חדשות הארץטיוליםמבזקים

לעירייה נמאס – "העוברים לסיני הפכו את אילת למגרש חניה"

לאחר שפונתה רצועת החוף הדרומית של אילת מקרוואנים, אוהלים ומחסות, אסרה העירייה גם על חניה לילית לאורך רצועת החוף, על מנת להשאירה פנויה לטובת הנופשים, הרוחצים והצוללים.

לטובת העוברים לסיני הכשירה העירייה חניון מיוחד בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן, בעלות סמלית של 20 ש"ח ליום. גם שלטים מאירי עיניים שקידמו את הבאים בשערי העיר מכביש 90 ומכביש 12, לא הועילו לעוברים לסיני, שעדיין בחרו להפוך את אילת למגרש חניה ותפסו מאות ואלפי מקומות חניה של הנופשים באילת. 50 רכבים שהפריעו לתנועה בציר הדרומי, נגררו. חלקם בהוראת קצין משטרה. 287 ברירות קנס ניתנו לאלה שחנו לאורך רצועת החוף הדרומית על אף תמרורים המורים על איסור חניית לילה על שפת הים.

חניון לעוברים לסיני. צילום: דוברות עיריית אילת

מידי קיץ וחגים, בהם פוקדים את העיר אילת המוני בית ישראל, נאלצת אילת להתמודד עם מצוקת חניה שנגרמת בעיקר על רקע הנהירה הגדולה לסיני ולאחרונה גם על רקע סגירת שדה דב, שגרמה לרבים מהנופשים להגיע לאילת ברכבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי אמר כי "מפרץ אילת שהוכתר לא מכבר בין 42 המפרצים היפים בעולם לא יהפוך בשום אופן למגרש חניה. לא ייתכן שאלה הבוחרים באילת בזכות חופיה ואתרי הצלילה שבה, לא ימצאו בסמוך להם חניה".

"עשרות אלפי העוברים לסיני מגיעים לאילת, וחונים את רכבם בכל מקום אפשרי, גם בחופי הים, כשזה בא כמובן על חשבון ציבור הנופשים באילת ועל חשבון תושבי העיר. לצערנו, יש גם החונים במקומות אסורים תוך שהם מסכנים חיי אדם ואת זה לא נוכל להרשות" ציין אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העיר אילת, המוביל את התכנית התחבורתית העירונית והדגיש: "אנו מכבדים את היוצאים לסיני ודואגים להם גם למגרשי חניה מוסדרים וזולים ומצפים שהם יכבדו את העיר ואת הכללים בה ואת החוק כמובן".

חניון לעוברים לסיני. צילום: דוברות עיריית אילת

מידי שנה מארחת העיר אילת כ- 2.8 מיליון נופשים בשנה. את מעברי הגבול עוברים מידי שנה מאות אלפי נופשים. בשנת 2018 עברו את הגבול כמיליון בני אדם ובשנת 2019 צופים כי יעברו את הגבול 1.2 מיליון נופשים. על רקע מצוקת החניה כאמור, פועלת העירייה להכשיר חניונים מוסדרים, שישמשו גם את הנופשים בעיר, אשר יוזמנו לנוע בה באמצעות שאטלים עירוניים. החניון הראשון שהוכשר הוא כאמור חניון לעוברים לסיני. החניון הוכשר במהירות בזק על מנת שישמש כבר בחג ראש השנה את העוברים לסיני ובכך יתפנו מאות מקומות חניה לנופשים בעיר.

כאמור, רק רכבים בודדים חנו בו במהלך החג וגרמו לעירייה לאכוף את החניה האסורה בלילה לאורך רצועת החוף הדרומי. 287 ברירות קנס ניתנו בגין החניה האסורה ו- 50 רכבים אשר הפריעו לתנועה נגררו.

חניות אסורות בחוף הדרומי. צילום: דוברות עיריית אילת

כזכור בפעולה שנמשכה כשנתיים, פינתה העירייה את רצועת החוף הדרומית מקרוואנים, אוהלים ומכסות שכיסו את החוף, במטרה לצמצם ככל הניתן, פגיעה בשונית האלמוגים הסמוכה ולהסדיר שימוש ראוי לאורך החוף הדרומי המוגדר כשמורת טבע.

ההחלטה בהתאם לחוק העזר לאילת (איסור לינה, הקמת מחסות והבערת אש על שפת הים ובשטחים ציבוריים) התשמ"ב 1982, התקבלה בהתאם למדיניות הנהלת העירייה הרואה בחופי אילת, משאב לאומי ונכס ציבורי המיועדים לשימוש כלל תושבי העיר ואורחיה וכחלק מפעולות העירייה להכשיר עוד ועוד חופים לאורך מפרץ אילת, דוגמת פינוי חוף מפרץ השמש מדרי חוף, הסרת מבנים לאורך החופים, פתיחת קטע חוף משטח קצא"א באורך 500 מטרים לטובת הציבור הרחב ובעת הזו שחרור חוף החשמל.

24 תגובות

  1. תחנות על הטיילת בתל אביב ותראו מה יקרה לכם… העיר שלנו היא לא הפקרות
    מלבד שזוהי שמורת טבע

  2. איזה יוזמה בדיוק לגנוב את האילתים והתיירים שמגעים לסיני הם צודקים שהם הולכים לסיני . פעם אילת היתה עיר תירות אבל ראש העיר שלנו הרס לנו תעיר מה שמעניין אותו זה לעשות כיכרות רק ובעיקר להרוס לנו תעיר .

  3. כל הזמן סיפורים הקרוונים בחוף הדרומי והצפוני זה בחסות העיריה וחכא זה הכל מקורבים ככה זה עובד

  4. אילת היא עיר דוחה.
    העיר מלאה בערסים ובעלי עסקים שמנסים לעשוק את המבקרים בכל דרך אפשרית.
    מה הפלא שאנשים הופכים אותה לתחנת מעבר לסיני?
    החופים של העיר אילת פשוט עלובים מול החופים בסיני.

  5. הרי אילת בלי הים היא שווה לדימונה איפה חול ואיפה אילת …..יקרנים גזלנים עיר לוקחים את המעמ לכיס שלכם אין לעיר מה להציע …פשוט דוחה ומגעיל

  6. מי בכיין, אתה מכיר עוד חניון לטווח ארוך או חניון כלשהו בארץ שלוקח 20 ש"ח ליום?

  7. כשאני מגיע לתל אביב לנופש במלון אני משלם הרבה יותר מ 20₪ ליום .
    כל הכבוד לעריית אילת על היוזמה הברוכה!!!!

  8. ברור שעיר אילת לא בנויה מיבחינת חניה לתושביה ולאורחיה . מצריך טיפול זו עיר תיירות הערה בונה.

  9. לכן הנהלת המלונות צריכים לידאוג לחניה לאורחיה ולעובדים שעובדים במלונות ולא מוצאים חניה ומקבלים דוח. לגבי חניה חינם לצפונים ברור שצריך חניה מסודרת בתשלום. כשתושב אילת נוסע לתל אביב מקבל חניה בחינם? לא. תושבי אילת בצפון משלמים עבור חניה. תייר שבא למלון שהמלון ידאג לחניה מסודרת בתיאום עם עירית אילת . גם כתושב אילת שחונה במקום שאסור לחנות מקבל קנס לא רק לתייר . הערה בונה לעירית אילת ולרשת מלונות באילת.

  10. 20 שח זה עשירית מעלות הדלק כדי להגיכ עם הרכב לאילת ולחנות בה בניגוד לחוק. אף אחד מאלו שמגיעים עם הרכב הוא לא נתמך סעד

  11. חוצפנים שלמו את ה20 שח, זה מה שעולה חניה לשעה בעיר. גם לא נמצאים באילת וגם תופסים חניה. ממש חוצפנים חסרי כבוד

  12. 20 שח ליום זה לא מחיר סמלי, בטח כשזה בצד השני של העיר. צריך לזכור שלנופשים באילת, 20 שח ליום זה סכום שולי, אבל לנופשים בסיני, 20 שח זה חצי מתקציב הטיול..

  13. כיאה לישראלים הברברים יש להם מגרש חניה במקום שדה התעופה עלות 20 שקל ליום ובכל זאת חונים איפה שבא להם למה ???? כי הישראלי המצוי השכונתי הלא מתורבת החסר חינוך וערכים לכל מקום שמגיע חושב שהוא בעל הבית לא פלא ששונאים אותנו בכל העולם עם דוחה עם שחושב את עצמו והוא כלום ושום דבר שכונה

  14. לדרוש במעבר הגבול אישור לחנית הרכב בחניון מסודר של העיריה או כרטיס טיסה. רק אז ניתן לעבור

  15. גוגל נפש של עיריה יש באילת
    כל הזמן תוקעים דוחות
    מגעילים אין תייר אחד שלא קיבל דו״ח באילת
    ולכן צריך להחרים את העיר עד שיכשירו שם חניה חינם לכולם
    ככה המלונות ילמדו לא להתעסק עם התיירים ואז יבואו חשבון עם העיריה שלהם
    איכס

Back to top button