טכנולוגיהמבזקים

איזה מהמדעים מתאים לי?

מדעי הרוח או מדעי המחשב? אולי בכלל מדעי החברה? קיימים כל כך הרבה תחומי מדע שניתן לחקור ולגלות בתואר אקדמי. יש הבוחרים את תחום ההתמחות שלהם לפי הפוטנציאל הקיים למצוא עבודה בתחום. אחרים בוחרים בלימודים בזכות המשיכה העמוקה אליו. במאמר זה נגלה את הקשר המרתק בין תכונות האופי והתחביבים שלכם לתחום המדעי שכדאי לכם ללמוד.

למי מתאימים מדעי הרוח?

אם גם אתם נמניתם על הילדים שאינם מפסיקים לחקור את סביבתם ולשאול שאלות, לחקור על נפש האדם ואתם שותים את ניטשה עם הקפה של הבוקר – מדעי הרוח יכולים להתאים לכם ככפפה ליד. יש הבוחרים בהכרות מעמיקה עם הפילוסופיה המערבית ואחרים מתחברים דווקא לפילוסופיה המזרחית-רוחנית מעט. מדעי הרוח מתאימים למתעניינים בשתי האסכולות וניתן לגלות בהן את השאלות והפתרונות שהעלו הפילוסופים במשך הדורות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למי מתאימים מדעי החברה?

מסוקרנים לגלות מדוע תרבויות נעלמו עם השנים ואחרות שרדו? חוקרים את נפש האדם ומרגישים שאתם "הפסיכולוג של החבר'ה"? יתכן ומדעי החברה הם המסלול המתאים ביותר עבורכם. בתוך קבוצת מדעים זו תמצאו יותר מעשרים תחומים שונים החל – מפסיכולוגיה, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה וכלה בקרימינולוגיה, תקשורת ויחסים בין לאומיים. תחום זה יכול לפתוח לכם צוהר למקצועות טיפוליים רבים וכן למקצעות נדרשים בתחום משאבי האנוש בתוך ארגונים גדולים.

למי מתאימים מדעי המחשב?

אין אף אחד שמצליח לנצח אתכם בשח ואתם אוהבים חידות הגיון? בעלי החשיבה הלוגית והסיסטמתית ירגישו בבית בלימודי תואר במדעי המחשב. תוכלו לשלב בו מתמטיקה, תכנות ואפילו פתרונות יצירתיים ומרתקים כמו עיבוד תמונה וקול. התואר כיום מגוון מאד ופותח בפניכם דלת לעולם ההייטק המתגמל. בסטארטאפ ניישן (ישראל) יש ביקוש עצום למתכנתים ולבוגרי התואר והם "נחטפים" לשוק העבודה עוד בזמן הלימודים.

למי מתאימים מדעי החיים?

מתחברים לטבע ולבעלי החיים? תמיד הסתקרנתם איך עובד הגוף האנושי? מדעי החיים הם התחום שלכם. אם אתם מרותקים מההתפתחויות בכדור הארץ או פשוט נפעמים כאשר ציפור עוברת מעליכם מדעי החיים יכולים להיות התחום שלכם. תמצאו בין בוגרי מדעי החיים רופאים ואחיות, ביולוגים וזואולוגים ואינספור מקצועות מגוונים הקשורים לקשרי הגומלין בין הסביבה לבעלי החיים.

למי מתאימים מדעים מדויקים?

תמיד חיפשתם את הנוסחה הנכונה והתחברתם לאמיתות מדויקות? יתכן  וכימיה, פיזיקה ומתמטיקה הם רק חלק מהמדעים המדויקים אותם אפשר ללמוד במסגרת תואר מרתק זה. בדרך כלל תגלו את המשיכה לתחום הזה כבר בבית הספר היסודי או התיכון ומשם תמשיכו בנתיב הזה עד התואר. היום, במעבדות רבות בישראל תמצאו את חובבי המדע הצעירים שהתחילו מחקירה של מבחנה מסקרנת אחת.

לסיכום, תחומי העיסוק שלכם יכולים להיות מבוססים על נטיית הלב והנפש, אותם תחביבים שתמיד משכו אתכם יכולים להיות הנושא המרתק לתואר אקדמי. נסו לגלות מה הנתיב האישי שלכם ובררו איך תוכלו בעוד מספר שנים להשתלב במשרה מרתקת בתחום האהוב עליכם?

Back to top button