מבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום: פוענח רצח עבד אל לטיף קאסם בקלנסווה

משטרת ישראל סיימה את חקירת רצח עבד אל לטיף קאסם מקלנסווה בחודש שעבר בעיר. חקירת הרצח הוטלה על צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות והפעלת אמצעים מיוחדים.

האירוע התרחש לפני חודש בדיוק (ב- 6.9.19) סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר, כאשר התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל, על אדם שנורה בראשו בקלנסווה. כוחות משטרה רבים הוזעקו אל זירת האירוע, כאשר במקביל פונה הקורבן באמבולנס לקבלת טיפול רפואי לביה"ח מאיר כשמצבו הוגדר קשה מאוד וב- 11.9.19 נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מחקירת צוות החקירה המיוחד, עלה כי הקורבן הגיע ברכב לאחד הרחובות בקלנסווה ונעצר לאחר שפגע קלות במכולת זבל. מספר חשודים הבחינו בו והחלו לצעוד לעברו, כאשר אחד מהם הוציא מכיס מכנסיו אלת ברזל נשלפת, פתח אותה ורץ לעבר הרכב. כשהגיע החשוד לרכב, היכה בו עם האלה ושבר את השמשה הימנית של הרכב. הקורבן ניסה להימלט מהמקום והחשוד שבר גם את השמשה האחורית של הרכב. חשוד נוסף שהיה במקום הוציא מחגורת מכנסיו אקדח, דרך אותו וירה מספר יריות לכיוון הרכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת חקירת הצוות, נעצר איהאב קחמן בן 26 החשוד בניפוץ שמשות הרכב ב- 6.9.19. בחקירה עלה כי החשוד בירי נמלט לשטחי הרשות הפלסטינית יחד עם שני חשודים נוספים באמצעות רכבו של אחד החשודים.

בהמשך למאמצי החקירה של משטרת ישראל, הסגיר עצמו ב-21.9.19 במחסום טול כרם החשוד בירי, מוחמד קחמן בן 24 וכן שני מעורבים נוספים באירוע.

חקירת האירוע העלתה כי, ככל הנראה, הרקע הינו סכסוך קודם וקטטה בין החשוד היורה ושניים נוספים לבין הקורבן, שכנו ואדם נוסף.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת וביום חמישי ה-3.10.19 הוגשה נגד ארבעת החשודים הצהרת תובע בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום, נגד היורה בגין עבירת רצח ונגד שלושה חשודים נוספים בגין עבירות אחרות. בנוסף, בכוונת הפרקליטות להגיש נגד הארבעה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

כאמור, מדובר בפענוח ה-31 של משטרת ישראל בעבירת רצח במגזר הערבי. משטרת ישראל תמשיך להכביד את ידה בנחישות על המעורבים בפשיעה החמורה ובעבירות הנשק הבלתי חוקי, בכל זמן ובכל מקום.

ראש צוות חקירה מיוחד במשטרת מרחב שרון, רפ"ק דורון אחרק מספר על החקירה

Back to top button