיה סופה של ישראל וסיום ההגמוניה האמריקאית באזורנו".

בענייני הכלכלה הפנימיים אמר נסראללה, "המצב אינו חסר תקווה ויש אפשרות לטפל בזה אם תהיה הרצינות הנדרשת. המדינה צריכה לגרום לביטחון בקרב התושבים ולא לתת להם תחושה שמנסים להתמודד עם המצה הכלכלי."

נסראללה אף הזהיר מפני מלחמה נגד הרפובליקה האיראנית ואמר כי "מלחמה כזו תצית את כל האזור כולו ותביא להשמדה של מדינות ועמים. מלחמה על כל ציר ההתנגדות תפיל את התקוות האחרונות לשיקום פלסטין." נסראללה ציין כי בראש המחנה הזה עומדת הנאמנות של ההתנגדות לחמינאי. אנו אומרים לכל העולם שלפנינו כי הנאמנות הגדולה שלנו לאיתוללה עלי חמינאי והרפובליקה האסלאמית היא לב ציר ההתנגדות. אנו שומרים עליה על קיום ושימור קדושתה של הנאמנות שהיא התקווה היחידה לעמים המדוכאים. אנו אומרים לכל מי שמנסה לאיים עלינו עלינו בסנקציות או לגזור עלינו רעב, אנחנו נצא מזה מחוזקים יותר, אל תאיימו עלינו אל תנסו להפחיד אותנו. לא ניתן להשפיל אותנו.", סיכם נסראללה.

4 תגובות

  1. יודעים את מה שהוא אמר מאז שהקימו את חיזבאללה.
    הבעיה שלו היא שהעם הלבנוני הוא נוצרי ברובו, ולא מעניין אותו לא פלסטין ולא איראן, הם רוצים לחזור לימים שהיו תיירים מכל העולם בלבנון, לא כמו עכשיו שלא נשאר להם מה לאכול.
    חיזבאללה, כמו ש"ס אצלנו, נהג לדאוג לעניים ולשלם שכר לימוד וטיפולי רפואה, אבל מאז שזה נגמר, הם כבר לא שווים את הצרות שהם גורמים ללבנונים, שעדיין מאשימים את חיזבאללה ואיראן ברצח האיש האהוב על כל הלבנונים, רפיק אל חרירי.

  2. מדיניות ההכלה ןהספיגה של נתניהו ואיזנקוט מול עזה והפקרת עשרות אלפי אזרחים לחסדי השמים וסירוב לסייע למורדים הסוניים לפני 5 6 שנים להפיל את אסד הביאנו עד הלום. מחדל מדיניות זו חמורה פי כמה ממחדל יום הכיפורים.

Back to top button