מבזקיםצבא וביטחון

חשש במערכת הביטחון: איראן עלולה לתקוף את ישראל בטילי שיוט

חוסר התגובה של ארצות הברית לאחר המתקפה האיראנית על מתקני הנפט הסעודיים מעלה את החשש במערכת הביטחון בישראל שאיראן תנצל את ההזדמנות ותתקוף את ישראל באמצעות טילי שיוט.

בעניין זה התכנס היום (ראשון) לראשונה מאז הבחירות הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון שנמשך כחמש שעות. במערכת הביטחון מעריכים כי האפשרות שאיראן תנסה ליזום תקיפה של מתקנים אסטרטגיים בישראל היא איום ממשי שגבר באופן משמעותי בשבועות האחרונים. לכך התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו רק לפני מספר ימים בטקס ההשבעה לכנסת ה-22.

דיון בקבינט. צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

נתניהו אמר כי "אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו הדגיש כי "זה לא ספין, זו לא גחמה, זה לא "נתניהו מנסה להפחיד אותנו". מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השייט הבינלאומי, היא תוקפת את חצי האי הערבי, היא תוקפת בכל מקום. היא שולחת שליחי טרור לכל מקום והיא גם תוקפת ישירות כלי טיס של ארה"ב, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה. והיא אומרת בצורה הכי ברורה, זה מה שהגנרלים שלהם אמרו, כולל לפני יומיים: 'ישראל תיעלם. זו לא תאוריה, ישראל תיעלם'. הם מאמינים בזה, הם חותרים לזה, ואנחנו צריכים לקחת אותם במלוא הרצינות."

"המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם. היא מחייבת אותנו להתחמש, מחייבת אותנו להמציא בידינו, בידי הלוחמים שלנו והחיילים שלנו כלי הגנה וכלי התקפה בהיקף, בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. זכרו ורשמו את דבריי. אני אומר לכם דברים מעומק השליחות שלי להבטיח את ביטחון ישראל ואת נצח ישראל. ואני יודע שהשליחות הזאת מדריכה רבים רבים מכם, אם לא את כולכם. הדבר הזה קורה מסביבנו ולדבר הזה יש השלכה מיידית." הסביר ראש הממשלה.

צילום: דוברות הכנסת

על רקע ההצהרות שלו בשבוע שעבר ביקש היום נתניהו להוציא לפועל פרויקט הגנה אווירי בעלות המוערכת במיליארדי שקלים. גם על כך רמז נתניהו לפני מספר ימים כשאמר: "אנחנו נצטרך עכשיו להוסיף הרבה מאוד משאבים לצורכי הביטחון שלנו – מיליארדים רבים ומיד. ואחר כך מיליארדים רבים כל שנה. כי המציאות השתנתה, והדבר הזה מחייב החלטות מאוד קשות, כי אין דרך להוסיף ולהוסיף, מבלי לקחת מאיזה שהוא מקום. ההחלטה לקחת היא החלטה קשה מאין כמוה, החלטה פוליטית קשה מאין כמוה, החלטה ברמה הלאומית הגבוהה ביותר, והדבר הזה מחייב כתפיים רחבות של הממשלה, גם כדי לעמוד מול האתגרים הביטחוניים והצבאיים שתיארתי, והם לא יהיו קלים, וצריך להכין את הציבור לקראת הבאות. ואת זה עושים כשכולם יודעים, כשכולם או רובם אחראים – רובנו אחראים."

בישראל מבינים כי לא נוכל לסמוך על גורמי חוץ, כמו ארצות הברית שתגן עלינו במקרה של מתקפה איראנית ולכן על ישראל להתכונן ולהיות ערוכה להגן על עצמה בכוחות עצמה. טראמפ הוכיח כבר לעולם לא פעם כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד. כך היה לגבי סוריה, לגבי צפון קוריאה ולאחרונה לגבי איראן שהספיקה לתקוף מל"ט אמריקני ללא תגובה מצד ארצות הברית, לחטוף מיכליות נפט במיצרי הורמוז ולתקוף את מתקני הנפט בסעודיה.

קריקטורה שהתפרסמה בכלי התקשורת האיראניים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עסוק בבלימת ניסיונות ההדחה שלו ובבחירות לנשיאות. הדבר האחרון שהוא רוצה להתעסק בו כרגע, זה להכניס עצמו למלחמה במזרח התיכון שתסבך אותו דיפלומטית וכלכלית. בישראל כאמור מבינים זאת היטב ומפיקים לקחים מהעבר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ

כמו כן, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי הפרסומים האחרונים על סיכול ניסיון החיסול של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה ומעצר העיתונאית הרוסיה בטענה כי ריגלה לטובת ישראל הם תירוצים של איראן כהכנה לפתיחת מתקפה כנגד ישראל.

מפקד כוח קודס קאסם סולימאני

גם שר הביטחון לשעבר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס למצב הביטחוני המורכב ואמר אמש כי "לאור מצב החירום הלאומי, האתגרים הכלכליים והאיומים הביטחוניים בדרום ובצפון, וממקומות רחוקים יותר, אני שב וקורא לרה"מ נתניהו ולח"כ בני גנץ: גלו אחריות ומנהיגות, שימו את האגו בצד ותפסיקו עם המשחקים, הספינים ובזבוז הזמן. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה ויציבה."

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

6 תגובות

  1. נו ומה זה משנה לרש"ק שמכיל מעל 300, 500,1000 ק"ג חומר נפץ תקני
    הסכנה ברורה וקריטית

  2. ואתה ממש מדבר לעניין .מזה טיל שיוט במרחק 8 מטר מהבית שלך בשעה 12 צהריים אבל בלי כוונה על הגן של הבת שלך אתה בכלל לא ברזולוצייה הנכונה .תתעשת. אנשים כמוך במצב של קומה תמידית. ובמקום הלא נכון לא מנעו אסונות כמו מל כיפור וכו.

  3. כמה שטויות פלטת מהפה אדון ינקי.
    לפי פרסומים אין שום טיל שמגיע לדיוק של חצי מטר. מדובר בהערכה של 4-8 מטר דיוק

  4. אם תהיה מלחמה עם האירנים זה יגרור גם מעצמות. זה ברור. גוג ומגוג ממש כפי שמתואר בנבואות.
    רק תשובה תציל אותנו כי צה"ל לבד לא ערוך לזה והעורף לא ערוך לטילי שיוט מדוייקים. זה לא סקאדים משנות השישים. זה טילים שהדיוק שלהם הוא חצי מטר. רק מכת מנע עם פצצת גרעינית מגנטית שתשתק את אירן תועיל פה ב"ה

Back to top button