חדשות הארץמבזקים

בני גנץ: "כחול לבן ניצחה בבחירות, אני אקים את הממשלה"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ התייחס לפני זמן קצר (חמישי) לתוצאות הבחירות לכנסת ה-22 ולקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא אל הקלפיות, הצביע והכריע הכרעה ברורה. העם בחר אחדות. העם ביקש שישראל תהיה לפני הכל ולכן כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות. כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר".

עוד הוסיף גנץ כי "על פי נתוני ועדת הבחירות, נכון לעת הזו, קיבלנו 33 מנדטים ונתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי אליו שאב ושבגינו גרר את כולנו לבחירות. אזרחי ישראל רצו בממשלת אחדות כבר לאחר הבחירות הקודמות. הם רוצים בממשלת אחדות היום ואני מזכיר לכולם שאני מדבר על זה כבר כמעט שנה שלמה. אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. ממשלה שתביא לידי ביטוי את רצון העם ואת הבטחותינו הבסיסיות לציבור. אנחנו נביא לשינוי אמיתי בסדרי העדיפויות ונרפא את החברה הישראלית על כלל חלקיה".

בני גנץ. צילום: אלעד מלכה

"מלאכת הרכבת הממשלה החלה, אנחנו לא ניכנע לאף תכתיב. המשא ומתן יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת", ציין גנץ והוסיף "וזאת על מנת למצות את המיטב עבור כלל אזרחי המדינה בנסיבות הפוליטיות שנוצרו. המשא ומתן הזה ידרוש אורך רוח, נחישות ועמידה על עקרונותינו הידועים לכולם, אין ולא יהיו קיצורי דרך. הממשלה שתוקם בראשותי חייבת להיות אפקטיבית ובעלת יכולת ביצוע ומשילות אמיתית. ממשלת שיתוק פוליטי לא תוביל ולא תטיב עם אזרחי ישראל. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא באים מתוך כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות." אמר גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מתכוון לנהוג ברוח הדברים האלה, שכבר אמרתי קודם ומתכוון לפעול גם ברוח הפתק שהנחתי בין אבני הכותל ערב הבחירות, "הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו". סיכם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנאומו של גנץ ואמר: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר – לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו."

ח"כ יאיר לפיד נשא אף הוא דברים בישיבת הסיעה ואמר "נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות.בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת".

הוא ציין כי "אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים. זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם. כמו המפ"איניקים ב-77. העם לא רוצה אותו, הוא רוצה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות."

יאיר לפיד. צילום: אלעד מלכה

לדבריו, "המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית. זו המטרה שלנו. על זה הלכנו לבחירות. כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית. עם ליברמן. עם הליכוד בלי נתניהו. עם שותפים נוספים. אדם אחד נמצא בינינו לבין הממשלה הזו. זה מה שרוצים רוב אזרחי מדינת ישראל. זה מה שהם בחרו בקלפי. זו הסיבה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל."

רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון: "גם לאחר הבחירות האלה, ברור שנתניהו פועל מתוך שיקול אחד- הימלטותו האישית מספסל הנאשמים. זו הסיבה שהוא הקדים את הבחירות מנובמבר לאפריל. זו הסיבה שהוא בחר לפזר את הכנסת וללכת לבחירות שניות לפני שבוע. יכולנו כבר אחרי בחירות אפריל להקים ממשלת אחדות ליברלית- אבל נתניהו העדיף שאזרחי ישראל ישלמו מחיר כבד של שיתוק משרדי הממשלה והפסד של מיליארדי שקלים."

משה (בוגי) יעלון. צילום: אלעד מלכה

עוד ציין כי "גם בבחירות האלו נתניהו נכשל, הוא מעדיף להתבצר בבלפור ולא מאפשר להקים ממשלת אחדות משום שהוא רוצה לנהל את ענייניו הפליליים מכסא ראש הממשלה. אנחנו חוזרים ואומרים- איתו זה לא ילך. לא ניכנס לקואליציה בראשותו של נתניהו! באנו לתקן, לאחות את הקרעים, להחזיר את המדינה למסילה! איתו- זה לא ילך."

רא"ל (מיל') גבי אשכנזי אמר כי "הציבור אמר את דברו. הציבור קבע שיש מגבלות לכוח ושררה. הציבור לחץ על הבלמים. הציבור רוצה ביטחון, אחדות לאומית ליברלית. ההסתה והפילוג שנוצרו במערכת הבחירות הרסניים לחברה בישראל. הציבור הלך לקלפי בפעם השניה תוך חודשים ספורים והוא ראוי לממשלה שתשרת אותו. רוצה תיקון. בשבועות האחרונים ערכנו כולנו מסע בחברה הישראלית, וראינו שהעם רוצה שינוי וצריך שינוי. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לחכים הנפלאים שלנו, לפעילים, למתנדבים ולמעלה ממיליון ומאה אלף בוחרים, שבלעדיהם הינו מתעוררים למדינה אחרת. קיבלנו מהם את האמון, עיניהם נשואות אלינו היום. של לנו אחריות, יש לנו מחויבות. באנו לשרת את הציבור. בסבלנות, בנאמנות ונחישות, נעשה את זה".

גבי אשכנזי. צילום: אלעד מלכה

11 תגובות

  1. גנרלים שלושה
    ערבים 1.6 בליון
    ערבים בכנסת זה אסון
    גנרלים ״יהודים״ שלשה וליצן
    משתחווים לערבים
    בכדי להקים ממשלה יהודית
    השתגעתם
    מ

  2. אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך.
    מי היה שר הרוצר בארבע וחצי השנים האחרונות? ניסנקורן?
    ומי היה ראש הממשלה האחראי על שר האוצר?

  3. גנץ זה לא יעבור,ראה הוזהרת ,אי אפשר לדלג מעל ל 70 אחוז מהעם היהודי היושב בציון.

  4. חבל שכחול לבן לא קיבלו 70 מנדטים. באמת לא אכפת לי שיהיו בשלטון. אבל ניסנקורן?.. האחראי על יוקר המחיה? וואללה לא בא לי לשלם עוד ועוד לוועדים הגדולים ששוחים בכספי מיסים עם משכורות של 60 אלף לחודש. מרץ?.. וואללה לא טוב לי המסתננים, אני רוצה אותם בחוץ…העבודה? אני לא מושבניק והשחיתות שהם הנהיגו כשהיו בשלטון גדולה עשרות מונים מהליכוד של היום, דתיים? אוי ואבוי סחיטה של כספים והדתה מליארדים לפח לשם שמיים. אז מה עושים?..

  5. בני ,בני לא ניצחת ולא בטיח אתה לא עובר 61 בלי ערבים.
    אז במטותא תואיל להיפגש עם נתניהו.
    לפעול בניחותא במקרה הזה אינה רגיעות אלא הססנות וציפיה לאישור מקולגות נמוכים

  6. גנץ באמת נצחון משכנע, הצחקתני. ניצחת עם הרשימה המשותפת וליברמן, יהיה כייף לראות אותך מנהיג ממשלה שזו הרכבה. בהצלחה.
    תהייה רציני. תכיר בעובדה שמצביעי הימין רבים מהתומכים בך , הצטרף לממשלה בראשות ביבי תשתפשף קצת ובבחירות הבאות לאור מעשיך יקבע הציבור אם הנך ראוי לעמוד בראש הממשלה. נכון לעכשיו הנכון הוא שליברמן שהוביל לבחירות מיותרות בשביל לשפר מעמדו ראוי שיישב ביחד עם איימן הודה וישמש מחליפו כי"ו האופוזיציה. יהיה שעור טוב בללמוד לכבד את הערבים החיים.

  7. יאללה ביבי, ניסיתי… לא הלך תשתחרר כבר…. תודה על השנים שלך כראש ממשלה ועכשיו הגיע העת לארוז את שרה ובנך יאיר ולפנות את הבית בבלפור.

  8. אני לא מהתומכים הכי נלהבים של יאיר לפיד אבל במקרה זה אני מסכים איתו במיליון אחוז. בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד שקוראים לו בנימין נתניהו. מה הוא חושב, אני לא מבין? איזה קרצייה. לא מוכן לשחרר את הכיסא נדבק כמו עלוקה… ההתנהגות של נתניהו מיום ליום רק הורסת עוד יותר את כל הרושם עליו החיובי שעוד נותר וההישגים שהביא… בסוף יזכרו אותו ככזה שהפך את אזרחי ישראל לבני ערובה שלו!!!

  9. אנחנו- העם אתכם, יש לנו סבלנות ונחישות. אנחנו מאמינים בכחול לבן ובשלושה רמטכ"לים לשעבר שכל חייהם הבוגרים שירתו את מדינת ישראל, באמונה שלמה ומאחלים לכל עם ישראל שכחול לבן תהיה המפלגה שתוביל את מדינת ישראל בעשור הקרוב, רק כך נוכל לאחות את הקרעים והשסעים שביבי יצר.

Back to top button