חדשות הארץמבזקים

ריבלין: ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סיים היום (שני) את סבב ההתייעצויות לקראת הרכבת הממשלה ובשעות הערב ייפגש עם ראש מפלגת הליכוד בנימין נתניהו וראש מפלגת כחול לבן בני גנץ אשר קיבלו את המלצת הסיעות השונות.

בפתח הפגישות הודה הנשיא לחברי ועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה השופט חנן מלצר על עבודה קשה ומסורה והדגיש: "כולנו ערים לכך שלא חלפו חמישה חודשים והנה אנחנו נאלצים לשבת פעם נוספת על המדוכה אחרי שחשבנו שהעם הכריע. עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם. אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו."

צילום: מארק ניימן/ לע״מ

ראשונים להמליץ בפני הנשיא על חבר הכנסת עליו יש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה היו נציגי סיעת כחול לבן, בהובלת ח״כ משה (בוגי) יעלון, עימו הגיעו ח"כ אבי ניסנקורן, ח"כ צבי האוזר, ח"כ קארין אלהרר, ח"כ פנינה תמנו שטה וח"כ מרב כהן. סיעת כחול לבן המליצה על ח"כ בני גנץ להרכיב את ממשלת ישראל הנבחרת, התחייבה להחזיר את המנדט במידה ולא יצליח והדגישה כי לא תנהל מו"מ לכניסה לממשלה בראשות מועמד אחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
משלחת כחול לבן בבית הנשיא. צילום: קובי גדעון לע"מ

לאחר מכן הגיעו אל הנשיא חברי סיעת הליכוד בראשם השר יריב לוין, השרה מירי רגב, השר זאב אלקין, השר דודי אמסלם, ח"כ דוד ביטן ומנהלת הסיעה עליזה בראשי. בסיום הפגישה חברי סיעת הליכוד המליצו על ח"כ בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, התחייבה להחזיר את המנדט במידה ולא יצליח בכך והדגישה כי לא תכנס לממשלה בראשותו של מועמד אחר.

צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ

בהמשך הגיעו אל הנשיא נציגי הרשימה המשותפת, בראשם ח"כ אימן עודה, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ עופר כסיף, ח"כ מנצור עבאס ומנצור דהאמשה. הרשימה המשותפת המליצה על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה. הבוקר קיבל יו"ר הסיעה אחמד טיבי את הסתייגותה של סיעת בל"ד הכוללת שלושה מחברי הסיעה מן ההחלטה, וביקש מהנשיא לתקן את ספירת הממליצים בהתאם.

צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ

סיעת ש"ס יוצגה על ידי סגן השר יצחק כהן, סגן השר משולם נהרי, ח"כ יעקב מרגי, ח"כ יואב בן צור ומנכ"ל התנועה חיים ביטון. ש"ס המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה וחבריה הבהירו כי אין בכוונתם לנהל מו"מ לכניסה לממשלה בראשותו של אדם אחר.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נציגי סיעת ישראל ביתנו בראשות ח"כ עודד פורר ביקשו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ראשונים להגיע אל הנשיא בפתחו של יום ההתייעצויות השני, היו סיעת יהדות התורה באמצעות נציגיה סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, מרדכי בבצ'יק ושלמה פולק. סיעת יהדות התורה המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה והבהירה כי לא תנהל מו"מ עם אף מועמד אחר לראשות הממשלה.

צילום: מארק ניימן / לע״מ

בפתח הפגישה עימם ולאחר שהתברר כי שלושה חברי סיעה מהרשימה המשותפת הודיעו שהם מסירים את תמיכתם ואינם תומכים במועמדותו של בני גנץ התייחס הנשיא לכאוס המסתמן לאחר אי-ההמלצה של מפלגת ישראל ביתנו ולאחר משיכת ההמלצה של חברי סיעת בל"ד ואמר כי אירועים שלא מן המניין שכאלו מדאיגים מאוד ומרחיקים אותנו מהאפשרות להרכבת ממשלה בהקדם. "חיים חפר כתב בשיר השכונה: "לא רוצים לישון רוצים להשתגע", אז אני אומר לציבור כולו וגם לחברים המנהלים את המדינה: "אתם רוצים להשתגע תשתגעו, גם נשיא המדינה לא יוכל לעצור אתכם אם אתם מתעקשים."

את סיעת ימינה יצגו ח"כ לעתיד איילת שקד, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ אופיר סופר וח"כ לעתיד מתן כהנא. ימינה המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה ואמרה שבמידה ויטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר תיוועץ הסיעה עם גוש הימין באשר להמשך התנהלותה.

צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ

סיעת העבודה-גשר בראשות ח"כ עמיר פרץ הגיעה בנוכחות ח"כ לעתיד אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ איציק שמולי, מזכיר מפלגת העבודה ערן חרמוני ומזכיר מפלגת גשר יאיר אוחנה. העבודה-גשר המליצה על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה.

צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ

בראשות משלחת המחנה הדמוקרטי, עמד ח"כ לעתיד ניצן הורביץ, והיא כללה את ח"כ סתיו שפיר, ח"כ לעתיד יאיר גולן, ח"כ תמר זנדברג, ח"כ אילן גילאון ומנהלת הסיעה רונית חייקין יעקבי. המחנה הדמוקרטי המליצה על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה.

צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ
צילום: מארק ניימן / לע״מ

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 55 חברי כנסת מסיעות הבית על ראש הממשלה המכהן ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, לעומתם 54 חברי כנסת המליצו על יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ואילו 11 חברי כנסת ביקשו שלא להמליץ על איש.

Back to top button