צרכנות

פרופסור יהודה אדלר – קווים לדמותו של הקרדיולוג הבכיר

פרופסור יהודה אדלר נולד בנובמבר 1962 להורים ניצולי שואה, את ילדותו העביר בתל אביב, ועם גיוסו לצה"ל בחר להתנדב ולשרת כחובש קרבי ביחידה מיוחדת לסילוק פצצות. פרופ' אדלר נרשם ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, הוא סיים בהצטיינות את מסלול הלימודים המפרך ובחר להתמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי על שם חיים שיבא – תל השומר, ולאחר מכן בקרדיולוגיה במרכז הרפואי רבין.

לאחר סיום תקופת התמחותו בקרדיולוגיה, החליט פרופ' אדלר ליזום את הקמת המרכז לשיקום הלב עבר חולים הסובלים מאי ספיקת לב, המרכז החדשני והמתקדם הוקם בבית החולים שיבא. פרופ' יהודה אדלר פרסם במהלך השנים כ-200 מאמרים מדעיים ומגוון מחקרים מתקדמים, המאמרים שלו פורסמו בכתבי העת המובילים בעולם בנושאי רפואה, כך הוא זכה לחשיפה רחבה והפך למומחה בינלאומי בתחום הקרדיולוגיה בכלל, ובתחום מחלות שריר הלב וקרום הלב בפרט.

פרופ' אדלר זוכה למינויים בכירים באירופה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' אדלר הנחשב לאחד הקרדיולוגים הבכירים והמובילים בישראל, זכה לפרסים חשובים ולתפקידים בכירים בארגונים שונים. בין היתר הוא זכה בשנת 2010 לאות "ירושלים שלי" לאחר שיזם פרויקט חדשני לקידום ולבניית בית חולים בירושלים במטרה לשפר את בריאות תושבי העיר.

בשנת 2014 קהילת הקרדיולוגים בארץ געשה וסערה לאחר שנודע לכולם על מינוי של פרופסור יהודה אדלר לתפקיד יו"ר האיגוד הקרדיולוגי האירופי. האיגוד שנקרא ESC נחשב לייחודי מסוגו, ופרופ' אדלר השתתף בכתיבת ההתוויות למחלות קרום הלב, ההנחיות המקצועיות פורסמו בשנת 2015.

בשנת 2016 פרופ' אדלר זכה ומונה לתפקיד היו"ר האירופאי מחלות שריר וקרום הלב מטעם איגוד ESC, בתקופה זו הוא פרסם מאמרים ומחקרים רבים שזכו לתפוצה רחבה בכל העולם. בין תפקידיו הבולטים ניתן למצוא:

  • ניהול פרויקט תלפיות בבית החולים שיבא – תל השומר.
  • יו"ר הנוקלאוס האירופאי למחלות שריר וקרום הלב (מטעם איגוד ESC).
  • חבר במועצה הלאומית למניעת מחלות לב וכלי דם במשרד הבריאות.
  • חבר בוועדת הרפואה של התאחדות הכדורגל.
  • סגן דיקאן וראש המסלול ללימודי מינהל מערכות בריאות במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה.
  • יו"ר ומזכיר החוג לשיקום הלב של האיגוד הקרדיולוגי הישראלי.
  • חבר במועצה האקדמית של מל"א.
  • ניהול והקמת מיזם למנהיגות רפואית בגליל.
  • יו"ר ועדת הפרס להלכה ולרפואה במשרד הבריאות.

הזכות לכתוב את הספר הראשון בעולם על מחלות קרום הלב

לראשונה בעולם, החליטו באיגוד הקרדיולוגי האירופאי לפרסם ספר על מחלות קרום הלב. פרופ' אדלר הישראלי נבחר מטעם האיגוד הקרדיולוגי האירופאי לכתוב את הספר הראשון מסוגו בעולם, זו זכות חשובה עבורו כיוון שהספר מעניק ידע חשוב לכל העוסקים בתחום הקרדיולוגיה ובעיקר במחלות קרום הלב.

חשוב לציין כי תחום המחלות בקרום הלב נחשב במשך שנים לתחום קטן וכמעט לא הוקצו משאבים חדשים למחקר ולפרסום כתבות בנושא. יהודה אדלר, כיו"ר האירופאי למחלות קרום ושריר הלב, פועל במרץ להרחבת מאגרי הידע בתחום זה, להפצת מחקרים ומידע רפואי מקצועי ומעמיק ברחבי העולם ולכל הנוגעים לתחום, ובמהלך כהונתו כיו"ר הוא הרחיב את פעילותו גם בארצות הברית ובדרום אפריקה. במסגרת כהונתו כיו"ר האירופאי למחלות קרום ושריר הלב, פרופ' אדלר נפגש בכנס האירופאי למחלות לב שהתקיים השנה בפריז, עם מנהיגים בכירים בעולם הרפואה באפריקה, בארה"ב ובמדינות נוספות.

לאחר העמקת הקשרים עם גורמי רפואה בכירים בארה"ב ובאפריקה הוא חתם על שורת הסכמים לשיתופי פעולה רפואיים בתחומים אלו. מיותר לציין כי מעולם לא היו הסכמים לשיתוף פעולה בין אירופה לארה"ב ולאפריקה, וכדי להעמיק את הקשר הוא בחר לצרף חברים משתי היבשות לקבוצות העבודה הפוריות המתקיימות ברחבי אירופה תחת ניהולו של פרופ' אדלר.

5 תגובות

  1. בדיוק, כל שנה שהוא בישראל – כל הכבוד. יכל להשתכר פי 50 במדינות הרבה יותר איכותיות.

Back to top button