מבזקיםפוליטי / מדיני

בכחול לבן מגיבים: "עוד תרגיל פוליטי ציני של נתניהו"

הבחירות לכנסת ה-22 הסתיימו וספירת קולות הבוחרים גם היא מסתיימת בעוד רגע והתמונה כבר ברורה. כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 33 מנדטים והליכוד אחריה עם 31. בין הגושים יש שוויון וככל הנראה הסיכוי שמי מהצדדים, בני גנץ או בנימין נתניהו, יקיים ממשלה בראשותו ללא ממשלת אחדות קלושה מאוד.

יש שיאמרו שמדובר בעוד תרגיל פוליטי מתוחכם של נתניהו ויש שיפרשו זאת כצו השעה והחוסר אונים אליו נקלע ראש הממשלה נתניהו שנותר ללא פתרונות למצב הפוליטי המסובך אליו נקלע שיאלצו אותו כנראה להיפרד מכיסא ראש הממשלה או במצב הגרוע פחות עבורו לחלוק אותו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, על אף שאפשרות כזאת, על סמך ההצהרות של מפלגת כחול לבן, איננה על הפרק.

הבוקר (חמישי) פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ וקרא לו להקים עמו ממשלת אחדות רחבה. "לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם. עכשיו אני קורא לך, ח"כ בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לכן אני קורא לך – בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה" הוסיף נתניהו והדגיש "אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות – אני נגד זה. צו השעה – ממשלת אחדות רחבה, עוד היום."

בכירים בכחול לבן התייחסו לקריאתו הנרגשת של ראש הממשלה ואמרו כי מדובר בעוד תרגיל פוליטי ציני של נתניהו, "לפני רגע הוא חתם על הסכם עם סמוטריץ, ליצמן וגפני ועכשיו הוא קורא לנו להצטרף לממשלת אחדות? עלוב. ביבי כבר מתכנן איך לגרור את מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית ומנסה לגלגל את האשמה עלינו על מנת שיוכל לטעון אחר כך שהציע ואנחנו אלה שלא הסכמנו, בדיוק כפי שעשה לליברמן. אין לי ספק שאם נתניהו יזוז הצידה תקום פה בתום יום ממשלת אחדות. בני גנץ הוא זה שעומד בראש המפלגה הגדולה והוא זה שצריך להיות ראש הממשלה".

לפני זמן קצר נכחו בני גנץ, בנימין נתניהו והנשיא רובי ריבלין בטקס האזכרה לנשיא המנוח שמעון פרס, במלאת שלוש שנים לפטירתו. לפני הטקס לחצו השלושה ידיים כשהם מחויכים.

מוקדם יותר פנתה לשכת ראש הממשלה נתניהו ללשכתו של בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום.

בתוך כך, הודיעה סיעת כחול לבן כי תקיים היום בשעה 14:00 את ישיבת הסיעה הראשונה לאחר הבחירות לכנסת ה-22.

הישיבה תיפתח בהצהרות לתקשורת של יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ וחברי הנהגת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון ורא"ל (מיל') גבי אשכנזי.

צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

Back to top button