מבזקיםפוליטי / מדיני

בתום סבב ההתייעצויות: נתניהו עם 55 ממליצים גנץ עם 54

בתום סבב ההתייעצויות שקיים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם נציגי המפלגות, 55 המליצו על נתניהו לעומת 54 על גנץ. זאת לאחר שהבוקר הרשימה המשותפת הגישה לנשיא המדינה מכתב ובו הדגישו כי רק 10 מבין 13 חבריה ממליצים על יו"ר כחול לבן בני גנץ (בעקבות הודעת בל"ד כי אינם מעוניינים להמליץ על גנץ).

אלה הממליצים בתום סבב ההתייעצויות:

הממליצים על בני גנץ – 54

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כחול לבן – 33, הרשימה המשותפת – 10, העבודה-גשר – 6, המחנה הדמוקרטי – 5.

הממליצים על בנימין נתניהו – 55

הליכוד – 31, ש"ס – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7.

צילום: אלעד מלכה / קובי גדעון, לע״מ

כזכור, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בחר שלא להמליץ על אף מבין המועמדים, זאת כפי שהתחייב בפני בוחריו כי יתמוך רק במי שיקים ממשלת אחדות ליברלית, חילונית רחבה שתכלול את הליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן.

כעת מסתמן כי נשיא המדינה ריבלין יטיל את הרכבת הממשלה שוב על בנימין נתניהו, זאת לאחר שכשל בבחירות הקודמות באפריל ומדינת ישראל נאלצה ללכת לבחירות פעם נוספת. בכחול לבן דווקא מעוניינים שנתניהו הוא זה שינסה להרכיב ראשון את הממשלה ומאמינים כי גם הפעם הוא לא יצליח לעשות זאת. אז כשיעבור המנדט לגנץ יהיה לו קל יותר להרכיב את הממשלה ועד אז גם יתברר מצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפוי לעבור שימוע בשבוע הבא.

צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס למצב בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "רצינו להקים ממשלת ימין. לצערנו, זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני. גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה בינינו. הדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר." ציין נתניהו.

ישיבת סיעת הליכוד (ללא קרדיט)

הוא הסביר, "להגיע לאחדות ולפשרות בין המחנה הלאומי בראשותי שמאוחד כאיש אחד, ואני מודה ל-55 חברי הכנסת שעומדים איתן, לבין מחנה השמאל בראשות גנץ. צריך להגיע לאחדות, בלי פסילות. בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לישראל. זה מה שהעם מצפה מאיתנו."

ישיבת סיעת הליכוד (ללא קרדיט)

Back to top button