חדשות הארץמבזקים

תא"ל עודד כהן מונה למפקד בסיס תל-נוף

היום (שלישי) מונה תת-אלוף עודד כהן למפקד בסיס תל-נוף. טקס החילופים נערך בבסיס חיל-האוויר תל-נוף, במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף עודד כהן החליף בתפקידו את תת-אלוף פלג ניאגו, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. תת-אלוף פלג ניאגו מסיים את שירותו בצה"ל לאחר 30 שנים כמפקד ולוחם בחיל-האוויר.

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "הבסיס הזה, ששגרת פעילותו היא בבואה של שגרת ההתרחשויות הביטחוניות של ישראל, כבר 71 שנים, ממשיך ומהווה מרכיב מרכזי בכוחו של החיל ושותף בכל מבצע או לחימה. רק בסוף השבוע האחרון נחתו מטוסי הבז מאימון בעל משמעות היסטורית – שהתבצע בשמי בריטניה ביחד עם ה-R.A.F. אימון שהוא הטבעת חותם נוספת של אנשי בסיס תל-נוף בסיפורו של חיל האוויר. פלג, אנחנו מכירים שנים רבות. זכיתי לראותך גדל, לומד ומתפתח, והופך למפקד בכיר, שקול ורציני, בעל ראיה רחבה, ויכולת מנהיגותית גבוהה. אני מאד גאה בך. אתה מסיים 31 שנות שירות בחיל האוויר, תקופה מלאת חוויות וסיפוק. עודד, ניסיונך, כישוריך ודמותך – הם הסיבה לכך שבחרתי בך לתפקיד. אני מפקיד בידיך את הנכס היקר הזה, ויותר מכך – את האנשים היקרים הללו. שמור עליהם. בימים אלו, בהם אנו פועלים במגוון זירות ומשימות – האחריות המוטלת על כתפי החיל ממשיכה לעלות. אני מעריך מאד את פועלכם, בהצלחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס חיל-האוויר תל-נוף היוצא, תת-אלוף פלג ניאגו אמר כי "לשירות בצה"ל תפקיד מכריע בעיצוב החברה הישראלית. כאן בתל נוף נטועים שורשיו של חיל האוויר, מורשת הבסיס מפעמת בנו והיא מצפן עבורנו, ועודה רושמת פרקים חדשים, כפי שציינו בהתרגשות גדולה השבוע עם הענקת ציון לשבח לשמונה מלוחמי הבסיס. אנו ממשיכי דרך. תת-אלוף עודד כהן, חבר יקר, בעוד רגע קצר אתה תקבל לידך את הפיקוד על תל נוף. אתה מפקד מעולה, חד, מנוסה, ערכי, ישר דרך. נס הבסיס מופקד בידיים הטובות ביותר. אני מאחל לך מכל הלב הצלחה והנאה רבה, זכית. הפיקוד על תל נוף היה ללא ספק הזכות הגדולה ביותר, החוויה העוצמתית ביותר והמתנה היפה ביותר. תודה. ולכולכם, אנשי תל נוף העומדים כאן, בכל תפקיד, בכל גיל, דעו – כולנו שותפים, לכולנו חלק בדברים הגדולים הנעשים כאן. המשיכו לעשות זאת בגאווה ומתוך חדוות עשיה והנאה מהדרך. תודה ובהצלחה".

צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס חיל-האוויר תל-נוף הנכנס, תת-אלוף עודד כהן אמר בטקס: "ביראת כבוד ובהתרגשות אני מקבל לידי היום את הפיקוד על בסיס תל נוף ומצטרף לשרשרת ארוכה של מפקדים אשר נטלו על עצמם משימה זו משחר ימיה של מדינת ישראל ועד היום. חיל האוויר הנו מרכיב משמעותי בעוצמה של מדינת ישראל. כוחנו בקדמה, בטכנולוגיה ובמדע, אבל יותר כך – ברוח האנושית הפועמת באנשינו המעולים והמסורים המפגינים בכל יום יוזמה, יצירתיות, תעוזה, מצוינות, אהבת אדם ומוסריות. פלג, חברי היקר, ברכות! אתה פושט מדים אחרי למעלה מ-30 שנים של שירות קרבי מפואר כלוחם ומפקד. השפעת על חייהם של מאות אנשים, הובלת יחידות בשדה ובמטה. אין מילים שייטיבו לבטא את התודה וההערכה שכולנו רוכשים לך. אנשי בסיס תל נוף, אתגרי הביטחון סביבנו רבים ומורכבים. לחיל-האוויר תפקיד ראשון במעלה בהתמודדות עם אתגרים סבוכים אלו, ובתוך כך, מהווה תל נוף רכיב מרכזי בעוצמתו של החיל. אני כבר מרגיש בבית. שמח וגאה לקבל את דגל הבסיס, סומך עליכם ובטוח שיחד נדע לעמוד באתגרים המורכים שנכונו לנו. תודה, ובהצלחה".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button