צרכנות

5 עובדות על תרומתו של הלחם המלא

מהפכת הבריאות במטבח (ובחדר האוכל) הציגה לעולם את החיטה המלאה – דגן שהוא בעל כל התכונות של מזון-על. לחם מלא הוא תוספת מצוינת לכל תפריט, מפאת התכונות הבריאותיות הרבות שלו. בחרנו להציג לכם חמישה יתרונות של הלחם מהסוג המלא.

מסייע להקטנת הסיכון למחלות

מחקרים רבים ומגוונים שנערכו ברחבי העולם, חלקם אף מאושרים על ידי ארגון ה-FDA האמריקאי, בעשור האחרון מצביעים על תרומתו הרבה של הקמח המלא וכמובן גם הלחם המלא בהקטנת הסיכון למחלות שכיחות בעולם המערבי, בין היתר: גידולים סרטניים שונים במערכת העיכול, מחלות לב, סוכרת, יתר לחץ דם וטרשת העורקים. תוספת של לחם מלא לתפריט מסייעת לשמור על גוף בריא ועל מערכות מתפקדות טוב יותר.

סיבים תזונתיים

יתרונות הבולטים לחם זה נמצאים בכמות הסיבים התזונתיים שבו, אשר תורמים לתחושת שובע לאורך זמן. הסיבים גם תורמים לבריאות המעי הגס ולפעילותו, מסייעים למנוע עצירות ומקטינים את הסיכון לסרטן המעי הגס. סיבים תזונתיים גם מסייעים בשמירה רמות כולסטרול בדם, כמו גם על רמת הסוכרים והשומנים בדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיפור מצב רוח

הסיבים התזונתיים, מהסעיף הקודם, בנוסף לויטמינים מקבוצה B מסייעים לשמירה על מצב רוח מרומם למשך היום. היות ולחם מלא עשיר מאד בויטמינים מקבוצה B ובסיבים תזונתיים הוספת הלחם שלו לתפריט עוזרת בשמירה על מצב רוח טוב, מסייעת למנוע דיכאון, ושאר מחלות. הרווחנו גם בריאות וגם אושר.

פחמימות מלאות

חיטה מלאה מכילה פחמימות מורכבות, אשר מתפרקות לאט יותר בקיבה ומשתחררות לאט יותר למחזור הדם. לעוסקים בפעילות גופנית המשמעות היא רמות אנרגיה גבוהות יותר במהלך אימון ארוך יותר. התוצאה הנוספת היא שמירה על רמת אנרגיה גבוהה למשך זמן רב יותר, שמירה על ריכוז גבוה יותר במהלך היום והעלאת רמות העירנות. לשם השוואה – כריך של לחם מלא עם גבינה עשוי לשפר את הריכוז למשך שעה וחצי, בעוד קוביית שוקולד משפרת את הריכוז לחצי שעה בלבד.

טעים מאד!

בסופו של דבר – הכל מגיע לטעם. ועם התפתחות התזונה הבריאה בעשור וחצי האחרונים מאפיות רבות משקיעות יותר בפיתוח של לחם מלא. הדבר גורם לכך שלחמים מחיטה מלאה הפכו יותר ויותר טעימים בשנים האחרונות, עד כדי כך שחלקם אפילו טעימים יותר מלחמים אחרים. מה טוב יותר מלחם שהוא גם טעים יותר וגם בריא יותר מכל לחם אחר?

Back to top button