מבזקיםפוליטי / מדיני

"איננו תוקפים איש ברמה האישית, אנחנו מחפשים יושרה ציבורית"

"מה זה חשוב מי יחזיק באיזה תיק? על זה מדברים רק אחרי תוכן, רק אחרי מהות. התיקים אמורים לאפשר הישגים בתחומי התוכן השונים אבל הם אינם מטרה בזכות עצמם. הם אינם מושא חלומותינו, אלא כלי עבודה באמתחתנו כי באמת באמת, ישראל לפני הכל", אמר לפני זמן קצר (חמישי) יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה.

גנץ אמר כי "מאז שנכנסתי לפוליטיקה אני קורא לאחדות. גם היום אני אופטימי ומאמין שאפשר להגיע אליה. נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21 והוא היה זה שהוליך אותנו לבחירות לכנסת ה-22. הוא גם היחיד שיש לו, אולי, אינטרס להוביל אותנו לבחירות שוב. בחירות שעשויות להביא לשבר בין האזרחים והמדינה. אני קורא מכאן לליכוד – בואו למשא ומתן מיידי, עם דיבור על תוכן ובלי תנאים מוקדמים. בלי ספינים ובלי בלוקים. למען עם ישראל – בואו נבנה פה ממשלת אחדות אמיתית".

עוד הוסיף, "אם הסברתי שהמשרות הן רק משניות. אדגיש גם שהשררה אינה מחוז חפצי. אינני מחפש להיות ראש ממשלה בשמו של הכבוד. איני מבקש מטוס, לא שיירה נשיאותית ולא בית מלכותי. ביקשתי את אמון הציבור בשמה של המשימה ולא בשמה של השררה. בשמה של החובה ולא בשמה של ההנאה. ואמשיך לבקש זאת עד שתוקם ממשלה בישראל." הדגיש ח"כ גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעד מלכה

הוא גם התייחס לטענות כי הוא וחברי מפלגתו הם "אנטי ביבי" ואמר : "אנחנו איננו "רק לא ביבי". איננו תוקפים איש ברמה האישית. אנחנו מחפשים יושרה ציבורית.
אנחנו מחפשים לפעול כנגד השחיתות. ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שכנגדו כתבי אישום. ועל בסיס אלו אני קורא מכאן לשיח על תוכן ומהות עם הליכוד – המפלגה השנייה לנו בגודלה. אם ידובר במשא ומתן שענייניו תוכן ולא תפירת חליפות ובניית בלוקים פוליטיים וייצוגם, נהיה שם ובחפץ לב. אנו מבקשים ליצור בניין של אחדות. ואת זה בונים כשהאבנים הגדולות- שתי המפלגות הגדולות, ניצבות קודם. הן אלו שיישאו את המבנה. כך גם במעשה של יצירת המארג הפוליטי."

לדבריו, "קודם כל שתי המפלגות הגדולות צריכות לסכם את קווי היסוד. ולאחר מכן יצטרפו מפלגות נוספות עם קווי התוכן החשובים להן. אם כך תהיה הדרך, נדע להקשיב ולצמוח ביחד."

צילום: אלעד מלכה

הנאום המלא של יו"ר כחול לבן בני גנץ

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

5 תגובות

  1. בוא נראה איך יאיר לפיד יסתפק בתיק הבריאות, אשכנזי בתיק לבטחון פנים ויעלון שר חקלאות.
    הם יעשו ממך קציצות ויאכילו את איימן עודה ואחמד טיבי.

  2. קוראים לאחדות ? רק בלי ביבי, בלי ש"ס, בלי אגודה, בלי הימין ובלי חצי העם. אבל כן עם בל"ד ועם רוצחים ואנסים ערבים בוודאי, עם הגנבים – אלו שרימו בוודאות את המשטרה ודווחו דיווחי כזב, ושלשלו מליונים לכיסם מבלי לתת את הדין, ולא מוכנים לספר מה היה להם בפלאפון…ומה על אשכנזי, בכמה כסף מדובר בתביעה נגדו על מסירת נתוני כזב ועושק משקיעים לכאורה ? ומה על ברק וג'פרי והקטינות ? זה מותר… הם לא ביבי ולא הימין…

  3. "עשה שלום בתוכנו"… – רק לא עם ראש הממשלה נתניהו, לא עם החרדים, לא עם 55 מנדטים – בוא נפרק את גוש הימין, נוריד את המנהיג של גוש הימין ואז נעשה שלום בתוכנו, עם עצמנו.
    הגולם מפראג מדבר על שיוויון וצדק חברתי ובשם האחדות, קורא לחרם על ראש הממשלה,
    בנאום שהכין לו הנחש מתחת לקש, לפיד.

Back to top button