חדשות הארץמבזקים

ספירת המעטפות הכפולות: כחול לבן עם 2 מנדטים יותר מהליכוד

בוועדת הבחירות המרכזית נספרו עד כה (חמישי) כ- 180,000 קולות של המצביעים במעטפות הכפולות וכעת תמונת המנדטים משתנה קלות וכחול לבן פותחת פער של מנדט נוסף על מפלגת הליכוד. הספירה של כלל המעטפות הכפולות (כ-260,000) תסתיים עד הערב והתוצאות הרשמיות שיכללו את הסכמי העודפים בין המפלגות השונות יתפרסמו בהמשך.

עד כה נספרו 96.5% מכלל הקולות ולכחול לבן 33 מנדטים, הליכוד עם 31, הרשימה המשותפת מתחזקת ל-13 מנדטים, ש"ס עם 9, ישראל ביתנו מאבדת מנדט ויורדת ל-8, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר עם 6 מנדטים והמחנה הדמוקרטי נותרת המפלגה הקטנה עם 5 מנדטים.

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס לתוצאות המסתמנות ואמר: "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו הוסיף, "אתמול נפגשתי עם חבריי למפלגות הימין וסיכמנו שאנחנו הולכים כגוש אחד עם נציגות אחת משותפת למשא ומתן."

נתניהו מבין כי ממשלה בראשותו ללא כחול לבן איננה נראית באופק וקרא ליו" כחול לבן בני גנץ לפעול לשיתוף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה, "עכשיו אני קורא לך, ח"כ בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה. לכן אני קורא לך – בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות – אני נגד זה. צו השעה – ממשלת אחדות רחבה, עוד היום."

לשכת ראש הממשלה פנתה ללשכתו של בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום.

צילום: ועדת הבחירות המרכזית, יצחק הררי
צילום: ועדת הבחירות המרכזית, יצחק הררי
צילום: ועדת הבחירות המרכזית, יצחק הררי
צילום: ועדת הבחירות המרכזית, יצחק הררי
צילום: ועדת הבחירות המרכזית, יצחק הררי

3 תגובות

  1. אין אימון בנתניהו. תחמן, בוגד בעיקרנות ובשותפים,מחסל אנשים מצויינים ומקדם כלומניקים שלא מערערים את מעמדו.

  2. את הקריאה הזאת היית צריך לעשות לפני 5 חודשים. עכשיו. לך הביתה, ותנסה להגיע להסדר טיעון עם חנינה, אחרת התא של אולמרט יחכה לך.

  3. העם בחר אחדות ודי למפלגות הקטנות ככה ישבו ליברמן ימינה דתיים וערבים שהם למעשה מחבלים בחוץ

Back to top button