מבזקיםפוליטי / מדיני

אדלשטיין: "אזרחי ישראל לא יסלחו לנו אם נלך לבחירות נוספות"

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין קרא להקמת ממשלת אחדות וטען כי לעולם לא תהיה אחדות אמיתית שמשולבת בפסילות של מגזרים בישראל. אדלשטיין הזהיר כי אזרחי ישראל לא יסלחו לנבחרי הציבור אם אלה יובילו לתהום של מערכת בחירות נוספת. יו"ר הכנסת פנה לנתניהו וגנץ והציע את לשכתו עוד היום על מנת שימצאו את נוסחת הפתרון.

בפתח דבריו ציין אדלשטיין את הניסיונות ההיסטוריים לכונן בארץ ישראל מדינה יהודית ריבונית והזכיר כי הם נכשלו בגלל מלחמת אחים. "אזרחי ישראל רוצים אחדות" אמר אדלשטיין, " אזרחי ישראל רוצים שהבית הזה ישקף את המכנה המשותף ביניהם. הם רוצים שנמצא את הדרך לשלב בין סדרי העדיפויות השונים שלהם. הם רוצים שכאן, דווקא כאן, יד מושטת תמיד תמצא יד אחות.

אחדות לאומית היא משימה קשה. נכשלנו בה כבר פעמיים בהיסטוריה. לפעמים נראה שלהשיג אותה מורכב כמו להזיז הרים. זו משימה קשה במיוחד כי אין אחדות בכאילו. אין אחדות שכוללת פסילות, אחדות עם החלק הזה אבל לא עם האחר. או שמזיזים את ההר הזה, או שלא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצערי לאחרונה אני שומע רבים שרוממות האחדות בגרונם, אבל בידיהם הם מסמנים: מי כן חלק, ומי לא. מי לנו, ומי לצרינו. אני אומר באופן חד-משמעי: אחדות שמשולבת בפסילות של מגזרים בישראל, אחדות שמעורבבת בה השחרה של ציבורים שלמים, לעולם לא תהיה אחדות אמיתית. דרושה לנו אחדות שמושיבה אל שולחן אחד את כל מי שמאמין במדינת ישראל – היהודית והדמוקרטית.

אדלשטיין התייחס לאפשרות של מערכת בחירות שלישית ואמר: "הכנסת הזו היא פריו של אירוע שמעולם לא התרחש בישראל: בחירות חוזרות בתוך כמה חודשים. אזרחי ישראל לא יסלחו לנו אם נדרדר אל תהום של מערכת בחירות נוספת. בל נשלה את עצמנו שנוכל לגלגל את האשמה בכך איש על רעהו, כולנו נישא בה."

אדלשטיין פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחבר הכנסת בני גנץ ואמר: "עוד לא מאוחר. לשכתי מטרים ספורים מכאן עומדת לרשותכם, עוד היום. שבו, שוחחו, אל תותירו אבן על אבן עד שתמצאו את נוסחת הפתרון. אפשר לגשר על הפערים. אפשר לאחות את הקרעים. בוודאי שאפשר להגיע לאחדות.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום: אתר הכנסת)

3 תגובות

  1. כחול לבן בחרו יו"ר ,בני גנץ,,,,
    מדוע לא נותנים לו לפעול לפי דיקולו ?
    לא סומכים עליו ?
    אז למה בחרו אותו
    יש תחושה בין הבוחרים שיש עוד "לפיד" שקושר לגנץ את הידיים והרגלים!!!!
    מישהו שרצה להיות במקומו…
    חבל עליו

  2. הישג 1 לקראת חיבור,לפיד מנוטרל.🎯.2.נתניהו ממשיך עד תום השימוע.במי גנץ ילמד מנתניהו אי מנהלים מדיה

    בתום שימוע,נתניהו נקי מאשמה ממשיך שנתיים.
    התנצלות פומבית של כל חברי כנסת שהתבטאו כנגד נתניהו..
    יפסק מלו השדים נגד נתניהו….
    אם ימצא אשם,,פרמיאריז בליכוד לבחירת יור חדש עד הרוטציה..

Back to top button