חדשות חוץמבזקים

דיווח בארה"ב: ישראל הטמינה מכשירי מעקב וריגול סמוך לבית הלבן

ממשלת ארצות הברית פעלה בשנתיים האחרונות על מנת לחשוף מי עומד מאחורי הטמנת מכשרי הריגול והאזנה סמוך לבית הלבן. באתר פוליטיקו פורסם היום כי ארה"ב חושדת שישראל היא שעומדת מאחורי זה.

באתר פוליטיקו נטען כי ארצות הברית מעריכה שישראל הטמינה מכשירי ריגול והאזנה מיניאטוריים המכונים StingRays (לוכדי זהות מנויים ניידים בינלאומיים או לוכדי IMSI), סמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים אחרים ברחבי וושינגטון הבירה, כך לפחות על פי שלושה בכירים אמריקנים ששימשו בעבר בתפקידי מודיעין וביטחון לאומי.

"ככל הנראה, המכשירים נועדו לרגל אחר הנשיא דונלד טראמפ", אמר אחד הבכירים והוסיף, "כמו גם אחר עוזריו הבכירים ומקורביו, אם כי לא ברור האם המאמצים הישראלים הצליחו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא ציין כי בשונה ממקרים אחרים שבהם התגלו אירועים של ריגול זר על אדמת אמריקה, ממשל טראמפ לא נזף בממשלת ישראל וגם לא היו השלכות לכך.

הנשיא טראמפ נחשב למי שאינו מקפיד על שמירת פרוטוקולי הביטחון של הבית הלבן ובמאי 2018 אף דיווח אתר פוליטיקו על מספר מקרים שבהם נמצא הנשיא כשהוא משתמש בטלפון סלולרי שאינו מאובטח על מנת לתקשר עם חבריו ואנשי סוד. באוקטובר 2018 דיווח הניו יורק טיימס כי "מרגלים סינים מאזינים לעיתים קרובות", לשיחות הטלפון הנייד של טראמפ, ידיעה שהנשיא טראמפ הכחיש וטען "זה כל כך לא נכון".

הבית הלבן. קרדיט: pixabay

באותה תקופה, הממשל הפדרלי ערך בדיקות וכבר אז גילו גורמים במשרד לביטחון פנים עדויות למכשירי המעקב סביב בירת המדינה, אך לא הצליחו לייחס את המכשירים שנתפסו לגורמים ספציפיים. הגורימים אף חלקו את המידע עם סוכנויות פדרליות רלוונטיות כמו ה-FBI. חוקרים שעבדו על התיק הרגיש, על פי מכתב שכתב ראש הסוכנות לאבטחת סייבר של ארה"ב כריסטופר קרבס, במאי 2018 לסנאט, היו בטוחים כי סוכנים ישראלים הם שהציבו את המכשירים. "היה די ברור שהישראלים היו אחראיים", אמר בכיר לשעבר במודיעין.

דובר שגרירות ישראל בארה"ב, אלעד סטרומאייר, הכחיש כי ישראל הטמינה את המכשירים ואמר כי "הטענות הללו הן שטויות מוחלטות. ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארצות הברית, נקודה".

גורם בכיר בממשל טראמפ אמר כי "הממשל אינו מתייחס לנושאים הקשורים לביטחון או למודיעין". גם ב-FBI, ב- DHS (מחלקת הסייבר) והשירות החשאי סירבו להגיב.

שר החוץ והמודיעין ישראל כ״ץ מכחיש בתקיפות את הדיווחים ואמר כי "ישראל אינה מנהלת שום מבצעי ריגול בארה״ב. ארה״ב וישראל חולקות בניהן מידע מודיעיני רב ופועלות ביחד למניעת איומים וחיזוק בטחון שתי המדינות."

תגובה אחת

  1. אם הדבר נכון אז לדעתי מי שהגה את הרעיון לרגל אחרי ידידתנו ארצות הברית, צריך להכנס לבית הסוהר!!!

Back to top button