מבזקיםתאונות עבודה

תאונת העבודה ליד באר גנים: ארבעת החשודים שוחררו למעצר בית

בית המשפט באשקלון הורה היום (רביעי) על שחרורם של ארבעת החשודים שנעצרו על ידי המשטרה בעקבות תאונת העבודה אתמול בה נהרג עלי דראושה בן 21 מאכסאל שנפגע מהתמוטטות "דופן" אדמה באתר עבודה.

תאונת העבודה הקטלנית אירעה אמש, כאשר בשעה 16:51 הוזעקו צוותי מד"א ממרחב לכיש סמוך ליישוב באר גנים שבמועצה האזורית חוף אשקלון באתר עבודה להקמת מאגר מים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מצאו את עלי דראושה כשהוא ללא סימני חיים וקבעו את מותו. פועל נוסף כבן 25 פונה לבית החולים אסותא באשדוד במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. לאחר קבלת טיפול ראשוני הוא הועבר להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א בן טטרו סיפר: "כשהגענו לאתר ראינו את אחד הפועלים שוכב בתעלה חפורה בסמוך לצינור כבד כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף בשנות ה 20 היה בהכרה מעורפלת וסבל גם כן מפגיעה רב מערכתית שכב בסמוך אליו. תוך שימוש בציוד מיוחד חילצנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קשה."

להצטרפות לקבוצת תאונות עבודה בפייסבוק – לחצו כאן

כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו יחד עם חוקר מטעם משרד העבודה בפעולות ראשוניות בחקירת התאונה שבמהלכה קרס דופן (אדמה) באתר החפירה ובעקבות כך מצא את מותו הפועל. במסגרת החקירה עוכבו לחקירה מספר מעורבים ובסיום החקירה אמש הוחלט על מעצר ארבעה מהמעורבים – מנהל עבודה, מפקח עבודה, פועל באתר ומנהלו הישיר, לאחר שמסרו גרסתם בפני החוקרים.

ארבעת החשודים הובאו היום לבית משפט השלום באשקלון לדיון בהארכת מעצרם בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

בתום הדיון הורה השופט על שחרורם של החשודים לחלופת מעצר בתנאים מגבילים של מעצר בית בפיקוח ערב והפקדת ערבויות כספיות. משטרת ישראל ומשרד העבודה ממשיכים בחקירת התאונה הקטלנית.

עלי דראושה ז"ל הוא העובד ה- 66 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה, מתוכם 33 באתרי הבנייה והתשתיות.

עלי דראושה ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button