צרכנות

שיפור ביטחון עצמי באמצעות טיפול CBT

דימוי עצמי נמוך, או חוסר בביטחון עצמי, מתאר את האופן שאדם מתייחס לעצמו. כאשר אדם מעריך את עצמו, הוא מתנהל נכון וללא מתח ולחץ. דימוי עצמי נחשב לתכונה קבועה בקרב בני האדם, אך למעשה, זוהי תכונה דינאמית אשר משתנה ללא הפסק במהלך חיינו וזאת, בהתאם למעשינו. ישנם אנשים שספגו כישלונות רבים במהלך חייהם והם פשוט הרימו ידיים ולאחר מכן, נכנסו למעגל של הסתגרות והתבודדות מהחברה. אל לאנשים אלה לחשוב, כי זוהי גזירת גורל, כי אם, יש למצוא דרכים יעילות עבור שיפור ביטחון עצמי באמצעות גישת טיפול יעילה בשיטת CBT (התנהגותית קוגניטיבית). בשיטה זו, יאבחן המטפל את המטופל ובאמצעות הנתונים שימצא, יתחיל לתכנן תכנית טיפולית שתתאים למטופל באופן ספציפי.

 

אחד מהמטפלים המוכרים בתחום הינו אורי פוקס, אשר טוען, כי השעיה וחוסר אמונה זוהי דרך אשר נוגדת את האינטואיציה הטבעית, אבל למעשה, זו הדרך היחידה לצאת ממצב של חרדה חברתית בשל אותו חוסר ביטחון עצמי. אורי עובד על ניפוץ של מחשבות שליליות בקרב מטופליו, אשר מגיעים למרפאותיו, בכדי לעבוד נכון על שיפור ביטחון עצמי ולהקניית כלים יעילים להתמודד מול כל מיני מצבים, אם  בעבודה, בחברה או בזוגיות. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוכח כטיפול חיובי ובעל תוצאות מוכחות, היות ובתוך תקופה לא ארוכה, מצליח מי שסובל מביטחון עצמי ירוד, לרכוש דפוסי חשיבה מתאימים יותר למציאות הקיימת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

טיפול שיוציא אתכם ממצב של "הלקאה עצמית" וישיב לכם את הביטחון העצמי

במרפאותיו של אורי פוקס, שהוא מטפל פסיכותרפיסט בעל ניסיון עשיר ורב שנים, המטופלים הסובלים מדימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון יחזרו לפרופורציות הנכונות, גם אם חלשים למשל בתחומים מסוימים, הם ילמדו באמצעות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי אשר יקנה להם שיפור ביטחון עצמי, כי תחומים מסוימים אלה,אשר בהם הם חשים חלשים אינם מכריעים בחיים ואיין להם השפעה ממשית בחייהם. המטופלים ילמדו כיצד לקבל את חסרונותיהם בהבנה ובכך, יפסיקו עם "ההלקאה העצמית" ויתמקדו יותר בהיבטים שבהם הם אכן מוצלחים יותר וכך למעשה, ייהפכו לפחות שבירים מול כישלונות מסוימים או ביקורת.

אורי פוקס טוען, כי אין אנשים אשר נולדו ללא ביטחון עצמי, כי אם אנשים אשר דבקו באמונה שהם ללא ביטחון עצמי, מה שיוצר למצב של "נבואה המגשימה את עצמה.." ואת הדגש הזה, הוא תמיד נותן כאשר מטופלים מגיעים אליו לטיפול של שיפור ביטחון עצמי בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית .

 

הידעתם? – חוסר ביטחון עצמי שאינו מטופל יוביל לחרדה חברתית

אמונות לא נכונות של אנשים אשר סובלים מחוסר ביטחון עצמי או דימוי נמוך, נכנסים אל מעגל קסמים אכזרי, כאשר הם משכנעים את עצמם שזוהי גזירת גורל למשך כל חייהם ואין טעם לנסות. דבר זה, יורד וידרדר אף יותר את ביטחונם העצמי של אנשים אלה וזוהי הפורמולה של חרדה חברתית. זו הסיבה שיש לטפל באנשים אלה, באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי שהוא קצר מועד.  אורי פוקס, הינו מטפל מוסמך בדיכאונות, חרדות ושיפור הביטחון והדימוי העצמי. אורי מטפל שנים רבות באמצעות שיטת CBT והוא מקבל בשתי מרפאותיו בהרצליה ובנתניה ונחל הצלחה רבה במטופליו הרבים שיצאו לדרך חדשה ושיפרו את איכות חייהם. 

 

כותב המאמר הינו אורי פוקס מטפל מוסמך CBT ובעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית. בקרו באתר של אורי.

Back to top button