מבזקיםפוליטי / מדיני

הצהרה דרמטית? תעמולת בחירות? מה ימסור רה"מ נתניהו?

האם זה יהיה פרט נוסף בעניין נושא תוכנית הגרעין האיראני? האם בעניין חוק המצלמות שהביא את המערכת הפוליטית לסחרור? או שמא הבטחת בחירות כמו החלת הריבונות על היישובים היהודים ביהודה ושומרון?

בשעה האחרונה עסוקים כלי התקשורת והפוליטיקאים בארץ סביב השאלה, איזה שפן נוסף יוציא הקוסם מהכובע? זאת לאחר שהודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הערב בשעה 17:00 ימסור בכפר המכבייה "הצהרה דרמטית" כפי שנמסר בהודעת הליכוד.

גם אתמול מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה שעניינה – תוכנית הגרעין האיראני. נתניהו חשף בהצהרתו כי ישראל מצאה אתרים נוספים בהם מקיימת איראן פעילות כחלק מתוכנית הגרעין לה, זאת על אף הניסיונות שלה להסתיר אותם. נתניהו ציין כי לאחר שחשף את מחסן הגרעין הסודי של טהרן בטורקוזאבאד, האיראנים טענו כי נתניהו ממציא דברים וכי מדובר במפעל לניקוי שטיחים, אלא שהשבוע חלה התפתחות דרמטית בנושא עם גילוי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של שרידי חומר גרעיני – אורניום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש הממשלה בנימין נתניהו

"זו הפרה חמורה ביותר של אמנת ה-NPT, האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני" אמר ראש הממשלה נתניהו וציין כי "איראן עשתה הכל, אבל הכל, כדי לנסות להסתיר את מעשיה האסורים בטורקוזאבאד". הוא הוסיף כי אחרי החשיפה של ישראל, איראן השמידה את האתר, סילקה את המכולות וכיסתה את האתר בחצץ. "זה מה שנקרא ממש 'קאבר-אפ', זה מה שאיראן עשתה שם. זה לא עזר להם כי הם השאירו עקבות של חומר גרעיני, כפי שאמרתי". אמר ראש הממשלה.

נתניהו חשף אתרים סודיים נוספים בתוכנית הגרעין של איראן, אחד החשובים שבהם הוא אתר לפיתוח נשק גרעיני באבאדה, דרומית לאיספהאן. לדבריו, מדובר באתר לפיתוח נשק גרעיני, בדיוק כמו בטורקוזאבאד. נתניהו ציין כי "כשאיראן הבינה שעלינו על עקבותיה, היא מיד התחילה בניסיונות הסתרה. אחרי שהם הבינו שעלינו עליהם הם פשוט השמידו אותו, פשוט חיסלו את הכל. זה פשוט מדהים. בכל פעם הם מסתירים, אנחנו חושפים, ואז הם מנסים לטשטש את עקבותיהם."

בסיום שיגר ראש הממשלה מסר להנהגה באיראן ואמר, "לרודנים באיראן אני אומר – ישראל יודעת מה אתם עושים, ישראל יודעת מתי אתם עושים, וישראל יודעת איפה אתם עושים. אנחנו נמשיך לחשוף את השקרים שלכם, אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ונמשיך לפעול נגד התוקפנות של איראן בכל מקום ובכל עת."

צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ

לאחר ההצהרה, יו"ר כחול לבן, רא"ל במיל' בני גנץ, תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "איראן גרעינית היא סכנה ליציבות האזור, במלחמה מולה אין קואליציה ואופוזיציה. תמוהה העובדה שהמידע מפורסם שעות בודדות לאחר קריסת חוק המצלמות. השימוש של נתניהו במידע ביטחוני רגיש לצורכי תעמולה מעיד על שיקול דעת לקוי. גם בימיו האחרונים כראש ממשלה נתניהו דואג רק לנתניהו."

מספר שעות מוקדם יותר להצהרה אמש של ראש הממשלה, התקיים דיון בוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר בבקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק הבחירות לכנסת בנוגע להתקנת מצלמות בקלפיות. במסגרת ההצבעה השמית נפלה הצעת החוק, לאור שוויון 12 בהצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבאר שבע ואמר במהלך ביקורו כי מפלגת הליכוד תעלה מחר את חוק המצלמות להצבעה בכנסת. לדבריו, "כולם יראו מי מצביע בעד זיוף וגניבת הבחירות ומי נגד".

בינתיים ראש הממשלה נתניהו מעביר לאורך כל היום שידורים חיים המשודרים בפייסבוק.

כאן, ראש הממשלה בשידור חי שהעביר בעמוד הפייסבוק שלו מביקורו בבאר שבע.

וכאן, ראש הממשלה נתניהו בשידור חי מהרכב הממוגן בדרכו להצהרה הדרמטית שימסור בכפר המכבייה.

בני גנץ בוועידת המשפיעים של חדשות 12

בתוך כך, במפלגת כחול לבן מבינים כי נתניהו מתכנן עוד שידורים רבים ולא מעט הצהרות דרמטיות עד לבחירות ב-17 בספטמבר ומנסים לעצור את המירוץ של ראש הממשלה לעבר כס השלטון. היום, הגישה המפלגה עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר בדרישה להורות לכלי התקשורת להימנע משידור ישיר של הצהרת נתניהו הערב, לאחר שאמש ביצע תעמולת בחירות במסווה של הודעה ביטחונית. "כחול לבן קוראת לשופט מלצר לאכוף את תקנות תעמולת הבחירות ולכלי התקשורת לפעול בהתאם." נמסר בהודעתה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. במערכון ותיק של הגששים, שנינו: 'ומהיום, בחמש אחר הצוהריים, שעוני חול מעוררים'

Back to top button