מבזקיםפוליטי / מדיני

ממשלת ישראל לא רשאית להפקיר את חיי האזרחים החיים בפריפריה

בעקבות כוונת הממשלה לעצור את המענקים לרופאים בפריפריה, פנה היום (ראשון) יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר לח"כ גפני בדרישה לקיים דיון חירום בוועדת הכספים של הכנסת.

זה מספר שנים שמדינת ישראל מתקצבת מענקים לרופאים ומתמחים במקצועות חסר ובפריפריה, על מנת לעודד רופאים מתחילים וגם מומחים לבחור להתמחות במקצועות בהם היצע הרופאים נמוך, וכפועל יוצא, להעתיק את מקום מגוריהם ומרכז חייהם לאזורי הפריפריה ובכך לחזקם. 

ממכתב ששיגר סגן הממונה על השכר באוצר, עולה כי כוונת הממשלה היא להפסיק את התכנית בינואר הקרוב, וזאת על אף שאין חולק על העובדה שהמענקים סייעו לחיזוק ועידוד רופאים העובדים בפריפריה ובמקצועות במצוקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ פורר אמר כי "ממשלת ישראל לא רשאית להפקיר את חיי האזרחים שחיים בפריפריה, ולאפשר פגיעה ביכולתם לקבל שירותי רפואה טובים. תכנית המענקים, היא אחת החשובות מהתכניות שמפעילה הממשלה, אך היא לא יכולה להצליח אם בכל שנה ושנה יהיה חוסר וודאות לגבי היקפה ותקציבה."

3 תגובות

  1. אני לא מבין למה הוא מדבר בשם התושבים בפריפריה.
    הם לא הסמיכו אותו ולא חושבים כמוהו

  2. נכון.אם לתושבים היו טענות באמת הם היו מצביעים לשינוי המצב.הצבעתם מוכיחה שאין להם טענות

  3. רוב האזרחים בפריפריות צפון ודרום מצביעים בעד ההזנחה וההפקרה .מצביעים לקואליציה הנוכחית..כלומר שמותר לממשלה להזניח אותם ואין להם תלונות…כדאי שהתקשורת תפנים את זה

Back to top button