מבזקיםפוליטי / מדיני

בל"ד מתנגדת להמלצה בני גנץ כמועמד להקמת הממשלה

חברי בל"ד הביעו בישיבות הרשימה המשותפת את דעתם שאין להמליץ על אף מועמד. לעמדת בל"ד, אין להמליץ גם על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו. "גנץ מתכוון להקים ממשלת עם הליכוד וליברמן, ולכן המלצה עליו היא המלצה על ממשלת אחדות. מעבר לכך, כחול לבן התעלמה לחלוטין מדרישות השימה המשותפת, וסירבה בתוקף לדון בהם או להתחייב על משהו באופן רשמי ופומבי. כל אחת מהסיבות האלה מספיקה כדי לא להמליץ על גנץ, ובוודאי כאשר כל הסיבות האלה קיימות." נמסר בהודעת בל"ד.

בנוסף, בל"ד הבהירה כי פעלה במסגרת הרשימה המשותפת להפלת בנימין נתניהו, והיא כמובן תפעל כדי למנוע את הקמת ממשלת נתניהו, אך בו בזמן אינה רואה בגנץ אלטרנטיבה, כאשר הוא ומפלגתו תומכים בסיפוח ירושלים והגולן ובהתנחלויות, מאיימים במלחמה על עזה, ואינם מוכנים לבטל את חוק הלאום הגזעני.

עוד נמסר בהודעת מפלגת בל"ד כי "הרשימה המשותפת היא האלטרנטיבה היחידה שמציעה דרך סיום הכיבוש ולהשגת שלום וסיום המלחמות על בסיס החלטות האו"ם. כמו כן היא הרשימה היחידה שתומכת בשוויון מלא ומיגור כל סוגי הגזענות והאפליה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יו"ר בל"ד, ח"כ ד"ר ג'אמל זחאלקה

Back to top button