מבזקיםצבא וביטחון

ראש העיר למפקד פיקוד העורף: "אלפי תושבים ללא מרחבים מוגנים"

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים הגיע למפגש עם ראשי רשויות בנגב. המפגש התקיים במרכז סוויץ מייסודו של מכון טריגובוף ובשיתוף מונא – חלל לשינוי בפארק התעסוקה עידן הנגב. במהלך המפגש סקרו נציגי מרכז סוויץ' בפני האלוף וראשי הרשויות את חזון המרכז והפעילויות שהמרכז מקדם בימים אלו.

במהלך השבוע האחרון התקיים סיור מקצועי של מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי עם הפיקוד הבכיר של החיל בחברה הבדואית בנגב בשיתוף הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. במהלך הסיור התקיים מפגש היכרות ושיח עם ראשי הרשויות הבדואיות במרכז סוויץ' לקידום והכשרה מקצועית מייסודו של מכון טריגובוף בשיתוף מונא – חלל לשינוי וחברת עידן הנגב.

במהלך המפגש פתח ראש העיר רהט, פאיז אבו-סהיבאן כשהוא התייחס לבעיות המיגון של התושבים ברהט – באזורי המגורים שנבנו לפני שנת 1992 ובפזורה הסמוכה לרהט בה מתגוררים כ-5,000 תושבים ללא מרחבים מוגנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פאיז אבו-סהיבאן יאיר מעיין ותמיר ידעי. צילום: יח"צ

מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין התייחס גם הוא לאתגרים שניצבים בפני החברה הבדואית בנגב ולחיבור החשוב בין פיקוד העורף לבין הרשויות הבדואיות בנגב.

בתום המפגש המשיכו ראשי הרשויות, הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים והסגל הבכיר של פיקוד העורף לסיור בריכוזי ההתיישבות בחברה הבדואית – באזור רהט, לקייה, חורה, אום- בטין, כסייפה.

מרכז סוויץ' להכשרה וקידום תעסוקה הוקם ביוזמת מכון הארי אוסקר טריגובוף בבית עידן הנגב בשיתוף עם חברת עידן הנגב ובסיוע של JNF אוסטרליה. המרכז הוקם בהתאם לחזונו של הארי אוסקר טריגובוף לקידום התעסוקה בחברה הבדואית בנגב. המרכז החל את פעילותו בשנת 2019 והוא פועל בשיתוף עם ארגון מונא – חלל לשינוי ושותפים נוספים מהמגזרים השונים.

ביקור אלוף פיקוד העורף בסוויץ. צילום: יח"צ

Back to top button