מבזקיםתאונות דרכים

שני ילדים נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ במהלך יום הכיפורים

שני ילדים נהרגו במהלך יום הכיפורים כשרכבו על אופנים. המקרה הראשון אירע כאשר ילד כבן 8 נפצע באורח אנוש בשעה שרכב על אופנועים ונפגע מרכב בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ונמיר בתל אביב. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים איכילוב בעיר תוך כדי פעולות החייאה ושם נקבע מותו.

חובשת בכירה במד"א נעם ויסבוך סיפרה: "היינו בנסיעה מנהלתית ברחוב סמוך כשקיבלנו דיווח מהמוקד על התאונה. הילד שנפגע מהרכב שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה, יחד עם רופא שחלף במקום הענקנו לו טיפול רפואי, העלנו אותו במהירות לאמבולנס ופינינו אותו במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה שם הרופאים המשיכו להאבק על חייו אבל לבסוף נאלצו לקבוע את מותו."

בוחני התנועה של המשטרה הגיעו למקום והחלו בבחינת נסיבות האירוע. נהג הרכב הפוגע תושב רמלה בן 20 נעצר לחקירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המקרה השני אירע, כאשר ילד בן 10 נפצע באורח אנוש כשנפגע מאופנוע בכביש 443 סמוך לכפר הנוער בן שמן, בעת שרכב על אופניו. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך כדי ביצוע פעולות החייאה אולם זמן קצר לאחר מכן קבעו הרופאים בבית החולים את מותו.

פראמדיקית מד"א תרצה כרמי סיפרה: "על הכביש המהיר שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. אזרחים שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של מוקד מד"א, המשכנו את הטיפול הרפואי ותוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות פינינו אותו במצב אנוש לבית החולים שם לאחר מאמצי החייאה רבים נקבע מותו."

על פי נתוני מד"א במהלך יום הכיפורים טופלו 256 בני אדם אשר נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד. באשקלון נפצע קשה נער בן 13 כשנפל מקורקינט. הוא פונה לטיפול בבית החולים ברזילי בעיר. 24 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במהלך יום הכיפורים, כאמור 2 מהם קטלניות.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button