חדשות הארץמבזקים

החשד לאי-סדרים בקלפיות בירכא: יתועד הליך הספירה בליווי מפקח

לוועדת הבחירות המרכזית הגיעו היום (שלישי) מספר תלונות על אי-סדרים בקלפיות מס' 1 ,9 ,12 ו-13 בירכא, כאשר לגבי קלפי מס' 9 בירכא אף נתפסו חשודים בעת ניסיון להכניס מעטפות הצבעה לתיבת הקלפי.

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 השופט חנן מלצר ציין כי "עם קבלת התלונות, החלטתי, ביחד עם סגניי, ובהתאם לסעיף 70א (א) ו-(ב) לחוק הבחירות כי:

1. ההצבעה בקלפיות הנ"ל תיפסק, עד לתום הבירור שייערך לפי פסקאות 2-4 שלהלן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. כב' השופטת עידית רז-וינברגר, יושבת ראש ועדת הבחירות האזורית – עכו, תספור את מספר הבוחרים שהצביעו, בהתאם למחיקות שבעותק השני של רשימת הבוחרים.

3. לאחר רישום מספר הבוחרים שהצביעו כאמור, תפתח השופטת רז-וינברגר, בליווי מפקח טוהר הבחירות ומנהל הוועדה האזורית, את תיבת הקלפי, בכל אחת מהקלפיות הנ"ל, ותמנה את מספר המעטפות שבתיבה. הליך הספירה יתועד על ידי מפקח טוהר הבחירות, בצילום וידאו, ככל שיתאפשר הדבר.

4. ככל שמספר המעטפות שבתיבה יהיה זהה, למספר הבוחרים שנמחקו מרשימת הבוחרים – יש לחדש את ההצבעה באותה תיבת קלפי. ככל שמספר המעטפות יהיה שונה באופן מהותי, תחודש ההצבעה בתיבת קלפי נפרדת; התיבה המקורית תיאטם, ותובא לבירור בפניי, בליווי כלל הרישומים מאירוע זה, והעתק של רשימת הבוחרים בעת זו. תיבת הקלפי הנוספת תיספר כקלפי רגילה וינוהל פרוטוקול על כלל האירועים.

5. ההצבעה תחודש בקלפיות הנ"ל, לאחר תום הבירור, כאשר ועדות הקלפי יפוזרו, למעט מזכירי ועדות הקלפי, ככל שירצו להמשיך בתפקידם, ויוחלפו בנציגים שתמנה השופטת רז-וינברגר, מקרב מזכירי העתודה או מקרב עובדי יום הבחירות של הוועדה האזורית.

6. נוכח הפסקת ההצבעה – תימשך ההצבעה בקלפיות הנ"ל עד השעה 00:24 ,והודעה על כך תימסר לבוחרים בלוחות המודעות ובתקשורת.

7. המשך ההצבעה ייעשה בליווי של מפקח טוהר הבחירות מטעם הוועדה, אשר יהיה מורשה, מבעוד מועד, לצלם כל חשש לאירוע טוהר הבחירות.

צילום: ועדת הבחירות המרכזית

Back to top button