מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל: "נפעל בכל דרך על מנת לסכל את כוונות האויב"

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא הערב (שלישי) דברים בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת "כפיר" והתייחס לאירועים הביטחוניים, "עם כל שנה שחולפת, הולכת החטיבה ומבססת את מקומה כעמוד תווך ביטחוני מרכזי, וחלק בלתי נפרד מהביטחון באיו"ש. החטיבה מפתחת שיטות פעולה חדשות במרחבים אורבניים צפופים, והופכת לאבן שואבת בתחום הלחימה בטרור בעבור צה"ל כולו."

הרמטכ"ל כוכבי הוסיף כי "דריכות היא מילת המפתח וצה"ל ניצב ערוך ומוכן לפעולה בכל הגזרות. שתי המדינות המרכזיות בזירה הצפונית, סוריה ולבנון, שולטות באופן חלקי בלבד במתרחש על אדמתן, ובתוך כך, מתפתחים בזירה שני איומים מרכזיים: מאמץ איראני להתבססות בשטח סוריה; וניסיון לרכש ולפיתוח של טילים מדויקים על אדמת לבנון. לא נאפשר זאת!" הבהיר הרמטכ"ל והוסיף, "נפעל בכל דרך על מנת לסכל את כוונות האויב ואת האיומים המתפתחים".

"החודש האחרון היה רצוף באירועים מבצעיים בכל הגזרות, ובזירה הצפונית במיוחד" ציין רא"ל כוכבי, "זיהינו בזכות יכולות מודיעין משובחות את כוונות האויב לבצע פעולות שמטרתן אחת – לפגוע בביטחון ישראל, בריבונותה ובאזרחיה. מרגע שאיתרנו את הסכנות, הצפנו את הצורך לפעול ונערכנו. כוחות ביבשה נפרשו, המודיעין דויק, מטוסי חה"א המריאו והמבצע יצא לדרך. איתרנו את האויב, יזמנו פעולות וסיכלנו את האיומים. ביצענו זאת כשהשיקול הביטחוני הוא היחיד כמו תמיד שעמד לנגד עינינו, וכל זאת נוכח איומים מתקתקים שהיה הכרח לסכלם ובאופן מיידי"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר הרמטכ"ל, "פעלנו בנחישות, בעוצמה ובדיוק רב וסיכלנו את כוונות אויב בטרם התממשו. יידע האויב יום אחר יום, שנה אחר שנה, עשור אחר עשור – הוא לא ישיג דבר באמצעות כוח. נרדוף אותו בכל מקום, לא ניתן לו לערער את ביטחוננו ונגיב בעוצמה מול כל ניסיון לפגיעה בביטחון מדינת ישראל".

הרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל

Back to top button