מבזקיםפוליטי / מדיני

מחזיק את הגושים עם 9 מנדטים, שמאל-מרכז – 56, ימין-חרדים – 55

ועדת הבחירות המרכזית עדכנה היום (רביעי) בצהריים את הנתונים הרשמיים מספירה של למעלה מ-90% מכלל קולות הבוחרים בבחירות לכנסת ה-22. על פי הנתונים, גוש השמאל-מרכז זוכה ל-56 מנדטים מול הימין-חרדים שזוכה למנדט אחד פחות עם 55 מנדטים. מפלגת ישראל ביתנו והעומד בראשה אביגדור ליברמן, נותרה לשון המאזניים בין שני הגושים כשהיא מחזיקה ב-9 מנדטים.

מנתוני ועדת הבחירות המרכזית עולה כי לכחול לבן 32 מנדטים, לליכוד 31, לרשימה המשותפת 13, לישראל ביתנו 9, למפלגת ש"ס גם כן 9 מנדטים, ליהדות התורה 8 מנדטים, ימינה עם 7, העבודה-גשר 6 מנדטים, המחנה הדמוקרטי עם חמישה מנדטים ועוצמה יהודית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה.

כפי הנראה, הרכבת הממשלה לא תהיה קלה לא לגוש השמאל ובטח לא לגוש הימין שנחלשה במנדט וכך גם מפלגת הליכוד המובילה את הגוש. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן היה עקבי לכל אורך הקמפיין וגם הבוקר, ביום שלאחר הבחירות כשהוא מתעקש שמפלגתו לא תוותר על הדרישה להקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. הוא הדגיש כי לא יוותרו על חוק המרכולים, נישואים אזרחיים, חוק הגיוס ותחבורה ציבורית בשבת בערים מסוימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך או אחרת ליברמן מעריך כי הצדדים יאלצו להגיע להסכמות וכי אינו רואה מצב שמדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית ברציפות.

כמו כן, הודיע ועדת הבחירות המרכזית כי ספירת הקולות במעטפות הכפולות תחל הלילה (חמישי, 19.9.2019) בשעה 01:00.

צילום: דוברות ישראל ביתנו

Back to top button