חדשות הארץמבזקים

דובר רה"מ יונתן אוריך זומן לבירור בעקבות "ההצהרה הדרמטית"

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר הודיע היום (רביעי) לדובר ראש הממשלה יונתן אוריך כי הוא נדרש להגיע לבירור בעקבות הצהרתו אמש כי "ההודעה הדרמטית" של ראש הממשלה לא תכלול דברי תעמולה.

כזכור אתמול הגישו רשימת המחנה הדמוקרטי ורשימת כחול לבן עתירה לוועדת הבחירות המרכזית על מנת לתת צו מניעה לערוצי התקשורת במדינה שלא לשדר את "ההצהרה הדרמטית" של ראש הממשלה נתניהו מאחר ולטענתם מדובר בדברי תעמולה, שבוע לפני הבחירות.

אלא, שדובר הליכוד טען כי "לדברי נתניהו יש ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק, אשר מטבע הדברים עשוי לזכות לסיקור תקשורתי רחב וסקרנות מטעם הציבור. אין מדובר בתעמולת בחירות אסורה, ולפיכך אין מקום ליתן את הצו המבוקש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופט מלצר השתכנע דחה את העתירה וקבע אמש כי "נוכח האמור בדברי המשיבה 1 (הליכוד), שצוטטו בפיסקה 2 שלעיל (הודעת הדובר על כך שלא יהיו דברי תעמולה), ובשים לב להנחיות שקבעתי בתב"כ 21/21 מפלגת העבודה הישראלית נ' הליכוד (04.03.2019) – חזקה על גופי התקשורת, הנזכרים כמשיבים לעתירות שבכותרת, כי יבדקו "בזמן אמת" את נכונות האמור בפיסקה 2 שלעיל, ואם יגיעו למסקנה שיש בדברים שיאמרו משום תעמולת בחירות, או חריגות מהערך החדשותי של המידע שיימסר – הם יפסיקו מיזמתם את "השידור החי" לשם עריכתו, קודם לשידורו מחדש, ללא מסרים תעמולתיים."

עוד הוסיף השופט מלצר אמש כי "החלטה זו ניתנת, בהתבסס על הצהרות המשיבה 1 הנזכרות לעיל ובהנחה שלא יהיו בסביבת המשיב 2 (בנימין נתניהו, ראש הממשלה) מסרים תעמולתיים של המשיבה 1. בנוסף, אני סמוך ובטוח, שהמשיבים 2-1, מודעים לנפקויות האפשריות, אם יתברר שהיה אי-דיוק בהצהרות שנמסרו לי מטעם המשיבה 1."

עו"ד אורי הברמן, עו"ד לינוי ג'ובני, עו"ד ערן מרינברג, עו"ד שמעון בראון, עו"ד עודד גזית ועו"ד אבי הלוי מטעם העותרים רשימת המחנה הדמוקרטי ורשימת כחול לבן הגישו בקשה לקיים מחר דיון דחוף לפי פקודת בזיון בית משפט. הדיון יתקיים מחר, 12.09.2019, שעה 18:30 במשרדי ועדת הבחירות המרכזית שבמשכן הכנסת.

יונתן אוריך הגיב הערב לזימון וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "התגעגעתי לכבוד השופט מלצר. אשמח להגיע. מזהיר מראש שאדבר גם על תעמולת בחירות. 18:30, שידור חי, תקשורת מוזמנת, נתראה"

הצהרת נתניהו: דבריו המלאים של ראש הממשלה בכפר המכבייה

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button