חדשות הארץמבזקים

החשוד ברצח במוצא: "הסבל של התוקף גדול יותר מזה של הקורבן"

מיכל סלה ז"ל בת ה-32, שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה בביתם ביישוב מוצא הסמוך לירושלים, הובאה אתמול (חמישי) למנוחות ביישוב בית זית.

בני משפחתה של מיכל ורבים מקרוביהם מתקשים לעכל את האירוע הטרגי שפקד אותם. מדובר בבני זוג נורמטיביים לחלוטין שעל פניו נראה כי ניהלו אורח חיים רגיל וללא סימנים מחשידים או כאלה שהיו עשויים לחזות את מה שאירע.

בני הזוג נהגו לשתף בעמודי הפייסבוק הפרטים שלהם חוויות ותמונות מחיי המשפחה. רק בפברואר האחרון כשבועיים לאחר לידת בתם הראשונה כתבה מיכל ז"ל: "אנחנו משפחה.. **** המהממת הגיחה לעולם באהבה ושמחה גדולה לפני שבועיים. הפכה אותי ואת **** להורים. כמה זכיתי בבעל מדהים תומך מפרגן אוהב דואג ובבת מדהימה ומתוקה כמו סוכרייה. אני רק יכולה להגיד תודה תודה תודה אוהבת אותכם משפחה יפה שלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר ימים לאחר מכן פרסמה מיכל ז"ל תמונה של בעלה כשהתינוקת שוכבת על בטנו וכתבה, "יום האהבה עם האהבות הכי יפות של חיי". בתגובה באותו הפוסט פרסמה תמונה של זר פרחים ומכתב וכתבה: "בעלי המהמם הפתיע אותי היום עם שליח שהביא פרחים ומכתב".

צילום: מתוך הפייסבוק של מיכל ז"ל

בראש השנה, לפני ארבעה ימים פרסמה מיכל ז"ל תמונה משפחתית משותפת בה נראים, מיכל ובעלה מחייכים עם בתם התינוקת, "שנה טובה ומתוקה" נכתב לצד התמונה.

צילום: מתוך הפייסבוק של מיכל ז"ל

הרצח שאירע אתמול ממשיך לעורר תהיות רבות לגבי המניעים ומה יכול היה להוביל את הבעל החשוד למעשה שכזה. במשטרה ציינו כי לא היו תלונות בעבר של אלימות במשפחה או דיווחים על אירועים חריגים כלשהם בין השניים. כזכור, מיכל ז"ל עבדה כעובדת סוציאלית ובעלה עבד בעמותה שמסייעת לבני נוער בסיכון בירושלים.

"איך אפשר לישון כשאחותי הקטנה מוטלת מתחת לאדמה? איך אפשר לישון כשלפני כמה שעות תהית איך להסביר לילדייך שהיא נרצחה? על ידו?" כתבה לילי בן עמי, אחותה של מיכל ז"ל בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה.

לילי הודתה לכל האנשים שתומכים במשפחה בשעתה הקשה, "בשעתינו הקשה מכל, גילינו קהילה תומכת ואוהבת. תודה לבתי הספר על התמיכה בילדיי. תודה שהתקשרתם ושאלתם וייעצתם ותמכתם ובאתם. תודה על העזרה להמשיך לנשום. תודה לקהילת המושב שלא מפסיקים לבוא ולנחם ולהציע עזרה ולתת עזרה וחיבוק ודמעות. תודה למזכירות על הכל, כולל סידורי ההלוויה. תודה למועצת מטה יהודה על התמיכה האדירה בכל דבר שאפשר להעלות על הדעת. תודה לבגדים להחלפה ששלחתם לתינוקת של מיכל. המשטרה נעלה את הבית ואין לנו גישה לחפצים שלה. תודה לכל האמהות שממשיכות לשלוח לנו חלב אם. איננו יודעים מי יזמו את זה. בבקשה אל תשלחו יותר כי אין לנו מקום במקפיא. הגיעו מעל 20 ליטר חלב ואני יודעת כמה כל טיפה יקרה. תודה לחברות המתוקות של מיכל שלא מפסיקות לבכות איתנו ולחבק אותנו ולהיות איתנו. תודה לכל הטלפונים והווטסאפים ותודה לא/נשי התקשורת הרגישים." כתבה לילי.

מיכל סלה ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

לילי סיפרה כי לפני שבוע הייתה התבטאות חריגה מצד בעלה של מיכל שכעת, לאחר הרצח מקבלת משמעות, "רק בשבת שעברה היינו כולנו יחד. באותו הרכב מלא. משפחה גרעינית בת 22 ראשים, כולל מיכלי. בסעודה האחרונה ההיא, לרוצח שלה היתה אמירה חריגה מאד. הוא אמר שבעבירות – הסבל של התוקף הוא גדול יותר מהסבל של הקורבן. מיכל אמרה לו בתוקף שזה לא נכון וכך גם אני ונגה. הוא התעקש שהתוקף סובל יותר ונימק ברקע שהתוקף בא ממנו, הדברים שהוא חווה בעברו."

לילי ציינה כי "משימת החיים החדשה שלנו היא לגדל את הבת הקטנה של מיכל. בת שמונה חודשים בלבד, שעד אתמול ינקה מאמה האוהבת. היא תהיה לעד עבורנו זיכרון חי של מיכל. אני יודעת שכאשר היא תגדל היא תשאל הרבה שאלות והיא תרצה להכיר את אמא שלה שכל כך אהבה אותה. להכיר אותה דרך הסרטונים והתמונות והסיפורים והזיכרונות שנותרו והררי המילים שמיכל כתבה."

לילי הוסיפה לסיום, "נשמח שתמשיכו לבוא לבקר, לחזק ולנחם אותנו בשבעה הקצרה (לצערנו), שמתקיימת בבית הוריי עד יום כיפור. ביום חמישי 10.10.19 נרצה לקיים סעודת מצווה לזכרה."

אתמול הוארך מעצרו של הבעל בשבוע ושמו נאסר לפרסום עד ליום ראשון. הוא עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם ובמשטרה מקווים שהוא ישוב להכרה על מנת שיכלו לחקור אותו ולהגיע לנסיבות שהובילו אותו לכאורה לבצע את המעשה.

באתר Ynet דווח שאתמול לאחר המקרה סיפרה אחת השכנות כי הבעל הגיע לפתח ביתה כשהוא נוטף דם ומחזיק בבתו התינוקת בת ה-8 חודשים. לדבריה הוא מסר לה את התינוקת ואמר לה "אני ואשתי ניסינו להתאבד. אני צריך עזרה, תביאי כוס מים ותקחי את הילדה".

השכנה סיפרה כי "הבעל היה פצוע, אבל נראה בסדר גמור מבחינת השיח. הוא לא נראה נסער או מבולבל, יותר כמו אדם במצוקה שמבקש עזרה. לאט לאט הבנתי שהוא איבד את ההכרה." היא הוסיפה כי "התינוקת הייתה חמודה נורא, היא הייתה לבושה רק בחולצה מגואלת בדם, מהפציעות שהבעל גרם לעצמו. נתתי לה לשתות ולאכול. היא בכתה מפני שהייתה רעבה וצמאה."

השכנה תיארה כי "זו סיטואציה מאוד קשה לדבר עם אדם שאתה לא מכיר במצב מאוד קיצוני שכזה. אז התרכזתי בדברים שאני יודעת לעשות".

עו"ד עידן גמליאלי, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר כי "מדובר בטרגדיה נוראית. החשוד מאושפז בבית החולים במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם ולכן בשלב זה גרסתו לא נשמעה. לאחר שמצבו הרפואי ישתפר נוכל ללמוד את גרסתו להשתלשלות האירועים ולבחון את המשך צעדינו".

בחודש דצמבר האחרון פרסמה שדולת הנשים בישראל וארגון ״תזכור״ דו"ח מקיף בנוגע לרצח נשים בידי בני זוגן. בשנת 2018 נרצחו 25 נשים.

25 נשים נרצחו ב-2018 | מי היו אותן נשים ומי שם קץ לחייהן?

בסוף שנת 2018 התקיים דיון בוועדת החוקה של הכנסת בדרישה לכלול רצח נשים בידי בני זוגן בנסיבות המחמירות שהעונש עליהן מאסר עולם חובה.

חה"כ לשעבר שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי אמרה אז בדיון כי "בעולם אוטופי היינו יכולים להסתפק בכותרות אחרות והיום כשעוד לפני סוף השנה נרצחות 25 נשים אנחנו לא יכולים להתעלם. אנחנו לא מתעלמים ממקרים בהם גברים נרצחים ע"י בנות זוגן אך אי אפשר להתעלם מהנתונים. אם ערבי רצח את אחותו על רקע כבוד המשפחה הוא ייכלא למאסר עולם ואם איש יהודי ירצח את בת זוגו לא? הנושא הזה חייב להיכלל בנסיבות המחמירות".

רינת בניטה חוקרת במרכז המחקר והמידע של הכנסת אמרה אז בדיון כי "כמעט מחצית מהנשים שנרצחו בעשור האחרון, נרצחו בידי בני זוגן. מבחינת ההתפלגות שליש ותיקות, שליש עולות ושליש הן ערביות. ייצוג יתר לעולות ולערביות. שליש מהנרצחות פנו למשטרה והתלוננו על אלימות לפני הרצח".

תגובה אחת

  1. מקרה מזעזע , זוג נורמטיבי , לפתע הבעל רוצח את אישתו ויורה בעצמו ; יש להניח כי באמירה : הסבל של התוקף גדול יותר מהסבל של המותקף , נובע מעצם עיסוקו ( עד כמה שזכור עים נוער בסיכון ) ; נוער שהעתיד שלו לוטה בערפל , נוער שהרגליו להיות תוקף ומותקף .

Back to top button