צרכנות

שווים על מדים – על תרומתו של משה צוק ליחידה הכי מיוחדת בצה"ל

לא בכל יום מקבלת קבוצת אנשים עם מוגבלויות שוויון הזדמנויות בחברה. אך הודות לתרומתו של משה צוק, יזם ואיש עסקים, יזכו עשרות נערים ונערות על הרצף האוטיסטי להתגייס לשירות מלא בצה"ל ביחידה מסווגת, ובתום שירותם ישתלבו בחיי קהילה כאחד האדם.

משה צוק הוא הבעלים של קבוצת צוק. חברות הקבוצה אמנם עוסקות ביבוא שיש ואבן טבעית, ובשירותים פיננסים, אך הודות להצלחתן, הוא זוכה להתפנות לתשוקותיו האמיתיות ולחיפושיו אחר יוזמות עסקיות שמעוררות בו את שמחת העשייה.

פעילותו העסקית מתמקדת כיום באיתור אחר יזמים עם רעיון מרתק ובעל פוטנציאל, אך חשוב מכך, אנשים שכיף לצעוד אתם את הדרך, אנשים מעוררי השראה, שסוחפים אחריהם אחרים בגלל התעוזה, כוח הרצון והאמביציה, ושאינם נותנים לסביבה להוציא להם את הרוח מהמפרשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זו אחת הסיבות, שבגללן בחר משה לתרום חצי מליון ש"ח לתכנית "גדולים במדים", שנוסדה לפני כעשור על ידי על ידי האלוף גבי אופיר וסא"ל אריאל אלמוג. התכנית, שזכתה ל"אות הנשיא למתנדב" בשנת 2017, נועדה לשלב צעירים עם מוגבלויות במערכת הצבאית ולהכשירם לחיים עצמאיים עם תום השירות.

תרומתו של משה הובילה להיווסדה של יחידה צבאית חדשה בבסיס נחשונים. היחידה, הקרויה על שם אמו קלרה צוקרברג "יחידת קלרה" פועלת בסיוע של עמותת "יד לילד המיוחד".

כיליד כפר סבא החל את דרכו במפעל המשפחתי של אביו, שהתמחה ביבוא והתקנת מוצרי שיש למטבחים. כשרכש את המפעל החל משה לפתח את העסק, שהפך בהמשך לחברת צוק מוצרי שיש בע"מ, החברה המובילה בישראל ליבוא ושיווק מוצרי שיש, שהינה חלק מקבוצת צוק. חברה זו עובדת כיום עם מיטב חברות הבניה, הקבלנים ואנשי המקצוע בתחום העיצוב והבניה בארץ ובעולם.

פרט לפעילותו בתחום היבוא והשיווק של מוצרי השיש, משה צוק הוא הבעלים של Zuk Finance, שבבעלותה חברות בארה"ב, ברומניה, ובגיאורגיה, שמעניקות שירותים פיננסיים ופתרונות מימון בתחום הרכב והנדל"ן.

בין השקעותיו העסקיות של משה, ניתן לציין את , Samsara Luggage שהונפקה לאחרונה בבורסה בארה"ב. החברה מפתחת מזוודות חכמות, שמאפשרות להתחבר לאפליקציה ולעקוב אחר מיקומן, לשמש כמטען למכשירים סלולריים ומצוידות באמצעי תאורה לשימוש במקומות חשוכים.

השקעה נוספת של משה צוק היא בחברת Algo Wix, הפועלת בתחום הקנביס הרפואי, שהוא אחד מהתחומים המתפתחים ביותר שיש היום. החברה מתמחה בפיתוח משאפים רפואיים, העוקבים ומודדים את השימוש בקנאביס הרפואי.

 

משה טוען שאת המקצוע אפשר ללמוד, אבל מרכיבי האישיות הם אוצרות יקרים מפז כשמדובר בעסקים. כנראה שזו סיבה נוספת שבגללה הוא בחר לתת את תרומתו המכובדת דווקא ליחידת קלרה, שמאמינה ביכולותיו של כל אדם להצליח ולממש את הפוטנציאל הגלום בו, ואפילו לתרום לבטחון המדינה.

Back to top button