מבזקיםצבא וביטחון

"עוצמת האש אותה יפגוש האויב במערכה הבאה תהיה יוצאת דופן"

היום (חמישי) התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל התותחנים, באנדרטת הזיכרון "בית התותחן" שבעיר זיכרון יעקב. הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע, המשפחות השכולות, חיילי ומפקדי החיל בעבר ובהווה.

מערכי וגדודי חיל התותחנים ביצעו וימשיכו לבצע פעילות עצימה וענפה בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. חיל התותחנים שכל 794 לוחמים.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר בטקס: "אנו מתאספים כאן יחד שנה אחר שנה ומתעקשים למצוא מילים שבאמצעותן אפשר להציע נחמה או להקל על הגעגוע. אין מילה שבכוחה להקהות את כאב האם שבנה לא שב מן הקרב, את תחושת האובדן של האח על אחותו שנפלה, את כאב הלב שנסדק כל פעם שתמונות יקירכם ניבטות מדפי האלבום. בערב זה, כבכל ימות השנה אנו זוכרים את הנופלים, אך הפעם באופן מיוחד, וזוכרים גם את חובתנו להשבת חיילנו השבויים והנעדרים, וביניהם לוחם חיל התותחנים, סמל-ראשון גיא חבר. לא נחדל ממאמצינו למלא חובה זו ואני מחזק את ידיהן של המשפחות הכואבות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

"בעשורים האחרונים השתנה האויב והפך מחוליות גרילה לצבאות של טרור" מסביר הרמטכ"ל כוכבי, "הוא מאורגן בגדודים ובחטיבות, מחומש בטילים, רקטות ואמצעי לחימה מתקדמים, פועל מתוך מרחבים אורבניים צפופים, בחסות אוכלוסייה אזרחית המהווה מבחינתו שכפ"ץ חי. השתנות האויב מחייבת את צה"ל לערוך שינויים והתאמות במבני הכוחות ושיטות הלחימה כך שהמרחב העירוני לא יהיה מגן לאויב."

כוכבי מדגיש כי "עוצמת האש אותה יפגוש האויב במערכה הבאה תהיה יוצאת דופן וגם המדינה עצמה, זו שמאפשרת לטרור להתבסס בשטחה, תוגדר כאחראית ותישא בתוצאות. על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותו וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים. נתקוף ונשמור על ערכינו, אבל חלק מרכזי מאותם ערכים הוא הצורך להגן על אזרחנו. זהו אתגר לצה"ל כולו ואתגר לחיל התותחנים, שיש לו תפקיד מרכזי במלחמה. אתם, לוחמי החיל ומפקדי החיל, מהווים חלק בלתי נפרד מהחוד הלוחם של צבא ההגנה לישראל, מכשירותו ועוצמתו בשגרה, בחירום ובמלחמה, אני מכיר רבים מכם, אני מכיר היטב את היחידות, אני סומך עליכם ובוטח בכם."

לסיכום, איחל הרמטכ"ל שנה טובה ואמר למשפחות השכולות, "משפחות יקרות, גם בתקופת החגים הקשה עבורכם ולאורך כל ימות השנה, מפקדי צה"ל וחייליו יוסיפו להיות לכם למשענת, לתמוך בכם תמיד ולמלא את המשימה שבשמה יקיריכם נפלו. אני מחזק אתכם, מחבק אתכם ומצדיע ליקיריכם. אני מאחל לכם ולכל הנוכחים כאן שנה טובה".

צילום: דובר צה"ל

קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע אמר בטקס: "משפחות יקרות, את האתגרים הניצבים בפני מערכת הביטחון, קצרה היריעה מלהכיל. די אם נציין, כי על אף היותו של המאזן האסטרטגי של מדינת ישראל המשופר מאי פעם, מסביב יהום הסער ולאוחזים בנשק, אין רגע דל. משחר היווסדו, מהווה חיל התותחנים עמוד אש שלפני המחנה."

צילום: דובר צה"ל

תא"ל סלע ציין כי בעוצמתה, הייתה האש היבשתית, ועודנה המרכיב הקטלני והיעיל שבשדה הקרב. אל מול האתגרים המתפתחים, יידרש חיל התותחנים לפתח יכולות, ליזום, לדייק ולנצח. למחיר השכול אין מזור, מסע השכול הוא רב מהמורות. הזמן אינו מקהה ואינו מקל. הכאב כואב, והגעגוע אינו מרפה. כוחנו לעשות, להתאמן, לתכנן, להעדר, להתעייף ולקום, להגן ולתקוף, להילחם, להמשיך ולעשות, להירתם לשירות משמעותי בחובה, בקבע ובמילואים הוא ברוח. כוחנו במורשתנו, זו המפוארת שהותירו לנו הגיבורים, אלו החקוקים כאן על לוחות הזכוכית הדוממים אחרי, כל אחד בדרכו המיוחדת. כל אחד עולם ומלואו. כך ננצור את זכר כולם, מפקדים, לוחמים ותומכי לחימה, חברים לצוות, אבל גם אח או אחות, בן זוג, בן לאבא, בן לאמא. כך נזכור אנחנו, שנותרנו בכדי להמשיך ולהוביל המשואה בגאון. אדם אחד, שהוא הרבה יותר משם. שהוא עולם שלם. נזכור אותם תמיד״.

צילום: דובר צה"ל

Back to top button