חדשות הארץמבזקים

חומר רעיל ונפיץ נשפך במוזיאון בירושלים, צוותי כיבוי פעלו במקום

חומר מסוכן רעיל, דליק ונפיץ נשפך במוזיאון בירושלים, לוחמי האש טיפלו בחומר והאירוע הסתיים ללא נפגעים

היום (שלישי) בשעות הצהריים, הוזנקו צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים בסיוע היחידה לחומרים מסוכנים של כבאות והצלה לישראל-תחנת ירושלים למוזיאון, בעקבות דיווח על חומר כימי רעיל ודליק שנשפך בתוך אחד המבנים במקום.

לוחמי האש מהיחידה לחומרים מסוכנים, אספו את החומר המסוכן, ביצעו הכלה של השפך, ובנוסף, מהנדסי הניטור של היחידה, ביצעו ניטור עם גלאים מתקדמים בכדי לשלול דליפה של אדי החומר אל חלל המוזיאון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר סיום הפעולות הנ"ל ואיסוף החומר, בוצעה בדיקה נוספת עם הגלאים ומשהתברר כי לא קיים סיכון או שרידי חומר במקום, חזר המוזיאון לשגרה בהמלצת קציני החומ"ס של היחידה.

להב שלומי הרוש קצין ביחידה לחומרים מסוכנים של כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים: "יחידת החומ"ס של כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים ערוכה תמיד לכל תרחיש ומקרה של חומרים מסוכנים היוצאים משליטה. היחידה הגיבה היום במהירות לאירוע, הכילה את החומר ומנעה סיכון מעובדי המוזיאון ומבקריו."

עוד הוסיף כי "לוחמי האש מיחידת החומ"ס בירושלים, מהנדסי הניטור והערכת הסיכונים, מנוסים מאוד ומומחים בתחום הטיפול בחומרים מסוכנים והכלה שלהם בכל תרחיש. היכולות האלו, נרכשות דרך אימונים רבים, בארץ ובחו"ל ומוכיחות את עצמן פעם אחר פעם באירועי חירום כגון אלו".

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים

Back to top button